Menu
Newsletter
Podaj swój adres e-mail, jeżeli chcesz otrzymywać informacje o nowościach i promocjach.
Zaloguj się
Nie pamiętasz hasła? Zarejestruj się

INDEKS AUTORÓW / REDAKTORÓW

Jadwiga Paja-Stach: Witold Lutosławski

Jadwiga Paja-Stach: Witold Lutosławski
Jadwiga Paja-Stach: Witold Lutosławski
Popularna monografia omawiająca w przystępny sposób koleje życia i spuściznę kompozytorską Witolda Lutosławskiego. Cennym uzupełnieniem książki jest spis nagród, odznaczeń, doktoratów honoris causa i członkostw honorowych oraz wykaz twórczości Lutosł...

Dostępność: brak towaru

Cena:

18,00 zł

Jadwiga Paja-Stach (red.): Witold Lutosławski i jego wkład do kultury muzycznej XX wieku

Jadwiga Paja-Stach (red.): Witold Lutosławski i jego wkład do kultury muzycznej XX wieku
Jadwiga Paja-Stach (red.): Witold Lutosławski i jego wkład do kultury muzycznej XX wieku
Zbiór referatów i refleksji wygłoszonych podczas sympozjum naukowego, zorganizowanego w Instytucie Muzykologii Uniwersytetu Jagiellońskiego, w 10. rocznicę śmierci kompozytora.

Dostępność: brak towaru

Cena:

35,00 zł

Małgorzata Perkowska-Waszek: Paderewski i jego twórczość. Dzieje utworów i rys osobowości kompozytora

Małgorzata Perkowska-Waszek: Paderewski i jego twórczość. Dzieje utworów i rys osobowości kompozytora
Małgorzata Perkowska-Waszek: Paderewski i jego twórczość. Dzieje utworów i rys osobowości kompozytora

Książka powstała w wyniku wieloletnich prac nad gromadzeniem i klasyfikacją danych dotyczących dorobku kompozytorskiego wybitnego polskiego pianisty i stanowi próbę pełnego zaprezentowania dotychczasowego stanu badań w tym zakresie. (…). Adresowana j...

Dostępność: brak towaru

Cena:

48,00 zł

Małgorzata Perkowska-Waszek (red.): Za kulisami wielkiej kariery. Paderewski w dziennikach i listach Sylwina i Anieli Strakaczów 1936-1937

Małgorzata Perkowska-Waszek (red.): Za kulisami wielkiej kariery. Paderewski w dziennikach i listach Sylwina i Anieli Strakaczów 1936-1937
Małgorzata Perkowska-Waszek (red.): Za kulisami wielkiej kariery. Paderewski w dziennikach i listach Sylwina i Anieli Strakaczów 1936-1937
Książka, którą oddajemy do rąk Czytelników, jest zbiorem dokumentów obejmujących lata 1936-37, które pochodzą z prywatnego archiwum Anieli, Sylwina i Anne Strakaczów, mieszkających od 1940 r. w USA. Cytowane są tu ich listy oraz notatki z dzienników ...

Dostępność: brak towaru

Cena:

22,00 zł

Anna G. Piotrowska: Ławutaris, czyli skrzypek. Śladami Stefana "Korora" Dymitera

Anna G. Piotrowska: Ławutaris, czyli skrzypek. Śladami Stefana "Korora" Dymitera
Anna G. Piotrowska: Ławutaris, czyli skrzypek. Śladami Stefana "Korora" Dymitera

Przechodząc ulicą Floriańską w Krakowie, nie sposób było ich nie zauważyć, stanowili bowiem jej charakterystyczny akcent – dosłownie i w przenośni, jako kapela grająca gdzieś na skrzyżowaniu z ulicą św. Marka. Odznaczali się wyglądem – jako Romowie, ale i zachowaniem, bo w latach siedemdziesiątych, osiemdziesiątych, a nawet na początku dziewięćdziesiątych XX wieku wciąż stosunkowo niewielu muzyków koncertowało na ulicach. A jeśli już się pojawiali, to raczej byli to soliści lub pieśniarze akompaniujący sobie na przykład na gitarze, przygrywający popularne piosenki. Ale to właśnie tamta kapela romska, zakotwiczona na ulicy Floriańskiej, stanowiła stały punkt odniesienia dla wszystkich mieszkańców miasta, ale także dla przyjezdnych przemierzających Floriańską w drodze na Rynek Główny. Romowie z kapeli wyróżniali się tym bardziej, że ich muzyczną podporą był niewielki wzrostem, a pod koniec życia poruszający się wyłącznie na wózku inwalidzkim, ociemniały skrzypek – Stefan Dymiter. Widywany był on w Krakowie od lat siedemdziesiątych, zrazu sporadycznie, a potem coraz częściej, jak – wraz ze swoją kapelą – grywał na ulicy Floriańskiej: już to bliżej samej Bramy Floriańskiej, już to bliżej Rynku Głównego.
Czasami kapela grała na płycie Rynku, a czasami zupełnie w innych miejscach – zawsze jednak w ścisłym centrum miasta. Przechodnie różnie reagowali: niektórzy przystawali z zaciekawieniem, by przysłuchać się lepiej, inni jak najdalej omijali muzyków, odwracając wzrok i  przyspieszając kroku, zapewne by uniknąć zrzutki pieniędzy do kapelusza czy w ogóle spotkania z Romami. Może trochę się Korora „bali”, obawiając się w zasadzie konfrontacji z własnymi reakcjami i uczuciami? Bo byli też i tacy, którzy sami aktywnie szukali kontaktu z kapelą, śmiało podchodzili i zaczynali rozmawiać z muzykami, najczęściej wyrażając swój podziw dla kunsztu Stefana Dymitera. A kiedy któregoś dnia zabrakło go na zawsze, muzyka z ulicy Floriańskiej przestała wybrzmiewać.
Powoli, począwszy od pierwszych lat XXI wieku, odchodził do lamusa świat takich ulicznych kapeli romskich, i chociaż nadal pojawiają się one w przestrzeni miasta, to jednak coraz rzadziej – przegrywają z innymi formami popularnej rozrywki, dostępnymi na zawołanie w licznych krakowskich kawiarniach, barach i pubach (często serwujących muzykę już nagraną). Ale wciąż tli się jednak pamięć o pewnym niezwykłym skrzypku z Floriańskiej, a wierne grono entuzjastów i przyjaciół Stefana Dymitera stara się nieustannie przypominać o jego fenomenie,
propagując wiedzę na temat legendarnego romskiego skrzypka, twierdząc, że pamięć o nim jest po prostu „wyrazem uznania i szacunku”.

(ze Wstępu Autorki)

Do książki dołączona jest płyta z filmem pod tytułem Ławutaris, czyli skrzypek. Krakowskim szlakiem Stefana "Korora" Dymitera.

Film jest też dostępny na YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=13jLuIy-rZc

 

Dostępność: dostępny

Wysyłka w: 5 dni

Cena:

36,00 zł

szt.

Anna G. Piotrowska: Muzyka w serialu telewizyjnym. Szkic teoretyczno-analityczny na przykładzie Dekalogu

Anna G. Piotrowska: Muzyka w serialu telewizyjnym. Szkic teoretyczno-analityczny na przykładzie Dekalogu
Anna G. Piotrowska: Muzyka w serialu telewizyjnym. Szkic teoretyczno-analityczny na przykładzie Dekalogu

Mówiący o uniwersalnych prawdach i wciąż aktualny Dekalog zawsze wart jest przypomnienia, a jednak nie był on dotychczas analizowany pod względem muzycznym. Podjęta w niniejszej pracy próba zrozumienia, w jaki sposób muzyka autorstwa Zbigniewa Preisnera została wykorzystana w Dekalogu (i co stanowi jej kwintesencję, jaką funkcję pełni itd.), wypełnia pewną lukę w badaniach nad spuścizną Kieślowskiego. Jest także przyczynkiem do szerszych studiów nad twórczością samego Preisnera, gdyż dorobek tego kompozytora nie doczekał się jeszcze całościowych opracowań.

