Podaj swój adres e-mail, jeżeli chcesz otrzymywać informacje o nowościach i promocjach.
Cena
-
od
do
Promocja
Maciej Jochymczyk: Amandus Ivanschiz. His Life and Music. With a Thematic Catalog of Works
The ensembles associated with monastery and parish churches were a very important element of musical life in Central Europe around the mid-eighteenth century. Yet the music created by early Classical composers, which constituted the core of their repertoire, remains poorly explored. Fr. Amandus Ivanschiz OSPPE (1727–1758) was one of such musicians, active in monasteries in Ranna, Wiener Neustadt, Rome, and Graz.
Około połowy XVIII wieku bardzo istotną część życia muzycznego Europy Środkowej współtworzyły zespoły funkcjonujące przy kościołach klasztornych i parafialnych. Muzyka religijna kompozytorów wczesnoklasycznych, która stanowiła trzon ich repertuaru, pozostaje nadal słabo zbadana. Jednym z nich był paulin, o. Amandus Ivanschiz (1727–1758), który działał w klasztorach w Ranna, Wiener Neustadt, Rzymie i Grazu.
Dostępność: dostępny
Wysyłka w: 5 dni
Maciej Jochymczyk: Pietas & Musica. Damian Stachowicz SchP. Życie i twórczość w kontekście epoki
Dostępność: dostępny
Władysław Leszczyński: Dzieła zebrane / Collected Works
Władysław Leszczyński OSPPE (1616–1680) był organistą, kompozytorem i kapelmistrzem w jednym z najważniejszych ośrodków religijnych, kulturalnych i muzycznych dawnej Rzeczpospolitej – klasztorze oo. Paulinów na Jasnej Górze. Choć za życia był on szeroko znany i bardzo ceniony, do niedawna żadna z jego kompozycji nie została wydana drukiem. Publikacja przygotowana przez dra Macieja Jochymczyka zawiera edycję krytyczną wszystkich zachowanych kompletnie utworów o. Władysława Leszczyńskiego (Ave maris stella, Dixit Dominus, Mandatum novum, Missa cum Credo per octavas, Missa per octavas, Sanctorum meritis) poprzedzoną obszernym wstępem przedstawiającym najświeższe dane dotyczące biografii i twórczości kompozytora.
Dostępność: dostępny
Wysyłka w: 5 dni
Damian Stachowicz: Missa Requiem. SSS Tom XI
O. Damian Stachowicz, właśc. Jan Stachowicz, Damian to imię zakonne (ur. 23 czerwca 1658 w Sokołowie, zm. 27 listopada 1699 w Łowiczu). W wieku siedemnastu lat wstąpił w Rzeszowie do zakonu pijarów obierając imię Damiana od Trójcy Przenajświętszej. P...
Fr. Damian Stachowicz was born on 23 June 1658 in Sokołów. At his baptism, he received the name Jan. At the age of seventeen, he joined the Piarist order in Rzeszów, choosing the name Damian of the Most Holly Trinity, and took the habit on 9 June 167...
Dostępność: dostępny
Paweł Sieprawski: Justus germinavit, Plaudite sidera, Regina caeli. SSS Tom XIV
Dostępność: dostępny
Roman Zajączkowski: Veni Creator Spiritus, Missa Rorate caeli. SSS tom XVIII
Roman Zajączkowski należy do tych kompozytorów staropolskich, których twórczość dotąd nie doczekała się publikacji. Jego dorobek muzyczny nie jest obszerny – mieści się w dwóch niewielkich rękopisach przechowywanych w Bibliotece Diecezjalnej w Sandomierzu. Są one tym cenniejsze, że zostały spisane przez samego kompozytora...
Roman Zajączkowski is one of those Old Polish composers whose work has not yet been published. His musical works are not extensive - there are just in two small manuscripts stored in the Biblioteka Diecezjalna in Sandomierz. They are very valuable, because they were written by the composer himself...
Dostępność: brak towaru
25,00 zł
Jacek Różycki: Opera omnia I: Concerti, Salmi e Magnificat. SSS Tom XXX
Niniejszy zeszyt zawiera wszystkie kompletnie (lub z niewielkimi ubytkami) zachowane wokalno-instrumentalne utwory Jacka Różyckiego, które w źródłach określono mianem motetów lub koncertów. Są to najciekawsze i historycznie najistotniejsze (przy obecnym stanie zachowania źródeł) dzieła tego twórcy.
Dostępność: dostępny
Wysyłka w: 5 dni
Jakub Gołąbek: Msze trzygłosowe (The Masses for Three Voices)
Msze trzygłosowe Jakuba Gołąbka zostały zapewne skomponowane dla zespołu angelistów (lub ew. rorantystów), stąd wybór obsady a cappella (tenor I, tenor II, bas) oraz ascetycznego i zwięzłego ujęcia muzycznego. Nie znajdziemy tu jednak śladów stile antico czy nawiązań do polifonii renesansu. Kompozytor operuje językiem muzycznym typowym dla II połowy XVIII wieku, a opracowania mają charakter stosunkowo prostych harmonizacji, w których głównym czynnikiem porządkującym są zasady harmoniki funkcyjnej.
Dostępność: dostępny
Wysyłka w: 5 dni