Menu
Newsletter
Podaj swój adres e-mail, jeżeli chcesz otrzymywać informacje o nowościach i promocjach.
Zaloguj się
Nie pamiętasz hasła? Zarejestruj się
Opcje przeglądania

INDEKS AUTORÓW / REDAKTORÓW

Jadwiga Paja-Stach: Polish Music from Paderewski to Penderecki

Jadwiga Paja-Stach: Polish Music from Paderewski to Penderecki
Jadwiga Paja-Stach: Polish Music from Paderewski to Penderecki
This book contains a review of the most important movements in 20 th -century Polish music. It also presents profiles of those composers who are judged to have made valuable contributions to both Polish and world musical culture. Part 1 provides a co...

Dostępność: brak towaru

Cena:

82,00 zł

Jadwiga Paja-Stach (ed.): Andrzej Panufnik's Music and its Reception

Jadwiga Paja-Stach (ed.): Andrzej Panufnik's Music and its Reception
Jadwiga Paja-Stach (ed.): Andrzej Panufnik's Music and its Reception

Panufnik's main artistic idea: achieving a balance between the richness of emotions and the intellectual tension in his musical work. The sound system of the composer was crystallized until the late sixties...

Główna idea artystyczna Andrzeja Panufnika: osiągnięcie w dziele muzycznym równowagi między bogactwem emocji i ładunkiem intelektualnym towarzyszyła mu w całej jego drodze twórczej. System dźwiękowy kompozytora skrystalizował się wprawdzie dopiero z ...

Dostępność: dostępny

Cena:

60,00 zł

szt.

Aleksandra Patalas: W kościele, w komnacie i w teatrze. Marco Scacchi. Życie, muzyka, teoria

Aleksandra Patalas: W kościele, w komnacie i w teatrze. Marco Scacchi. Życie, muzyka, teoria
Aleksandra Patalas: W kościele, w komnacie i w teatrze. Marco Scacchi. Życie, muzyka, teoria

Książka, którą oddajemy do rąk czytelników, poświęcona jest sylwetce Marca Scacchiego (zm. 1662), skrzypka, kapelmistrza, kompozytora i teoretyka muzyki urodzonego w Rzymie, przez ćwierć wieku (1624-1649) związanego z dworem królewskim polskich Wazów...

Dostępność: brak towaru

Cena:

55,00 zł

Anna G. Piotrowska: O muzyce i filmie. Wprowadzenie do muzykologii filmowej

Anna G. Piotrowska: O muzyce i filmie. Wprowadzenie do muzykologii filmowej
Anna G. Piotrowska: O muzyce i filmie. Wprowadzenie do muzykologii filmowej

Książka Anny G. Piotrowskiej jest przedsięwzięciem jedynym w swoim rodzaju, bardzo śmiałym i ambitnym. Jest lapidarną, zwartą syntezą dotychczasowej wiedzy o muzyce filmowej, w pełni kompetentnym, dobrze sproblematyzowanym i dobrze napisanym kompendium. Wyróżniają ją walory merytoryczne, erudycja autorki, wszechstronne potraktowanie tematu.

 

Dostępność: dostępny

Cena:

52,00 zł

szt.

Anna G. Piotrowska: Romskie muzykalia w polskich współczesnych zbiorach prywatnych na przykładzie kolekcji Pawła Lechowskiego

Anna G. Piotrowska: Romskie muzykalia w polskich współczesnych zbiorach prywatnych na przykładzie kolekcji Pawła Lechowskiego
Anna G. Piotrowska: Romskie muzykalia w polskich współczesnych zbiorach prywatnych na przykładzie kolekcji Pawła Lechowskiego

(...) Kolekcje romskie są z reguły własnością podmiotów państwowych, ale także – choć już zdecydowanie rzadziej – znajdują się w rękach osób prywatnych. Obecnie w Polsce istnieją w zasadzie jedynie dwie znaczące kolekcje romologiczne będące własnością prywatnych kolekcjonerów: jedna z nich należy do Pawła Lechowskiego, a druga – do Andrzeja Grzymały-Kazłowskiego. Bogate zbiory, które udało im się zgromadzić, udostępniają oni przede wszystkim w Internecie, a niektóre eksponaty wypożyczają na użytek wystaw, wydawnictw naukowych, wydarzeń kulturalnych oraz na potrzeby teatru i filmu – jako rekwizyty czy elementy scenografii. Kolekcjonerzy ci stawiają sobie bowiem za cel nie tylko pomnażanie swoich zbiorów, ale także ich szerokie udostępnianie. (...)

