Opcje przeglądania

KSIĄŻKI

Danuta Idaszak: Źródła muzyczne Gniezna. Katalog tematyczny. Słownik muzyków

Danuta Idaszak: Źródła muzyczne Gniezna. Katalog tematyczny. Słownik muzyków
Danuta Idaszak: Źródła muzyczne Gniezna. Katalog tematyczny. Słownik muzyków
Katalog tematyczny muzykaliów gnieźnieńskich został sporządzony na podstawie zachowanych do dziś nut w Archiwum Archidiecezjalnym Gniezna. Niniejsze opracowanie jest kolejnym tomem przygotowanym według międzynarodowych przepisów dotyczących katalogow...

Dostępność: dostępny

Cena:

50,00 zł

szt.

Michał Jaczyński: Recepcja twórczości Władysława Żeleńskiego w latach 1857–1939

Michał Jaczyński: Recepcja twórczości Władysława Żeleńskiego w latach 1857–1939
Michał Jaczyński: Recepcja twórczości Władysława Żeleńskiego w latach 1857–1939

Do dziś nie powstała żadna praca traktująca szerzej o recepcji twórczości Żeleńskiego, co jest swoistym paradoksem, jako że za życia Władysława Żeleńskiego pisano o nim bardzo wiele. W samym tylko czasopiśmiennictwie z lat 1857–1939 (wyłączając dzienniki) znaleźć można prawie 850 artykułów i wzmianek prasowych o kompozytorze, wliczając w to materiały napisane bądź autoryzowane przez niego samego (np. wywiady). Korpus owych źródeł, stanowiący podstawę niniejszego opracowania, należy traktować nie tylko jako zasób informacji o muzyce Żeleńskiego i jej społecznej recepcji, ale i nie mniej istotną podstawę relacji na temat dziejów polskiej krytyki muzycznej.

(Z autorskiego wstępu do książki)

Dostępność: dostępny

Wysyłka w: 5 dni

Cena:

42,00 zł

szt.

Jazz w kulturze polskiej tom 4

Jazz w kulturze polskiej tom 4
Jazz w kulturze polskiej tom 4

Seria "Jazz w kulturze polskiej" pod redakcją Rafała Ciesielskiego została zainicjowana w 2014 roku. Obecny, czwarty tom, prezentuje jedenaście artykułów opisujących jazz w kulturze polskiej z różnych perspektyw.

Dostępność: dostępny

Wysyłka w: 5 dni

Cena:

54,00 zł

szt.

Jazz w kulturze polskiej tom 5

Jazz w kulturze polskiej tom 5
Jazz w kulturze polskiej tom 5

Seria "Jazz w kulturze polskiej" pod redakcją Rafała Ciesielskiego została zainicjowana w 2014 roku. Prace zamieszczone w niniejszym tomie układają się w kilka obszarów. Reprezentowane jest więc spojrzenie na twórczość jazzową: w artykułach Marcina Olesia (sylwetka Andrzeja Przybielskiego) i Julii Rosińskiej-Kopali (o fenomenie Novi Singers). Z kolei podjęte zostało tropienie wątków jazzowych w materii innych sztuk: w odniesieniu do tekstów poetyckich przez Katarzynę Kucię-Kuśmierską (u Ewy Lipskiej), Aleksandrę Reimann-Czajkowską (u Marii Pawlikowskiej-Jasnorzewskiej) i Katarzynę Ciemierę (u Anny Świerszczyńskiej), zaś na gruncie filmu przez Andrzeja Winiszewskiego. Na obszar recepcyjny składają się wypowiedzi Rafała Ciesielskiego (postrzeganie jazzu w ujęciach leksykalnych do roku 1939), Krzysztofa Niźnika (definiowanie jazzu w piśmiennictwie muzycznym), Macieja Sawczuka (jazz w rozumieniu słuchaczy festiwalowych) i Ayi Al Azab-Ruszowskiej (kwestia natury recepcji jazzu i bluesa). Zagadnienia edukacji jazzowej w odniesieniu do improwizacji podjęli: Stanisław Danielewicz i Stanisław Halat. Tom dopełniają teksty Katarzyny Stroińskiej-Sierant (o tożsamości dzieła jazzowego), Katarzyny Smyk (o tytułach kompozycji jazzowych) i Artura Trudzika (o biuletynach festiwalowych PSJ). Ujęcia te pokazują, ku jak licznym i zróżnicowanym obszarom prowadziły jazzowe tropy, a w których to obszarach mogą one stawać się przedmiotem interdyscyplinarnych poczynań i ustaleń badawczych [ze wstępu Rafała Ciesielskiego]

Dostępność: dostępny

Wysyłka w: 5 dni

Cena:

54,00 zł

szt.

