Podaj swój adres e-mail, jeżeli chcesz otrzymywać informacje o nowościach i promocjach.
Edurne Pasaban: Moje ośmiotysięczniki
Edurne Pasaban, zdobywając czternaście szczytów świata wyższych niż 8000 metrów, jako pierwsza z kobiet dołączyła do męskiego grona zdobywców „Korony Himalajów”. Zrealizowała w ten sposób marzenie swoich wielkich poprzedniczek – Wandy Rutkiewicz, Chantal Mauduit czy Alison Hargreaves, którym los nie pozwolił doprowadzić do końca tego przedsięwzięcia.
Baskijska alpinistka z wielką szczerością opowiada o swojej drodze w góry, o poświęceniu, solidarności, przyjaźni, miłości, śmierci, o zmaganiach z himalajskimi olbrzymami, których zdobycie niejednokrotnie było łatwiejsze niż uporanie się z demonami własnej świadomości.
Dostępność: dostępny
Wysyłka w: 5 dni
Analiza schenkerowska, opr. Stanisław Będkowski, Agnieszka Chwiłek, Iwona Lindstedt
Dostępność: brak towaru
16,00 zł
Robert Anderson: Set your Heart on Books
The title of this book comes from ancient Egypt. Much advice for the New Kingdom schoolboy has survived. He was recommended above all to set his heart on books (or rather papyrus rolls). Alternatives were dismal. He might take to wine, women, and song, beating time on his paunch, tumbling finally into the gutter.
Dostępność: dostępny
Wysyłka w: 5 dni
Zofia Chechlińska: Wariacje i technika wariacyjna w twórczości Chopina
Dostępność: brak towaru
18,00 zł
Daniel Cichy: Internationale Ferienkurse für Neue Musik w Darmstadcie. Dzieje, rola i znaczenie w myśli teoretycznej, praktyce kompozytorskiej i życiu muzycznym drugiej połowy XX wieku
Darmstadt - niemieckie miasto położone na południowym krańcu Hesji, w połowie drogi między Frankfurtem nad Menem a Heidelbergiem. To tu od 1946 roku odbywają się Internationale Ferienkurse für Neue Musik. Na przestrzeni blisko sześćdziesięcioletniej ...
Dostępność: brak towaru
42,00 zł
Anna Czekanowska (red.): Dziedzictwo europejskie a polska kultura muzyczna w dobie przemian
Dostępność: brak towaru
22,00 zł
Zofia Dobrzańska-Fabiańska: Polifonia średniowiecza
Wydanie II poprawione i uzupełnione o przykłady nutowe
Niniejsze opracowanie powstało jako rezultat doświadczeń dydaktycznych: jest owocem kilku lat zajęć z zakresu powszechnej historii muzyki średniowiecza. Nie może być ono jednak traktowane jako oryginalny wkład autorski. Sama koncepcja opracowania pochodzi bowiem głównie z monografii Richarda H. Hoppina Medieval Music (Nowy Jork 1978), której warstwa informacyjna została uzupełniona lub zmodyfikowana na podstawie ustaleń zawartych w literaturze przedmiotu, a tylko w ograniczonym zakresie rezultatów badań własnych. Prezentowany podręcznik nie ma ponadto charakteru zamkniętego. Pomyślany on został przede wszystkim jako pomocniczy materiał dla studentów muzykologii, który winien stanowić punkt wyjścia do bardziej szczegółowych rozważań nad złożoną i różnorodną problematyką średniowiecznej polifonii. Podlegać więc będzie uzupełnieniom wraz z pogłębianiem analiz samych kompozycji oraz postępem badań nad samą dyscypliną. Przedstawiany materiał okazać się też może przydatny dla wszystkich tych, których interesuje muzyka średniowiecza: dla studentów akademii muzycznych, uczniów szkół średnich i melomanów. [ze wstępu autorki książki]
Dostępność: brak towaru
47,00 zł
Zofia Dobrzańska-Fabiańska: Spór o rolę ‘modus’ i ‘tonalité’ w sztuce kompozycji XVI i początku XVII wieku
Zagadnienia techniki dźwiękowej w polifonii XVI i początku XVII w., jej istoty i stosunku do teorii modus i harmonii oraz przemian myśli teoretycznej i muzyki przedtonalnej należą do ważnych i skomplikowanych dziedzin refleksji muzykologicznej. Toteż, choć stanowią od kilku dziesięcioleci przedmiot badań specjalistycznych, uchylają się interpretacji jednolitej, wolnej od sprzeczności. Autorzy, przyjmując różne założenia metodologiczne, wyrażali w szczególności odmienne poglądy na temat roli zasad modalnych, formułowanych przez teoretyków renesansu, w komponowaniu ówczesnych utworów wielogłosowych, a także pojmowali rozmaicie modalność polifoniczną, częstokroć porównywaną do tonalności harmonicznej.(…)
