Podaj swój adres e-mail, jeżeli chcesz otrzymywać informacje o nowościach i promocjach.
Marek Bebak: Franciszek Lilius. Życie i twórczość na tle epoki
Przedmiotem książki jest życie i twórczość Franciszka Liliusa, jednego z najważniejszych muzyków w Rzeczpospolitej w I połowie XVII wieku, kompozytora, pedagoga i kapelmistrza zespołu wokalno-instrumentalnego katedry krakowskiej w latach 1630–1657. Aktywność twórcza Liliusa miała duży wpływ na kształtowanie kultury muzycznej w dawnej Polsce, lecz nie doczekała się dotąd monografii.
Książka dostępna wyłącznie w postaci cyfrowej w wolnym dostępie tutaj.
Dostępność: dostępny jedynie online
Wysyłka w: 5 dni
Maciej Jochymczyk: Amandus Ivanschiz. His Life and Music. With a Thematic Catalog of Works
The ensembles associated with monastery and parish churches were a very important element of musical life in Central Europe around the mid-eighteenth century. Yet the music created by early Classical composers, which constituted the core of their repertoire, remains poorly explored. Fr. Amandus Ivanschiz OSPPE (1727–1758) was one of such musicians, active in monasteries in Ranna, Wiener Neustadt, Rome, and Graz.
Około połowy XVIII wieku bardzo istotną część życia muzycznego Europy Środkowej współtworzyły zespoły funkcjonujące przy kościołach klasztornych i parafialnych. Muzyka religijna kompozytorów wczesnoklasycznych, która stanowiła trzon ich repertuaru, pozostaje nadal słabo zbadana. Jednym z nich był paulin, o. Amandus Ivanschiz (1727–1758), który działał w klasztorach w Ranna, Wiener Neustadt, Rzymie i Grazu.
Dostępność: dostępny
Wysyłka w: 5 dni
Maciej Jochymczyk: Pietas & Musica. Damian Stachowicz SchP. Życie i twórczość w kontekście epoki
Dostępność: dostępny
Aleksandra Patalas: W kościele, w komnacie i w teatrze. Marco Scacchi. Życie, muzyka, teoria
Książka, którą oddajemy do rąk czytelników, poświęcona jest sylwetce Marca Scacchiego (zm. 1662), skrzypka, kapelmistrza, kompozytora i teoretyka muzyki urodzonego w Rzymie, przez ćwierć wieku (1624-1649) związanego z dworem królewskim polskich Wazów...
Dostępność: brak towaru
55,00 zł
Practica musica tom 1B: Polemics on the Musica moderna
In the series "Practica musica" we want to make available for students and all interested in musical culture people the speeches from different epochs on the understanding of music and its role, the evaluation of musical works, executive issues, composition techniques e.t.c.
W serii "Practica musica" pragniemy udostępnić zarówno studiującym, jak i wszystkim interesującym się kulturą muzyczną wypowiedzi z różnych epok na temat pojmowania muzyki i jej roli, oceny dzieł muzycznych, problematyki wykonawczej, techniki kompozy...
Dostępność: na wyczerpaniu
Practica musica tom 2B: Composing opera
In the series "Practica musica" we want to make available for students and all interested in musical culture people the speeches from different epochs on the understanding of music and its role, the evaluation of musical works, executive issues, composition techniques e.t.c.
W serii "Practica musica" pragniemy udostępnić zarówno studiującym, jak i wszystkim interesującym się kulturą muzyczną wypowiedzi z różnych epok na temat pojmowania muzyki i jej roli, oceny dzieł muzycznych, problematyki wykonawczej, techniki kompozy...
Dostępność: dostępny
Practica musica tom 3B: The Perfect Musician
In the series "Practica musica" we want to make available for students and all interested in musical culture people the speeches from different epochs on the understanding of music and its role, the evaluation of musical works, executive issues, composition techniques e.t.c.
W serii "Practica musica" pragniemy udostępnić zarówno studiującym, jak i wszystkim interesującym się kulturą muzyczną wypowiedzi z różnych epok na temat pojmowania muzyki i jej roli, oceny dzieł muzycznych, problematyki wykonawczej, techniki kompozy...
Dostępność: dostępny
Practica musica tom 5: Giovanni Battista Doni. O muzyce jemu współczesnej
W serii "Practica musica" pragniemy udostępnić zarówno studiującym, jak i wszystkim interesującym się kulturą muzyczną wypowiedzi z różnych epok na temat pojmowania muzyki i jej roli, oceny dzieł muzycznych, problematyki wykonawczej, techniki kompozy...
Dostępność: dostępny
Practica musica tom 6: Christoph Bernhard. Tractatus Compositionis Augmentatus
W serii "Practica musica" pragniemy udostępnić zarówno studiującym, jak i wszystkim interesującym się kulturą muzyczną wypowiedzi z różnych epok na temat pojmowania muzyki i jej roli, oceny dzieł muzycznych, problematyki wykonawczej, techniki kompozy...
Dostępność: dostępny
Zygmunt M. Szweykowski: Między kunsztem a ekspresją. Tom 2: Rzym
Dostępność: dostępny
Zygmunt M. Szweykowski (red.): Marcin Mielczewski. Studia
Dostępność: brak towaru
18,00 zł
Marina Toffetti (ed.): Studies on the reception of Italian music in central-eastern Europe in the 16th and 17th century
The present volume focuses on three main themes: the dissemination of Italian music in central-eastern Europe, faithfully reflected in the numerous historical inventories of music items kept in ecclesiastic institutions of the area under consideration; the migration of musicians and composers; and the adaptation and assimilation of style and compositional techniques of Italian origin, suitably modified depending on the performing conditions of the different geo-cultural contexts.
Dostępność: brak towaru
65,00 zł
Marina Toffetti, Gabriele Taschetti (eds.): Contrafacta. Modes of Music Re-textualization in the Late Sixteenth and Seventeenth Century
The present volume offers a reflection on the phenomenon of the re-textualization of vocal music in the 16th and 17th century. Its main object of investigation is the contrafactum, an intertextual artifact par excellence that is studied here from multiple points of view.
Dostępność: brak towaru
90,00 zł
Paulina Tkaczyk: Stylistyczna różnorodność w twórczości Christlieba Siegmunda Bindera Na przykładzie zbioru Sonat klawesynowych op. 1 – między barokiem a klasycyzmem
Podstawowym przedmiotem rozważań pracy zatytułowanej Stylistyczna różnorodność w twórczości Christlieba Siegmunda Bindera na przykładzie zbioru Sonat klawesynowych op. 1 – między barokiem a klasycyzmem są Sonaty klawesynowe op. 1 Christlieba Siegmunda Bindera, wydane drukiem w 1759 roku. To bardzo oryginalne i ciekawe kompozycje, z jednej strony sięgające epoki baroku, z drugiej, ukazujące już formę sonaty klasycznej. Celem pracy było zaprezentowanie fenomenu artystycznego zapomnianego przez minione dwieście lat drezdeńskiego kompozytora.
Dostępność: brak towaru
30,00 zł
Piotr Wilk: Wenecki koncert instrumentalny w epoce Vivaldiego
Wenecki koncert instrumentalny w epoce Vivaldiego jest pierwszą monografią, w której szeroko omówiono koncerty wszystkich kompozytorów aktywnych na tym polu w Republice Weneckiej w latach 1695-1740. Prócz dzieł tak znanych twórców, jak Albinoni, bracia Marcello, Locatelli, Tartini, Veracini i Vivaldi, książka ta omawia koncerty zapomnianych dziś autorów – de Castro, Facca, Gentilego, Gnocchiego, Marina, braci Tagliettich i Tessariniego.
Dostępność: brak towaru
52,00 zł
Giovanni Battista Riccio Il secondo libro delle divine lodi (Venezia, 1614) Edited by Chiara Comparin and Gabriele Taschetti. Introductory essay by Marina Toffetti. On-line version
The book i available on-line free of charge. Click here to download it.
Il secondo libro delle divine lodi contains a total of 28 compositions, of which 21 are vocal and instrumental. Considering that among two-part compositions there is also a Mass, divided, as was customary, into five parts, this second volume is no less substantial than the previous one, and moreover has a greater variety of vocal and instrumental combinations: within it, in fact, we find a higher number of concertos for one and for three voices and continuo, as well as three four-voice motets and two instrumental compositions for four instruments.
Dostępność: dostępny
Wysyłka w: 5 dni