Maciej Jochymczyk: Amandus Ivanschiz. His Life and Music. With a Thematic Catalog of Works

Maciej Jochymczyk: Amandus Ivanschiz. His Life and Music. With a Thematic Catalog of Works
Maciej Jochymczyk: Amandus Ivanschiz. His Life and Music. With a Thematic Catalog of Works

The ensembles associated with monastery and parish churches were a very important element of musical life in Central Europe around the mid-eighteenth century. Yet the music created by early Classical composers, which constituted the core of their repertoire, remains poorly explored. Fr. Amandus Ivanschiz OSPPE (1727–1758) was one of such musicians, active in monasteries in Ranna, Wiener Neustadt, Rome, and Graz. 

Około połowy XVIII wieku bardzo istotną część życia muzycznego Europy Środkowej współtworzyły zespoły funkcjonujące przy kościołach klasztornych i parafialnych. Muzyka religijna kompozytorów wczesnoklasycznych, która stanowiła trzon ich repertuaru, pozostaje nadal słabo zbadana. Jednym z nich był paulin, o. Amandus Ivanschiz (1727–1758), który działał w klasztorach w Ranna, Wiener Neustadt, Rzymie i Grazu.

Dostępność: dostępny

Wysyłka w: 5 dni

Cena:

52,50 zł

szt.

Maciej Jochymczyk: Pietas & Musica. Damian Stachowicz SchP. Życie i twórczość w kontekście epoki

Maciej Jochymczyk: Pietas & Musica. Damian Stachowicz SchP. Życie i twórczość w kontekście epoki
Maciej Jochymczyk: Pietas & Musica. Damian Stachowicz SchP. Życie i twórczość w kontekście epoki
Mimo że postać o. Damiana Stachowicza była znana polskim muzykologom i wykonawcom od wielu lat, w świadomości szerszej publiczności funkcjonuje on nadal jako autor jednego, mało reprezentatywnego utworu - Veni Consolator, na sopran, trąbkę i b.c. Prz...

Dostępność: dostępny

Cena:

36,00 zł

szt.

Marcin Konik (red.): Monografia zespołu muzycznego oraz katalog muzykaliów klasztoru ss. benedyktynek w Staniątkach

Marcin Konik (red.): Monografia zespołu muzycznego oraz katalog muzykaliów klasztoru ss. benedyktynek w Staniątkach
Marcin Konik (red.): Monografia zespołu muzycznego oraz katalog muzykaliów klasztoru ss. benedyktynek w Staniątkach

Praca stanowi próbę zarysowania syntetycznego obrazu historii muzyki w staniąteckim klasztorze w oparciu o analizę materiału źródłowego dostępnego w bogatym archiwum panien benedyktynek w Saniątkach.

Dostępność: dostępny

Wysyłka w: 5 dni

Cena:

38,00 zł

szt.

Violetta Kostka: Muzyka Pawła Szymańskiego w świetle poetyki intertekstualnej postmodernizmu

Violetta Kostka: Muzyka Pawła Szymańskiego w świetle poetyki intertekstualnej postmodernizmu
Violetta Kostka: Muzyka Pawła Szymańskiego w świetle poetyki intertekstualnej postmodernizmu

Paweł Szymański (ur. 1954) jest obecnie jednym z czołowych kompozytorów polskich, twórcą wielu utworów instrumentalnych (orkiestrowych, kameralnych i solowych), wokalno-instrumentalnych, wokalnych, jednej opery, utworów na taśmę, a także muzyki teatralnej, filmowej i radiowej. Jego, podziwiana przez odbiorców, muzyka niesie z sobą wiele interesujących aspektów badawczych, ale tym, co wydaje się w niej najbardziej intrygujące, a jednocześnie ważne, wymuszające uwagę, czy wręcz narzucające się, jest intertekstualność, czyli nawiązania do tekstów przeszłości (intertekstów). Intertekstualność tej muzyki jest szczególna: globalna, tzn. wypełniająca utwory od początku do końca i ─ w wielu przypadkach ─ nie tak oczywista jak u innych współczesnych kompozytorów.