Dostępność: dostępny

Wysyłka w: 5 dni

Cena:

35,00 zł

szt.

Anna G. Piotrowska: Nie tylko cygańska. Studium o rapsodii muzycznej

Anna G. Piotrowska: Nie tylko cygańska. Studium o rapsodii muzycznej
Anna G. Piotrowska: Nie tylko cygańska. Studium o rapsodii muzycznej

Czym jest rapsodia? Jak ją postrzegano, jak o niej pisano na przestrzeni dziejów? W jaki sposób ją definiowano? Czym się wyróżnia, co stanowi jej kwintesencję? I dlaczego wciąż warto o rapsodii mówić, badać meandry jej przeszłości, spekulować na temat jej przyszłości oraz zgłębiać tajniki jej niezaprzeczalnego czaru: uroku zaklętego w specyficznym ‘rapsodycznym’ – porównywalnym z ‘cygańskim’ – charakterze?

Dostępność: dostępny

Wysyłka w: 5 dni

Cena:

32,00 zł

szt.

Anna G. Piotrowska, Andrzej Sitarz: Podręcznik do czytania partytur z elementami edytorstwa muzycznego

Anna G. Piotrowska, Andrzej Sitarz: Podręcznik  do czytania partytur  z elementami  edytorstwa muzycznego
Anna G. Piotrowska, Andrzej Sitarz: Podręcznik do czytania partytur z elementami edytorstwa muzycznego

Podręcznik do nauki czytania partytur z elementami edytorstwa muzycznego został zaprojektowany jako koherentna całość. Kierowany jest w pierwszej kolejności do studentów, ale także wykładowców, którzy będą mogli korzystać z niego podczas zajęć prowadzonych w instytucjach akademickich (np. w instytutach muzykologicznych i w akademiach muzycznych) czy w szkołach muzycznych. Podręcznik ten może być także polecany do pracy samodzielnej, prowadzi bowiem uczących się krok po kroku, przybliżając im podstawowe, a w dalszej kolejności coraz bardziej skomplikowane zagadnienia z zakresu edytorstwa muzycznego, by następnie w przystępny sposób zaznajomić ich z tajnikami odczytywania partytur.

Dostępność: brak towaru

Cena:

45,00 zł

Irena Poniatowska: Historia i interpretacja muzyki. Z badań nad muzyką od XVII do XIX wieku

Irena Poniatowska: Historia i interpretacja muzyki. Z badań nad muzyką od XVII do XIX wieku
Irena Poniatowska: Historia i interpretacja muzyki. Z badań nad muzyką od XVII do XIX wieku
Zbiór 10 artykułów poświęconych różnym zagadnieniom z zakresu historii muzyki i pianistyki: muzyce włoskiej i jej promieniowaniu w Polsce, stylowi brillant i jego podstawom teoretycznym (Szymanowska, Hummel), wielkim artystom-wirtuozom XIX wieku (Cho...

Dostępność: brak towaru

Cena:

18,00 zł

Piotr Poźniak: Muzyka XV-XVI wieku i pojęcie renesansu w historiografii muzycznej

Piotr Poźniak: Muzyka XV-XVI wieku i pojęcie renesansu w historiografii muzycznej
Piotr Poźniak: Muzyka XV-XVI wieku i pojęcie renesansu w historiografii muzycznej
W praktyce dydaktycznej wyodrębniamy muzykę XV i XVI w., określając ją mianem muzyki Renesansu. Nie zawsze jednak i nie wszyscy muzykolodzy kojarzyli i kojarzą to określenie właśnie z takim okresem. Wielu też uważa, że stosowanie terminu Renesans w o...

Dostępność: brak towaru

Cena:

12,00 zł

Piotr Poźniak: Repertuar polskiej muzyki wokalnej w epoce Renesansu

Piotr Poźniak: Repertuar polskiej muzyki wokalnej w epoce Renesansu
Piotr Poźniak: Repertuar polskiej muzyki wokalnej w epoce Renesansu
W niniejszej książce skupiono się na materiale nie zbadanym i na problemach bądź nie poruszanych w literaturze, bądź stanowiących w niej przedmiot sporów. Inne aspekty czy całe obszary twórczości uwzględniano jedynie w takim stopniu, w jakim stanowią...