Niniejsza książka poświęcona jest charakterystyce prac wyznaczających główne koncepcje interpretacyjne techniki dźwiękowej w polifonii renesansu. Pierwszą jej część stanowi szczegółowe omówienie monografii Bernharda Meiera – Die Tonarten der klassischen Vokalpolyphonie (Utrecht 1974), która odegrała przełomową rolę w badaniach nad modalnością w polifonii XVI w. W części drugiej zaprezentowana została problematyka przedtonalnej techniki dźwiękowej i jej teorii zawarta w rozprawie habilitacyjnej Carla Dahlhausa – Untersuchungen über die Entstehung der harmonische Tonalität (Kassel 1968). (…)
W trzeciej części pracy wreszcie przedstawiona została koncepcja Harolda S. Powersa i jego zapatrywania na temat dziejów teorii modi w polifonii i przeobrażeń języka muzycznego XVI w. (…) Dopełnienie omówienia najwybitniejszych prac dotyczących teorii i języka dźwiękowego muzyki przedtonalnej stanowią komentarze i uwagi odnoszące się do literatury przedmiotu zamieszczone w przypisach.
(ze Wstępu książki)
Dostępność: na wyczerpaniu
Wysyłka w: 5 dni
Maciej Gołąb: Józef Koffler
Dostępność: brak towaru
18,00 zł
Antoni Grudziński: Fryderyk Chopin. Przewodnik po życiu i twórczości
Oddaję do rąk Czytelników książkę, która jest próbą ukazania życia i twórczości Fryderyka Chopina w formie przystępnej dla każdego, kto pragnie poznać bliżej postać i dokonania wielkiego artysty. Moją intencją jest ułatwienie czytelnikowi poznania wi...
Dostępność: dostępny
Krzysztof Guczalski: Znaczenie muzyki. Znaczenia w muzyce
Książka poświęcona jest jednemu z najbardziej interesujących i fundamentalnych zagadnień filozofii muzyki. Problematyka ekspresji muzycznej i emocjonalnych treści muzyki należy do najtrudniejszych i najbardziej kontrowersyjnych zagadnień estetyki. Pr...
Dostępność: dostępny
Krzysztof Guczalski (red.): Filozofia muzyki
Artykuły składające się na tom podejmują szeroką paletę najważniejszych zagadnień filozofii i estetyki muzyki. W tomie znajdują się artykuły poświęcone problematyce znaczenia, treści i formy muzyki, elementów semantycznych (znaku, symbolu) w muzyce, ...
Dostępność: dostępny
John Harper: Formy i układ liturgii zachodniej od X do XVIII wieku
Dostępność: brak towaru
40,00 zł
Ferdynand Hoesick junior. Studia pod redakcją Małgorzaty Woźnej-Stankiewicz
Ferdynand Hoesick junior (1867‒1941) to warszawiak, który najlepiej czuł się i pracował w Krakowie, Paryżu i Zakopanem, człowiek wielu talentów, poliglota grający na fortepianie i z łatwością, niekiedy nadmierną, władający piórem. Był on badaczem obdarzonym intuicją i wyobraźnią, wytrwale poszukiwał źródeł pozwalających mu opisać szczegóły biografii Juliusza Słowackiego, Zygmunta Krasińskiego, Józefa Elsnera, Fryderyka Chopina i innych ważnych postaci polskiej kultury XIX wieku.
Dostępność: na wyczerpaniu
Wysyłka w: 5 dni
Zofia Helman (red.): Pieśń w twórczości Karola Szymanowskiego i jemu współczesnych
Dostępność: brak towaru
40,00 zł
Danuta Idaszak: Grodzisk Wielkopolski. Katalog tematyczny muzykaliów
Dostępność: dostępny
Danuta Idaszak: Źródła muzyczne Gniezna. Katalog tematyczny. Słownik muzyków
Dostępność: dostępny
Alicja Jarzębska: Idee relacji serialnych w muzyce XX wieku
Podstawowymi pojęciami wykorzystywanymi w piśmiennictwie dotyczącym muzyki XX wieku są: "atonalność", "dodekafonia" i "serializm". Zacieranie różnicy między jakością brzmienia zanotowanych układów dźwiękowych a ich abstrakcyjną (konceptualną) koheren...
Dostępność: brak towaru
18,00 zł