Dostępność: dostępny

Wysyłka w: 5 dni

Cena:

30,00 zł

szt.

Jakub Kubieniec: Secundum consuetudinem. Śpiew godzin kanonicznych w średniowiecznej metropolii gnieźnieńskiej

Jakub Kubieniec: Secundum consuetudinem. Śpiew godzin kanonicznych w średniowiecznej metropolii gnieźnieńskiej
Jakub Kubieniec: Secundum consuetudinem. Śpiew godzin kanonicznych w średniowiecznej metropolii gnieźnieńskiej

Tematem książki jest historia średniowiecznych tradycji liturgiczno-muzycznych biskupstw metropolii gnieźnieńskiej – obejmująca m.in. takie zagadnienia, jak owych tradycji pochodzenie i zróżnicowanie (rozdział 1 i 2), kultywowanie (rozdział 3) oraz ich rola w kształtowaniu lokalnego „patriotyzmu liturgicznego” (rozdz. 3 i epilog).

Próbując opisać okoliczności powstania, rozwój i funkcjonowanie oraz zmierzch tradycji liturgiczno-muzycznych gnieźnieńskiej prowincji skoncentrowano się na oficjum godzin kanonicznych. O ile bowiem repertuar mszalny stosunkowo wcześnie uległ względnej stabilizacji, o tyle dobór antyfon, responsoriów, czytań i modlitw odmawianych podczas horae canonicae był w poszczególnych diecezjach niejednolity aż do reformy potrydenckiej, szczególnie wyraziście ukazując odrębne cechy miejscowych ceremonii kościelnych. (…)

Ważnym komponentem tradycji liturgicznych, oprócz specyficznie ukształtowanych formularzy tekstów oficjów, są towarzyszące im melodie. Dominujący przez cały okres średniowiecza przekaz ustny muzycznej warstwy nabożeństw sprawił, że – paradoksalnie – była ona bardziej stabilna niż dobór tekstów liturgicznych, którego kompilacyjny charakter prowokował do wprowadzania częstych modyfikacji i aktualizacji. (…)

Pracę zamyka epilog przypominający okoliczności, w jakich kilkusetletnie polskie tradycje liturgiczne ustąpiły, pod koniec XVI stulecia, potrydenckiemu obrządkowi rzymskiemu.

(ze Wstępu książki)

Dostępność: brak towaru

Cena:

42,00 zł

Almanach muzykologii krakowskiej: 1911-2011

Almanach muzykologii krakowskiej: 1911-2011
Almanach muzykologii krakowskiej: 1911-2011

W listopadzie 1911 roku Zdzisław Jachimecki założył pierwsze na ziemiach polskich seminarium muzykologiczne w Uniwersytecie Jagiellońskim. Kronika stuletniej działalności muzykologii krakowskiej, artykuły pióra jej pierwszych mistrzów i uczniów oraz jej pracowników w 2011 roku tworzą jubileuszowy almanach.

Dostępność: brak towaru

Cena:

85,00 zł

Bożena Lewandowska: Bibliografia kultury muzycznej górali polskich Karpat, część I (1829-1980)

Bożena Lewandowska: Bibliografia kultury muzycznej górali polskich Karpat, część I (1829-1980)
Bożena Lewandowska: Bibliografia kultury muzycznej górali polskich Karpat, część I (1829-1980)
Wobec braku bibliografii dotyczącej szeroko rozumianej kultury muzycznej górali całych polskich Karpat, przedstawione opracowanie jest pierwszą publikacją o tak rozległym zakresie, choć z pewnością nie wolną od luk i niedociągnięć. Z istniejących bib...

Dostępność: dostępny

Cena:

14,00 zł

szt.

Stanisław Będkowski: Katalog polskich druków muzycznych 1801-1875 w zbiorach bibliotek krakowskich

Stanisław Będkowski: Katalog polskich druków muzycznych 1801-1875 w zbiorach bibliotek krakowskich
Stanisław Będkowski: Katalog polskich druków muzycznych 1801-1875 w zbiorach bibliotek krakowskich

Założeniem prezentowanego trzeciego tomu "Katalogu Polskich Druków Muzycznych 1801-1875 w Bibliotekach Polskich" było skatalogowanie (wedle reguł przyjętych w poprzednich tomach serii) polskich druków muzycznych wydanych w okresie 1801-1875, znajdujących się w sześciu bibliotekach krakowskich. z wyłączeniem Biblioteki Jagiellońskiej, której zbiory tego rodzaju miały zostać opracowane w odrębnym tomie.

Dostępność: dostępny

Wysyłka w: 5 dni

Cena:

63,00 zł

szt.

Mirosław Płoski: Marcello di Capua – nadworny kompozytor księżnej Izabeli Lubomirskiej. Studium źródłoznawcze

Mirosław Płoski: Marcello di Capua – nadworny kompozytor księżnej Izabeli Lubomirskiej. Studium źródłoznawcze
Mirosław Płoski: Marcello di Capua – nadworny kompozytor księżnej Izabeli Lubomirskiej. Studium źródłoznawcze

Marcello di Capua, włoski kompozytor i librecista żyjący w drugiej połowie XVIII i na początku XIX wieku, to kompozytor obecnie niemal zapomniany. Za życia cieszył się znacznym rozgłosem, będąc prawdziwym luminarzem włoskiego teatru operowego okresu klasycyzmu. W historii kultury polskiej zapisał się jako wieloletni kapelmistrz księżnej Izabeli z Czartoryskich Lubomirskiej. Pozostając przez całe ćwierćwiecze w służbie tej wybitnej mecenaski sztuki, współtworzył i kształtował życie muzyczne Łańcuta - jednej z czołowych rezydencji magnackich w ówczesnej Europie.

Dostępność: dostępny

Wysyłka w: 5 dni

Cena:

52,50 zł

szt.

Witold Lutosławski: Correspondence with his Western Publishers and Managers 1966–1994: Edited by Zbigniew Skowron

Witold Lutosławski: Correspondence with his Western Publishers and Managers 1966–1994: Edited by Zbigniew Skowron
Witold Lutosławski: Correspondence with his Western Publishers and Managers 1966–1994: Edited by Zbigniew Skowron

The unique testimony of Lutosławski’s contacts and co-operation with J. & W. Chester and Wilhelm Hansen Musik-Forlag remains his correspondence with these two firms from the years 1966–1994, which is now kept at the Paul Sacher Archive in Basel.

ZBIGNIEW SKOWRON is a Professor at the Institute of Musicology at the University of Warsaw and the editor of Lutosławski Studies (Oxford, 2001) and of Lutosławski on Music (Lanham, Maryland, 2007).

Dostępność: dostępny

Wysyłka w: 5 dni

Cena:

105,00 zł

szt.

Dagmara Łopatowska-Romsvik: Od patriotycznej powinności do artystycznych eksperymentów. Melodie ludowe na hardingfele w twórczości Griega, Grovena i Thoresena

Dagmara Łopatowska-Romsvik: Od patriotycznej powinności do artystycznych eksperymentów. Melodie ludowe na hardingfele w twórczości Griega, Grovena i Thoresena
Dagmara Łopatowska-Romsvik: Od patriotycznej powinności do artystycznych eksperymentów. Melodie ludowe na hardingfele w twórczości Griega, Grovena i Thoresena

 

 Książka ta jest pierwszą obszerną polską publikacją poświęconą norweskiej twórczości muzycznej XIX i XX wieku. Koncentruje się wokół tej części działalności wybranych norweskich twórców — Edwarda Griega, Eivinda Grovena i Lasse Thoresena — która nawi...

Dostępność: dostępny

Cena:

40,00 zł

szt.

Michał Momot: Katalog materiałów nutowych Orkiestry i Chóru PR i TV w Krakowie

Michał Momot: Katalog materiałów nutowych Orkiestry i Chóru PR i TV w Krakowie
Michał Momot: Katalog materiałów nutowych Orkiestry i Chóru PR i TV w Krakowie

Zbiór materiałów nutowych Orkiestry i Chóru PR i TV w Krakowie składa się z 920 teczek zawierających materiały nutowe i odzwierciedla repertuar krakowskiego zespołu z lat 50. i 60.

Dostępność: na wyczerpaniu

Wysyłka w: 5 dni

Cena:

28,00 zł

szt.
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl