Podaj swój adres e-mail, jeżeli chcesz otrzymywać informacje o nowościach i promocjach.
Henryk Hubertus Jabłoński: Sonata na skrzypce i wiolonczelę
Henryk Hubertus Jabłoński (1915–1989), polski kompozytor i wiolonczelista, w zakresie gry na
wiolonczeli uczeń Kazimierza Wiłkomirskiego. 1954–1980 profesor kompozycji i instrumentacji w
PWSM w Gdańsku.
Henryk Hubertus Jabłoński (1915–1989), Polish composer and cellist; he studied the cello with Kazimierz Wiłkomirski. 1954–1980 professor of composition and orchestration at the High School of
Music in Gdańsk.
Dostępność: dostępny
Wysyłka w: 5 dni
Henryk Hubertus Jabłoński: Capricci na wiolonczelę solo
Henryk Hubertus Jabłoński (1915-1989), polski kompozytor i wiolonczelista, w zakresie gry na wiolonczeli uczeń Kazimierza Wiłkomirskiego. 1954-1980 profesor kompozycji i instrumentacji w PWSM w Gdańsku. W bogatym i zróżnicowanym dorobku kompozytora w...
Henryk Hubertus Jabłoński (1915-1989), Polish composer and cellist. He studied the cello with Kazimierz Wiłkomirski. 1954-1980 professor of composition and orchestration at the High School of Music in Gdańsk. Compositions for cello make a significant...
Dostępność: dostępny
Piotr Perkowski: Etude pour orchestre
Etude Piotra Perkowskiego, nosząca w autografie podtytuł "(septymy i sekundy)" - to utwór, który powstał w 1972 r. w wersji fortepianowej. Nie został jednak, poza oznaczeniem partii instrumentów, doprowadzony do formy partytury orkiestrowej. Autograf...
Piotr Perkowski's "Etude", bearing the subtitle'(sevenths and seconds)' in the autograph manuscript, is a work which was composed in a version for piano in 1972. However, beyond designation of instrumental parts, it was not orchestrated in full score...
Dostępność: dostępny
Piotr Perkowski: Sonata na fortepian
Sonata fortepianowa op. 8 powstała w 1926 roku. Partytura prawdopodobnie zaginęła podczas drugiej wojny światowej. Po wojnie kompozytor dokonał rekonstrukcji dzieła. Źródła encyklopedyczne różnią się co do daty tej rekonstrukcji, wskazując na lata: 1...
Piano Sonata, composed in 1926, lost during the second world war, then reconstructed in 1947-48, 1949, 1952, 1960.
Dostępność: dostępny
Piotr Perkowski: Uty japońskie na głos i orkiestrę
Teksty Ut P. Perkowskiego są zaczerpnięte z antologii opracowanej przez Remigiusza Kwiatkowskiego, wydanej pt. "Choć była krótsza noc, niż sen. Antologia poezji japońskiej Chiakunin-Izszu, czyli Ze stu poetów po jednej pieśni", Warszawa (1913, wyd. 4...
The texts of P. Perkowski Uts are taken from the anthology prepared by Remigiusz Kwiatkowski, published as: "Choć była krótsza noc, niż sen. Antologia poezji japońskiej Chiakunin-Izszu, czyli Ze stu poetów po jednej pieśni" ("Although it was a shorter night than sleep. The anthology of Chiakunin-Izszu's Japanese poetry, poetry of one hundred poems"), Warsaw (1913, ed. 4...
Dostępność: dostępny
Bożena Lewandowska, Józef Kąś: Pieśni z Orawy
Zbiór Pieśni z Orawy powstał w oparciu o badania przeprowadzone na terenie polskiej Orawy w 1975 oraz 1977 roku w następujących miejscowościach: Lipnica Wielka, Lipnica Mała, Zubrzyca Górna, Zubrzyca Dolna, Jabłonka oraz Chyżne. W pozostałych wsiach...
The collection of Songs from Orawa was based on research conducted in the Polish territory of Orava in 1975 and 1977 in the following towns: Lipnica Wielka, Lipnica Mała, Zubrzyca Górna, Zubrzyca Dolna, Jabłonka and Chyżne.
Dostępność: dostępny
Wacław Geiger: Pieśni na głos z fortepianem (Songs with Piano)
Wydanie zawiera dziesięć pieśni przeznaczonych na głos z towarzyszeniem fortepianu. Wacław Geiger (1907-1988) był kierownikiem muzycznym rozgłośni Polskiego Radia w Krakowie i kierownikiem chóru Filharmonii Krakowskiej. W 1948 r. rozpoczęły się lata...
This publication contains ten songs for voice with piano accompaniment. Wacław Geiger (1907-1988) was the music director of the Polish Radio broadcasting unit in Kraków, and the director of the Kraków Philharmonic Choir. The year 1948 was the beginni...
Dostępność: dostępny
Kotowicz: Passio ex D
Prezentowane tu pierwsze wydanie "Pasji" Kotowicza przygotowane zostało w oparciu o dwa źródła: (1) rękopis Biblioteki oo. Cystersów w Mogile, sygnatura 1024, oraz (2) rękopis Biblioteki Seminarium Duchownego w Sandomierzu, sygnatura 77/A II 17. W tr...
The first edition of Kotowicz's "Passio", presented here, was prepared on the basis of two sources: (1) a manuscript held by the Library of the Cistercian Fathers in Mogiła, call number 1024, as well as (2) a manuscript held by the Library of the The...
Dostępność: dostępny
Violetta Przech: W labiryncie wyobraźni. Zbigniew Bargielski: twórca i dzieło
Treść książki skoncentrowana jest na dwóch komplementarnych nurtach tematycznych: dziele Zbigniewa Bargielskiego i wątkach biograficznych (tych przede wszystkim, które łączą się z twórczością i jej recepcją), z uwzględnieniem kontekstu kulturowego, umożliwiającego zrozumienie sytuacji twórcy w splocie rozmaitych uwarunkowań.
Tematyka biograficzna, stawiająca sobie za cel chronologiczne uchwycenie wydarzeń życia kompozytora w kolejnych jego etapach, wypełnia początkowe paragrafy rozdziałów: Zakorzenienie, Studia muzyczne, Pobyt w Austrii i Powrót do Polski, stanowiąc wprowadzenie do rozważań ukierunkowanych na charakterystykę kompozycji przypisanych danemu etapowi życia i przyporządkowanych poszczególnym gatunkom, z których żaden nie został pominięty. Dzieło zatem jawi się ostatecznie jako główny przedmiot uwagi w tej książce.
O doborze przedstawianych w poszczególnych rozdziałach utworów zadecydowało kilka kryteriów: ich ranga w kompozytorskim dorobku Bargielskiego, reprezentatywność proponowanych rozwiązań kompozytorskich, rzutujących na dobór zagadnień, np. z obszaru stylistyczno-estetycznych transformacji języka muzycznego czy elementów constans tegoż. Istotnym kryterium było również przyjęte w pracy założenie zaprezentowania utworów gatunkowo różnorodnych. W omówieniach kompozycji w ramach gatunków utrzymany został porządek chronologiczny.
Oprócz rozdziałów I–IV, w których elementy biograficzne łączą się z charakterystyką twórczości oraz jej recepcją w Austrii i w Polsce, książka zawiera dwa kolejne rozdziały, z których V stanowi próbę syntetycznego ujęcia idiomatycznych cech języka muzycznego Zbigniewa Bargielskiego, zaś w rozdziale VI zebrane zostały refleksje osób, z którymi w większości, oprócz zawodowych, połączyły Bargielskiego więzy wieloletniej przyjaźni.
Książkę dopełniają Aneksy. Pierwszy z nich jest spisem kompozycji uwzględniającym, oprócz tytułu i obsady, datę powstania (także rewizji) dzieła i informację o wydaniu. Aneks drugi zawiera wybór wierszy Zbigniewa Bargielskiego z krótką charakterystyką tego nurtu twórczości, Aneks trzeci prezentuje wybrane fragmenty tekstów publicystycznych Bargielskiego również z krótkim wprowadzeniem do tej sfery aktywności kompozytora. W Aneksie czwartym znajdują się teksty słowne wykorzystane w dwóch przedstawionych w książce dziełach: Sonnenlieder i Im Niemandsland, a w Aneksie V wykaz filmów i sztuk teatralnych z muzyką Zbigniewa Bargielskiego.
(Fragmenty Wstępu książki)
Dostępność: dostępny
Wysyłka w: 5 dni