Niniejsza publikacja poświęcona jest prezentacji muzykaliów ze współczesnych polskich zbiorów romologicznych znajdujących się w prywatnym posiadaniu – na przykładzie kolekcji Pawła Lechowskiego. Rozdział pierwszy przybliża tradycje portretowania Romów jako muzyków, a także zawiera krótką prezentację najważniejszych dzieł o tematyce romskiej znajdujących się w muzeach i galeriach całego świata. Nacisk położono również na omówienie historii powstających od drugiej połowy wieku XX polskich zbiorów romologicznych. Zaproponowano typologię muzykaliów znajdujących się w tych zbiorach. Podział ten konsekwentnie wykorzystano w rozdziale drugim, o charakterze dokumentacyjnym, w którym opisano reprezentatywne obiekty związane z muzyką (artefakty i dzieła sztuki) pochodzące z kolekcji Pawła Lechowskiego, uwzględniając także obiekty pochodzące ze zbiorów Andrzeja Grzymały-Kazłowskiego.

(ze Wstępu Autorki)

Dostępność: dostępny

Wysyłka w: 5 dni

Cena:

56,00 zł

szt.

Anna G. Piotrowska: Topos muzyki cygańskiej w kulturze europejskiej od końca XVIII do początku XX wieku

Anna G. Piotrowska: Topos muzyki cygańskiej w kulturze europejskiej od końca XVIII do początku XX wieku
Anna G. Piotrowska: Topos muzyki cygańskiej w kulturze europejskiej od końca XVIII do początku XX wieku

Topos muzyka cygańskiego — od schyłku XVIII wieku — budzi niesłabnące zainteresowanie, podobnie jak wyjątkowym powodzeniem cieszył się od czasów renesansu mit Orfeusza. W ramach kształtowanego w piśmiennictwie i dziełach muzycznych obrazu wyidealizowanej muzyki cygańskiej, postać muzyka cygańskiego uważano za uosobienie natchnionego twórcy... 

Dostępność: brak towaru

Cena:

55,00 zł

Marie-Paule Rambeau: Chopin w życiu i twórczości George Sand

Marie-Paule Rambeau: Chopin w życiu i twórczości George Sand
Marie-Paule Rambeau: Chopin w życiu i twórczości George Sand

Gdyby spytano mnie, dlaczego podjęłam tę pracę, odpowiedziałabym po prostu: raczej by naprawić krzywdę, niż wypełnić lukę . Od dawna przyjęto, że związki George Sand z Chopinem należą do historii ukazującej losy ludzi, a temat ten wydawał się wyczerpany przez obfitą bibliografię. […] Moment [wydania Korespondencji George Sand] wydał mi się sprzyjający projektowi, z jakim się nosiłam: propozycji analizy krytycznej - zarazem rzetelnej i pełnej - związków, jakie George Sand utrzymywała z Chopinem; chodziło o analizę w szerszej perspektywie rozwoju idei i tematów, które nadają kształt dziełom powieściopisarki […].

Niełatwo […] jeszcze dzisiaj mówić o George Sand i Chopinie. […] Historia tej słynnej pary wymaga od badacza, który pragnie zachować obiektywność, wielkiego poświęcenia i wypróbowanej cierpliwości. […] Czytelnik nie odnajdzie tutaj żadnej z sentymentalnych i urokliwych anegdot, lecz systematyczne odniesienie do źródeł, korespondencji lub dzieł, nawet jeśli ten aparat krytyczny może wydać się niekiedy uciążliwy […].

O ile bowiem mówiono wiele o miejscu Chopina w życiu uczuciowym George Sand, o tyle nie starano się w ogóle zbadać, jaki wpływ mogła wywrzeć na jej twórczość powieściową tak długa bliskość z genialnym muzykiem. Uznałam, że bardziej przejrzysty będzie plan, który ukaże znaczenie danych biograficznych przed zbadaniem ich literackiego przetworzenia. Pierwsza część niniejszego studium poświęcona jest więc listom i dziełom autobiograficznym George Sand […]. Celem drugiej części jest prześledzenie, w świetle wskazówek biograficznych, złożonych zależności między przeżytym doświadczeniem i inspirowaną nim kreacją artystyczną. [ze Słowa wstępnego Autorki]

Dostępność: dostępny

Cena:

55,00 zł

szt.

Paweł Strzelecki: "Nowy romantyzm" w twórczości kompozytorów polskich po roku 1975

Paweł Strzelecki: "Nowy romantyzm" w twórczości kompozytorów polskich po roku 1975
Paweł Strzelecki: "Nowy romantyzm" w twórczości kompozytorów polskich po roku 1975
Książka "Nowy romantyzm w twórczości kompozytorów polskich po roku 1975" stanowi pierwszą monografię jednego z najważniejszych nurtów w muzyce polskiej, którego obecność najwyraźniej zaznaczyła się w utworach "pokolenia 1933" (K. Pendereckiego, H. M....