Dostępność: brak towaru

Cena:

18,00 zł

Practica musica tom 5: Giovanni Battista Doni. O muzyce jemu współczesnej

Practica musica tom 5: Giovanni Battista Doni. O muzyce jemu współczesnej
Practica musica tom 5: Giovanni Battista Doni. O muzyce jemu współczesnej

W serii "Practica musica" pragniemy udostępnić zarówno studiującym, jak i wszystkim interesującym się kulturą muzyczną wypowiedzi z różnych epok na temat pojmowania muzyki i jej roli, oceny dzieł muzycznych, problematyki wykonawczej, techniki kompozy...

Dostępność: dostępny

Cena:

24,00 zł

szt.

Practica musica tom 6: Christoph Bernhard. Tractatus Compositionis Augmentatus

Practica musica tom 6: Christoph Bernhard. Tractatus Compositionis Augmentatus
Practica musica tom 6: Christoph Bernhard. Tractatus Compositionis Augmentatus

W serii "Practica musica" pragniemy udostępnić zarówno studiującym, jak i wszystkim interesującym się kulturą muzyczną wypowiedzi z różnych epok na temat pojmowania muzyki i jej roli, oceny dzieł muzycznych, problematyki wykonawczej, techniki kompozy...

Dostępność: dostępny

Cena:

24,00 zł

szt.

Tadeusz Przybylski: Karol Kurpiński

Tadeusz Przybylski: Karol Kurpiński
Tadeusz Przybylski: Karol Kurpiński
Niniejsza publikacja poświęcona jest życiu i różnorodnym formom muzycznej działalności polskiego kompozytora, jednej z czołowych postaci polskiego życia muzycznego I połowy XIX wieku - Karola Kurpińskiego, którego 210. rocznicę urodzin obchodzimy w b...

Dostępność: brak towaru

Cena:

16,00 zł

Tadeusz Przybylski: Z dziejów nauczania muzyki w Krakowie od średniowiecza do czasów współczesnych

Tadeusz Przybylski: Z dziejów nauczania muzyki w Krakowie od średniowiecza do czasów współczesnych
Tadeusz Przybylski: Z dziejów nauczania muzyki w Krakowie od średniowiecza do czasów współczesnych

Niniejsza rozprawa została zainspirowana jubileuszem 100-lecia Akademii Muzycznej w Krakowie, uroczyście obchodzonym w 1988 roku. Z tej to okazji wydawało się autorowi rzeczą ze wszech miar celową podjęcie próby naszkicowania dziejów nauczania muzyki...

Dostępność: dostępny

Cena:

16,00 zł

szt.

Radosław Rabiański: Krakowska scena muzyczna. Encyklopedia

Radosław Rabiański: Krakowska scena muzyczna. Encyklopedia
Radosław Rabiański: Krakowska scena muzyczna. Encyklopedia

Encyklopedia "Krakowska scena muzyczna" powstała na bazie setek rozmów, jakie w latach 2003-2006 autor przeprowadził z jej bohaterami. Wiadomości zdobyte podczas spotkań z artystami i przedstawicielami krakowskiego środowiska muzycznego zostały uzupe...

Dostępność: dostępny

Cena:

45,00 zł

szt.

Zygmunt M. Szweykowski: Między kunsztem a ekspresją.Tom 1: Florencja

Zygmunt M. Szweykowski: Między kunsztem a ekspresją.Tom 1: Florencja
Zygmunt M. Szweykowski: Między kunsztem a ekspresją.Tom 1: Florencja
W książce niniejszej staraliśmy się przedstawić niektóre aspekty przemiany stylu, jaka się dokonała na terenie muzyki włoskiej na przełomie wieku XVI i XVII i w pierwszych dekadach tego ostatniego. Szczególna uwagę zwróciliśmy na motywację teoretyczn...

Dostępność: brak towaru

Cena:

18,00 zł

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl