Menu
Newsletter
Podaj swój adres e-mail, jeżeli chcesz otrzymywać informacje o nowościach i promocjach.
Zaloguj się
Nie pamiętasz hasła? Zarejestruj się

INDEKS AUTORÓW / REDAKTORÓW

Zygmunt M. Szweykowski: Między kunsztem a ekspresją.Tom 1: Florencja

Zygmunt M. Szweykowski: Między kunsztem a ekspresją.Tom 1: Florencja
Zygmunt M. Szweykowski: Między kunsztem a ekspresją.Tom 1: Florencja
W książce niniejszej staraliśmy się przedstawić niektóre aspekty przemiany stylu, jaka się dokonała na terenie muzyki włoskiej na przełomie wieku XVI i XVII i w pierwszych dekadach tego ostatniego. Szczególna uwagę zwróciliśmy na motywację teoretyczn...

Dostępność: brak towaru

Cena: 18,00 zł

Zygmunt M. Szweykowski: Między kunsztem a ekspresją. Tom 2: Rzym

Zygmunt M. Szweykowski: Między kunsztem a ekspresją. Tom 2: Rzym
Zygmunt M. Szweykowski: Między kunsztem a ekspresją. Tom 2: Rzym
W książce niniejszej staraliśmy się przedstawić niektóre aspekty przemiany stylu, jaka się dokonała na terenie muzyki włoskiej na przełomie wieku XVI i XVII i w pierwszych dekadach tego ostatniego. Szczególna uwagę zwróciliśmy na motywację teoretyczn...

Dostępność: dostępny

Cena: 16,00 zł
szt.

Zygmunt M. Szweykowski (red.): Marcin Mielczewski. Studia

Zygmunt M. Szweykowski (red.): Marcin Mielczewski. Studia
Zygmunt M. Szweykowski (red.): Marcin Mielczewski. Studia
Pracę wykonano w ramach projektu badawczego nr 1 H01E 027 14 finansowanego w latach 1998-1999 przez Komitet Badań Naukowych. Na Studia składa się 11 artykułów autorstwa: Barbary Przybyszewskiej-Jarmińskiej, Zygmunta M. Szweykowskiego, Zofii Dobrzańsk...

Dostępność: dostępny

Cena: 18,00 zł
szt.

Zofia Helman (red.): Pieśń w twórczości Karola Szymanowskiego i jemu współczesnych

Zofia Helman (red.): Pieśń w twórczości Karola Szymanowskiego i jemu współczesnych
Zofia Helman (red.): Pieśń w twórczości Karola Szymanowskiego i jemu współczesnych
Nie ulega wątpliwości, że słowo poetyckie było impulsem pobudzającym wyobraźnię twórczą Szymanowskiego. Raz były to kunsztowne, wyrafinowane strofy symbolistów, kiedy indziej prosty tekst średniowiecznej sekwencji albo i ludowa piosenka. Ważny był na...

Dostępność: brak towaru

Cena: 40,00 zł

Zofia Dobrzańska-Fabiańska: Spór o rolę ‘modus’ i ‘tonalité’ w sztuce kompozycji XVI i początku XVII wieku

Zofia Dobrzańska-Fabiańska: Spór o rolę ‘modus’ i ‘tonalité’ w sztuce kompozycji XVI i początku XVII wieku
Zofia Dobrzańska-Fabiańska: Spór o rolę ‘modus’ i ‘tonalité’ w sztuce kompozycji XVI i początku XVII wieku

Zagadnienia techniki dźwiękowej w polifonii XVI i początku XVII w., jej istoty i stosunku do teorii modus i harmonii oraz przemian myśli teoretycznej i muzyki przedtonalnej należą do ważnych i skomplikowanych dziedzin refleksji muzykologicznej. Toteż, choć stanowią od kilku dziesięcioleci przedmiot badań specjalistycznych, uchylają się interpretacji jednolitej, wolnej od sprzeczności. Autorzy, przyjmując różne założenia metodologiczne, wyrażali w szczególności odmienne poglądy na temat roli zasad modalnych, formułowanych przez teoretyków renesansu, w komponowaniu ówczesnych utworów wielogłosowych, a także pojmowali rozmaicie modalność polifoniczną, częstokroć porównywaną do tonalności harmonicznej.(…)

Niniejsza książka poświęcona jest charakterystyce prac wyznaczających główne koncepcje interpretacyjne techniki dźwiękowej w polifonii renesansu. Pierwszą jej część stanowi szczegółowe omówienie monografii Bernharda Meiera – Die Tonarten der klassischen Vokalpolyphonie (Utrecht 1974), która odegrała przełomową rolę w badaniach nad modalnością w polifonii XVI w. W części drugiej zaprezentowana została problematyka przedtonalnej techniki dźwiękowej i jej teorii zawarta w rozprawie habilitacyjnej Carla Dahlhausa – Untersuchungen über die Entstehung der harmonische Tonalität (Kassel 1968). (…)

W trzeciej części pracy wreszcie przedstawiona została koncepcja Harolda S. Powersa i jego zapatrywania na temat dziejów teorii modi w polifonii i przeobrażeń języka muzycznego XVI w. (…)Dopełnienie omówienia najwybitniejszych prac dotyczących teorii i języka dźwiękowego muzyki przedtonalnej stanowią komentarze i uwagi odnoszące się do literatury przedmiotu zamieszczone w przypisach.

(ze Wstępu książki)

Dostępność: brak towaru

Cena: 42,00 zł

Zofia Dobrzańska-Fabiańska: Polifonia średniowiecza, wyd. I

Zofia Dobrzańska-Fabiańska: Polifonia średniowiecza, wyd. I
Zofia Dobrzańska-Fabiańska: Polifonia średniowiecza, wyd. I
Niniejsze opracowanie powstało jako rezultat doświadczeń dydaktycznych: jest owocem kilku lat zajęć z zakresu powszechnej historii muzyki średniowiecza. Sama koncepcja opracowania pochodzi głównie z monografii Richarda H. Hoppina: "Medieval Music" (N...

Dostępność: brak towaru

Cena: 24,00 zł

Zofia Dobrzańska-Fabiańska: Polifonia średniowiecza

Zofia Dobrzańska-Fabiańska: Polifonia średniowiecza
Zofia Dobrzańska-Fabiańska: Polifonia średniowiecza

Wydanie II poprawione i uzupełnione o przykłady nutowe

 

Niniejsze opracowanie powstało jako rezultat doświadczeń dydaktycznych: jest owocem kilku lat zajęć z zakresu powszechnej historii muzyki średniowiecza. Nie może być ono jednak traktowane jako oryginalny wkład autorski. Sama koncep­cja opracowania pochodzi bowiem głównie z monografii Richarda H. Hoppina Medieval Music (Nowy Jork 1978), której warstwa informacyjna została uzu­peł­nio­na lub zmodyfikowana na podstawie ustaleń zawartych w literaturze przedmiotu, a tylko w ograniczonym zakresie rezultatów badań własnych. Prezentowany pod­ręcz­nik nie ma ponadto charakteru zamkniętego. Pomyślany on został przede wszyst­kim jako pomocniczy materiał dla studentów muzykologii, który winien stanowić punkt wyjścia do bardziej szczegółowych rozważań nad złożoną i róż­no­rod­ną problematyką średniowiecznej polifonii. Podlegać więc będzie uzupeł­nie­niom wraz z pogłębianiem analiz samych kompozycji oraz postępem badań nad samą dyscypliną. Przedstawiany materiał okazać się też może przydatny dla wszyst­kich tych, których interesuje muzyka średniowiecza: dla studentów akademii muzycznych, uczniów szkół średnich i melomanów. [ze wstępu autorki książki]

Dostępność: na wyczerpaniu

Cena: 47,00 zł
szt.

Zofia Chechlińska: Wariacje i technika wariacyjna w twórczości Chopina

Zofia Chechlińska: Wariacje i technika wariacyjna w twórczości Chopina
Zofia Chechlińska: Wariacje i technika wariacyjna w twórczości Chopina
Praca niniejsza stawia sobie za cel przedstawienie wariacji i techniki wariacyjnej Chopina nie tylko w formach wariacyjnych, ale w całej twórczości kompozytora. Uwzględniono tu wszystkie utwory, w których autorstwo Chopina jest pewne, pomijając jedyn...

Dostępność: brak towaru

Cena: 18,00 zł

Zbigniew Skowron: Nowa muzyka amerykańska

Zbigniew Skowron: Nowa muzyka amerykańska
Zbigniew Skowron: Nowa muzyka amerykańska

Dodruk książki, która pierwotnie ukazała się w 1995 roku.

Niniejsza publikacja to obszerne studium ukazujące muzykę amerykańską XX wieku w jej kolejnych fazach rozwojowych począwszy od Charlesa Ivesa po postmodernizm i stylistykę lat 90-tych, teoria, praktyka kompozytorska, normy stylistyczne i ich realizacja u poszczególnych kompozytorów.

Dostępność: brak towaru

Cena: 42,00 zł

Zbigniew Skowron (red.): Estetyka i styl twórczości Witolda Lutosławskiego

Zbigniew Skowron (red.): Estetyka i styl twórczości Witolda Lutosławskiego
Zbigniew Skowron (red.): Estetyka i styl twórczości Witolda Lutosławskiego
Obszerne studium poświęcone twórczości Witolda Lutosławskiego. Książka zawiera 14 artykułów wybitnych muzykologów polskich (J. Paja-Stach, A. Tuchowski, Z. Skowron) i zagranicznych (Ch. B. Rae, A. Thomas, A. Whittall, I. Nikolska). Twórczość Witolda ...

Dostępność: brak towaru

Cena: 47,00 zł

Zbigniew Kościów: Emanuel Kania

Zbigniew Kościów: Emanuel Kania
Zbigniew Kościów: Emanuel Kania
Emanuel Kania należy do grona tych muzyków urodzonych na Śląsku, którzy - jak Falisław z Nysy, Klemens z Brzegu, Filip Gottschalk, Józef Elsner, Jerzy Liban i Grzegorz Gerwazy Gorczycki - trwale zostali związani z polską kulturą muzycz­ną. Dojrzałe l...

Dostępność: brak towaru

Cena: 16,00 zł

Wincenty z Kielczy: Oficjum o św. Stanisławie

Wincenty z Kielczy: Oficjum o św. Stanisławie
Wincenty z Kielczy: Oficjum o św. Stanisławie

Tom drugi serii MECCA zawiera zbiór godzin brewiarzowych w postaci chorału. Skomponowane zostały przez dominikanina, brata Wincentego z Kielczy,  w związku z kanonizacją św. Stanisława ze Szczepanowa, jako oficjum Dies adest celebris. .
Do edycji dołączone jest nagranie Historii o św. Stanisławie, dokonane specjalnie dla celów tego wydania przez zespół Jerycho. Specjalizuje  się on w wykonawstwie muzyki chorałowej i polifonicznej okresu średniowiecza, a także bierze udział w licznych projektach związanych z dawną muzyką polską.

The second volume of the MECCA series contains a collection of hours of the breviary in the form of a chorale. It was composed by the Dominican, Vincent from Kielce, for canonization of St. Stanislaw from Szczepanowo, as the Dies adest celebris.

Dostępność: dostępny

Wysyłka w: 5 dni

Cena: 52,50 zł
szt.

William Atwood: Paryskie światy Fryderyka Chopina

William Atwood: Paryskie światy Fryderyka Chopina
William Atwood: Paryskie światy Fryderyka Chopina

W biografistyce chopinowskiej, począwszy od prac Franza Liszta, Maurycego Karasowskiego i Fredericka Niecksa, utrwalił się już pewien wzór opisu życia i dzieła polskiego twórcy. Model ten czynił zeń nie tylko postać pierwszoplanową, ale niekiedy nawe...

Dostępność: dostępny

Cena: 80,00 zł
szt.

Wacław Geiger: Pieśni na głos z fortepianem (Songs with Piano)

Wacław Geiger: Pieśni na głos z fortepianem (Songs with Piano)
Wacław Geiger: Pieśni na głos z fortepianem (Songs with Piano)

Wydanie zawiera dziesięć pieśni przeznaczonych na głos z towarzyszeniem fortepianu. Wacław Geiger (1907-1988) był kierownikiem muzycznym rozgłośni Polskiego Radia w Krakowie i kierownikiem chóru Filharmonii Krakowskiej. W 1948 r. rozpoczęły się lata...

This publication contains ten songs for voice with piano accompaniment. Wacław Geiger (1907-1988) was the music director of the Polish Radio broadcasting unit in Kraków, and the director of the Kraków Philharmonic Choir. The year 1948 was the beginni... 

Dostępność: dostępny

Cena: 13,00 zł
szt.

Violetta Kostka: Muzyka Pawła Szymańskiego w świetle poetyki intertekstualnej postmodernizmu

Violetta Kostka: Muzyka Pawła Szymańskiego w świetle poetyki intertekstualnej postmodernizmu
Violetta Kostka: Muzyka Pawła Szymańskiego w świetle poetyki intertekstualnej postmodernizmu

Paweł Szymański (ur. 1954) jest obecnie jednym z czołowych kompozytorów polskich, twórcą wielu utworów instrumentalnych (orkiestrowych, kameralnych i solowych), wokalno-instrumentalnych, wokalnych, jednej opery, utworów na taśmę, a także muzyki teatralnej, filmowej i radiowej. Jego, podziwiana przez odbiorców, muzyka niesie z sobą wiele interesujących aspektów badawczych, ale tym, co wydaje się w niej najbardziej intrygujące, a jednocześnie ważne, wymuszające uwagę, czy wręcz narzucające się, jest intertekstualność, czyli nawiązania do tekstów przeszłości (intertekstów). Intertekstualność tej muzyki jest szczególna: globalna, tzn. wypełniająca utwory od początku do końca i ─ w wielu przypadkach ─ nie tak oczywista jak u innych współczesnych kompozytorów.

Dostępność: dostępny

Wysyłka w: 5 dni

Cena: 30,00 zł
szt.

Tomasz z Szadka: Dwie msze z rękopisu Kk I.1 i motet

Tomasz z Szadka: Dwie msze z rękopisu Kk I.1 i motet
Tomasz z Szadka: Dwie msze z rękopisu Kk I.1 i motet

Tom piąty serii MECCA zawiera dwie msze: „Dies est laetitiae” i „Pis ne me” oraz motet Vultum tuum, czyli wszystkie znane kompozycje Tomasza z Szadka, krakowskiego kompozytora przełomu XVI i XVII wieku. Msze zostały wpisane do partesów roranckich, a zapewne i skomponowane w czasie, kiedy ich twórca już nie należał do tego zespołu, ale najwyraźniej utrzymywał z nim kontakt.

Volume five of the MECCA series includes two masses: "Dies est laetitiae" and "Pis ne me" and motet Vultum tuum, so all known compositions of Tomasz Szadek, a Krakow composer of the 16th and 17th centuries.

Dostępność: dostępny

Wysyłka w: 5 dni

Cena: 52,50 zł
szt.

Teresa Chylińska: Stanisława Szymanowska

Teresa Chylińska: Stanisława Szymanowska
Teresa Chylińska: Stanisława Szymanowska

Pierwsza w polskim i światowym piśmiennictwie muzycznym opowieść o życiu siostry Karola Szymanowskiego, Stanisławy, wybitnej śpiewaczki i niezwykłej artystki. Oparta na dokumentach i materiałach źródłowych w przeważającej części dotąd nieznanych. Ukazuje losy artystki na tle Lwowa, Krakowa i Warszawy z lat 1907-1913, Genewy i Lozanny czasów I wojny światowej, wreszcie Warszawy, Rygi, Helsinek, Paryża, Wiednia, Mediolanu, Frankfurtu, Berlina w okresie międzywojennym. Dyskretnie śledzi skomplikowane życie osobiste artystki, w którym tragizm miesza się ze szczęściem, sztuka walczy o pierwszeństwo z miłością. Ukazuje niezwykłe i głębokie powinowactwo duchowe Stanisławy i Karola, który powiadał: „Żywym swym cudnym głosem mówisz ludziom, o czym ja marzę”.

Barwnym, literackim językiem Teresa Chylińska przybliża urodę i klimat tamtych czasów i zdarzeń, rysuje sylwetkę czarującej kobiety i wielkiej artystki, która znacząco wpłynęła na kształt polskiego życia muzycznego.

Dostępność: brak towaru

Cena: 58,00 zł

Tarquinio Merula: Satiro e Corisca. SSS Tom I

Tarquinio Merula: Satiro e Corisca. SSS Tom I
Tarquinio Merula: Satiro e Corisca. SSS Tom I

Tarquinio Merula (1595-1665) włoski kompozytor i organista. Około 1621 r. znalazł się w Warszawie, gdzie otrzymał stanowisko organisty di chiesa e di camera kapeli królewskiej, a następnie - prawdopodobnie w roku 1624 - również stanowisko muzyka w ze...

Tarquinio Merula (1595-1665) Italian composer and organist. Around 1621 he was in Warsaw, where he received the position of organist di chiesa e di camera of the royal ensemble, and then - probably in 1624 - also the position of musi...

Dostępność: dostępny

Cena: 12,00 zł
szt.
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy od home.pl