Dostępność: brak towaru

Cena:

60,00 zł

Małgorzata Sułek: Stanisław Moniuszko i inni kompozytorzy wobec poezji Adama Mickiewicza. Studium komparatystyczne

Małgorzata Sułek: Stanisław Moniuszko i inni kompozytorzy wobec poezji Adama Mickiewicza. Studium komparatystyczne
Małgorzata Sułek: Stanisław Moniuszko i inni kompozytorzy wobec poezji Adama Mickiewicza. Studium komparatystyczne

W książce podjęto problem muzycznej recepcji twórczości Adama Mickiewicza, rozpatrując ją na przykładzie kompozycji Stanisława Moniuszki napisanych do słów poety i skonfrontowanych z umuzycznieniami twórczości autora Pana Tadeusza powstałymi w XIX i XX stuleciu.

O wyborze Stanisława Moniuszki niejako na patrona muzycznej recepcji twórczości Adama Mickiewicza przesądziły trzy czynniki. Po pierwsze, utwory Moniuszki do słów Mickiewicza stanowią pokaźny wycinek jego dorobku kompozytorskiego; po drugie, autor Halki niejednokrotnie inicjował proces obecności konkretnych tekstów poety w repertuarze wokalnym; po trzecie wreszcie, udźwiękowienia wierszy Mickiewicza pióra Moniuszki są jednymi z najbardziej wartościowych pozycji w obfitej literaturze muzycznej powstałej na kanwie twórczości romantycznego wieszcza.

 

Dostępność: brak towaru

Cena:

52,00 zł

Karol Szymanowski: Korespondencja. Tom 3: 1927-1931 (Vol. 1-4), opr. Teresa Chylińska

Karol Szymanowski: Korespondencja. Tom 3: 1927-1931 (Vol. 1-4), opr. Teresa Chylińska
Karol Szymanowski: Korespondencja. Tom 3: 1927-1931 (Vol. 1-4), opr. Teresa Chylińska
Niniejszy tom "Korespondencji" Karola Szymanowskiego zawiera 1211 listów z lat 1927-1931, w tym 423 to listy pisane przez kompozytora oraz 788 listy kierowane do niego przez 241 nadawców. Na okres ten przypada sprawowanie przez Szymanowskiego obowiąz...

Dostępność: dostępny

Cena:

99,00 zł

komplet

Marina Toffetti (ed.): Studies on the reception of Italian music in central-eastern Europe in the 16th and 17th century

Marina Toffetti (ed.): Studies on the reception of Italian music in central-eastern Europe in the 16th and 17th century
Marina Toffetti (ed.): Studies on the reception of Italian music in central-eastern Europe in the 16th and 17th century

The present volume focuses on three main themes: the dissemination of Italian music in central-eastern Europe, faithfully reflected in the numerous historical inventories of music items kept in ecclesiastic institutions of the area under consideration; the migration of musicians and composers; and the adaptation and assimilation of style and compositional techniques of Italian origin, suitably modified depending on the performing conditions of the different geo-cultural contexts.

Dostępność: brak towaru

Cena:

65,00 zł

Marina Toffetti, Gabriele Taschetti (eds.): Contrafacta. Modes of Music Re-textualization in the Late Sixteenth and Seventeenth Century

Marina Toffetti, Gabriele Taschetti (eds.): Contrafacta. Modes of Music Re-textualization in the Late Sixteenth and Seventeenth Century
Marina Toffetti, Gabriele Taschetti (eds.): Contrafacta. Modes of Music Re-textualization in the Late Sixteenth and Seventeenth Century

The present volume offers a reflection on the phenomenon of the re-textualization of vocal music in the 16th and 17th century. Its main object of investigation is the contrafactum, an intertextual artifact par excellence that is studied here from multiple points of view.

Dostępność: brak towaru

Cena:

90,00 zł

Piotr Wilk: Wenecki koncert instrumentalny w epoce Vivaldiego

Piotr Wilk: Wenecki koncert instrumentalny w epoce Vivaldiego
Piotr Wilk: Wenecki koncert instrumentalny w epoce Vivaldiego

Wenecki koncert instrumentalny w epoce Vivaldiego jest pierwszą monografią, w której szeroko omówiono koncerty wszystkich kompozytorów aktywnych na tym polu w Republice Weneckiej w latach 1695-1740. Prócz dzieł tak znanych twórców, jak Albinoni, bracia Marcello, Locatelli, Tartini, Veracini i Vivaldi, książka ta omawia koncerty zapomnianych dziś autorów – de Castro, Facca, Gentilego, Gnocchiego, Marina, braci Tagliettich i Tessariniego.

Dostępność: brak towaru

Cena:

52,00 zł

Feliks Janiewicz: Opera omnia. Tom I: Koncerty skrzypcowe 1 (Violin Concertos 1)

Feliks Janiewicz: Opera omnia. Tom I: Koncerty skrzypcowe 1 (Violin Concertos 1)
Feliks Janiewicz: Opera omnia. Tom I: Koncerty skrzypcowe 1 (Violin Concertos 1)

Publikowany tom I Opera omnia Feliksa Janiewicza zawiera biografię kompozytora, krótkie omówienie twórczości, katalog tematyczny kompozycji oraz tekst nutowy dwóch pierwszych koncertów skrzypcowych. Źródłami podstawowymi i pomocniczymi niniejszego w...

This volume of Felix Janiewicz's complete works includes his biography, a short description of his compositions, a Thematic Catalogue of his works, and the text of two his violin concertos. The Thematic Catalogue presents all the composer's known works...

Dostępność: dostępny

Cena:

95,00 zł

szt.

Feliks Janiewicz: Opera omnia. Tom II: Koncerty skrzypcowe 2 (Violin Concertos 2)

Feliks Janiewicz: Opera omnia. Tom II: Koncerty skrzypcowe 2 (Violin Concertos 2)
Feliks Janiewicz: Opera omnia. Tom II: Koncerty skrzypcowe 2 (Violin Concertos 2)

Publikowany tom II Opera omnia Feliksa Janiewicza zawiera tekst nutowy jego trzech koncertów skrzypcowych. Źródłami podstawowymi i pomocniczymi niniejszego wydania były druki obu koncertów, istniejące w pojedynczych egzemplarzach. Miejsce ich przech...

This volume of Felix Janiewicz's complete works includes his biography, a short description of his compositions, a Thematic Catalogue of his works, and the text of two his violin concertos. The Thematic Catalogue presents all the composer's known works...

Dostępność: dostępny

Cena:

95,00 zł

szt.

Marcin Mielczewski: Opera omnia. Tom III: Msze koncertujące

Marcin Mielczewski: Opera omnia. Tom III: Msze koncertujące
Marcin Mielczewski: Opera omnia. Tom III: Msze koncertujące

Twórczość Marcina Mielczewskiego - i ta dotychczas zachowana, i ta znana tylko z inwentarzy - świadczy, że głównym polem jego działalności kompozytorskiej była muzyka religijna. Wśród kompozycji religijnych poważne miejsce zajmują msze komponowane za...

The oeuvre of Marcin Mielczewski-both those works which have been preserved to this day, and those known only from inventories-shows that his main field of compositional activity was religious music. Among his religious compositions, an important place is occupied by masses composed both as...

Dostępność: dostępny

Cena:

95,00 zł

szt.

Bartłomiej Pękiel: Opera omnia. Tom I: Utwory wokalno - instrumentalne (Vocal & Instrumental works)

Bartłomiej Pękiel: Opera omnia. Tom I: Utwory wokalno - instrumentalne (Vocal & Instrumental works)
Bartłomiej Pękiel: Opera omnia. Tom I: Utwory wokalno - instrumentalne (Vocal & Instrumental works)

Niniejszy tom dzieł wszystkich Bartłomieja Pękiela obejmuje kompozycje wokalno-instrumentalne tego autora, należące do stylistycznego nurtu seconda pratica: dialogo "Audite mortales", koncert "Dulcis amor Jesu" i trzy msze koncertujące - "Missa Conce...

This volume of Pękiel's complete works presents his vocal and instrumental compositions in the seconda pratica style: the dialogo Audite mortales, the concerto Dulcis amor Jesu, and the three concertante MassesMissa Concertata la LombardescaMissa... 

Dostępność: dostępny

Cena:

95,00 zł

szt.

Bartłomiej Pękiel: Opera omnia. Tom II: Utwory wokalne (Wocal works)

Bartłomiej Pękiel: Opera omnia. Tom II: Utwory wokalne (Wocal works)
Bartłomiej Pękiel: Opera omnia. Tom II: Utwory wokalne (Wocal works)

Niniejszy tom dzieł wszystkich Bartłomieja Pękiela obejmuje kompozycje mszalne oraz motety tego autora, należące do stylistycznego nurtu prima pratica. Stanowią je wokalne opracowania pełnego cyklu ordinarium missae (8 utworów, w tym jeden zachowany ...

This volume of Bartłomiej Pękiel's complete works presents his Mass and motet compositions, which belong to the prima pratica style. They consist of vocal arrangements of the Ordinary of the Mass cycle (8 works, including one extant in an incomplete...

Dostępność: dostępny

Cena:

95,00 zł

szt.
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl