KSIĄŻKI

Anna G. Piotrowska, Andrzej Sitarz: Podręcznik do czytania partytur z elementami edytorstwa muzycznego

Anna G. Piotrowska, Andrzej Sitarz: Podręcznik  do czytania partytur  z elementami  edytorstwa muzycznego
Anna G. Piotrowska, Andrzej Sitarz: Podręcznik do czytania partytur z elementami edytorstwa muzycznego

Podręcznik do nauki czytania partytur z elementami edytorstwa muzycznego został zaprojektowany jako koherentna całość. Kierowany jest w pierwszej kolejności do studentów, ale także wykładowców, którzy będą mogli korzystać z niego podczas zajęć prowadzonych w instytucjach akademickich (np. w instytutach muzykologicznych i w akademiach muzycznych) czy w szkołach muzycznych. Podręcznik ten może być także polecany do pracy samodzielnej, prowadzi bowiem uczących się krok po kroku, przybliżając im podstawowe, a w dalszej kolejności coraz bardziej skomplikowane zagadnienia z zakresu edytorstwa muzycznego, by następnie w przystępny sposób zaznajomić ich z tajnikami odczytywania partytur.

Dostępność: brak towaru

Cena:

45,00 zł

Anna G. Piotrowska: Topos muzyki cygańskiej w kulturze europejskiej od końca XVIII do początku XX wieku

Anna G. Piotrowska: Topos muzyki cygańskiej w kulturze europejskiej od końca XVIII do początku XX wieku
Anna G. Piotrowska: Topos muzyki cygańskiej w kulturze europejskiej od końca XVIII do początku XX wieku

Topos muzyka cygańskiego — od schyłku XVIII wieku — budzi niesłabnące zainteresowanie, podobnie jak wyjątkowym powodzeniem cieszył się od czasów renesansu mit Orfeusza. W ramach kształtowanego w piśmiennictwie i dziełach muzycznych obrazu wyidealizowanej muzyki cygańskiej, postać muzyka cygańskiego uważano za uosobienie natchnionego twórcy... 

Dostępność: brak towaru

Cena:

55,00 zł

Practica musica tom 1B: Polemics on the Musica moderna

Practica musica tom 1B: Polemics on the Musica moderna
Practica musica tom 1B: Polemics on the Musica moderna

In the series "Practica musica" we want to make available for students and all interested in musical culture people the speeches from different epochs on the understanding of music and its role, the evaluation of musical works, executive issues, composition techniques e.t.c.

W serii "Practica musica" pragniemy udostępnić zarówno studiującym, jak i wszystkim interesującym się kulturą muzyczną wypowiedzi z różnych epok na temat pojmowania muzyki i jej roli, oceny dzieł muzycznych, problematyki wykonawczej, techniki kompozy...

Dostępność: na wyczerpaniu

Cena:

19,00 zł

szt.

Practica musica tom 2B: Composing opera

Practica musica tom 2B: Composing opera
Practica musica tom 2B: Composing opera

In the series "Practica musica" we want to make available for students and all interested in musical culture people the speeches from different epochs on the understanding of music and its role, the evaluation of musical works, executive issues, composition techniques e.t.c.

W serii "Practica musica" pragniemy udostępnić zarówno studiującym, jak i wszystkim interesującym się kulturą muzyczną wypowiedzi z różnych epok na temat pojmowania muzyki i jej roli, oceny dzieł muzycznych, problematyki wykonawczej, techniki kompozy...

Dostępność: dostępny

Cena:

24,00 zł

szt.

Practica musica tom 3B: The Perfect Musician

Practica musica tom 3B: The Perfect Musician
Practica musica tom 3B: The Perfect Musician

In the series "Practica musica" we want to make available for students and all interested in musical culture people the speeches from different epochs on the understanding of music and its role, the evaluation of musical works, executive issues, composition techniques e.t.c.

W serii "Practica musica" pragniemy udostępnić zarówno studiującym, jak i wszystkim interesującym się kulturą muzyczną wypowiedzi z różnych epok na temat pojmowania muzyki i jej roli, oceny dzieł muzycznych, problematyki wykonawczej, techniki kompozy...

Dostępność: dostępny

Cena:

22,00 zł

szt.

Practica musica tom 5: Giovanni Battista Doni. O muzyce jemu współczesnej

Practica musica tom 5: Giovanni Battista Doni. O muzyce jemu współczesnej
Practica musica tom 5: Giovanni Battista Doni. O muzyce jemu współczesnej

W serii "Practica musica" pragniemy udostępnić zarówno studiującym, jak i wszystkim interesującym się kulturą muzyczną wypowiedzi z różnych epok na temat pojmowania muzyki i jej roli, oceny dzieł muzycznych, problematyki wykonawczej, techniki kompozy...

Dostępność: dostępny

Cena:

24,00 zł

szt.

Practica musica tom 6: Christoph Bernhard. Tractatus Compositionis Augmentatus

Practica musica tom 6: Christoph Bernhard. Tractatus Compositionis Augmentatus
Practica musica tom 6: Christoph Bernhard. Tractatus Compositionis Augmentatus

W serii "Practica musica" pragniemy udostępnić zarówno studiującym, jak i wszystkim interesującym się kulturą muzyczną wypowiedzi z różnych epok na temat pojmowania muzyki i jej roli, oceny dzieł muzycznych, problematyki wykonawczej, techniki kompozy...

Dostępność: dostępny

Cena:

24,00 zł

szt.

Tadeusz Przybylski: Z dziejów nauczania muzyki w Krakowie od średniowiecza do czasów współczesnych

Tadeusz Przybylski: Z dziejów nauczania muzyki w Krakowie od średniowiecza do czasów współczesnych
Tadeusz Przybylski: Z dziejów nauczania muzyki w Krakowie od średniowiecza do czasów współczesnych

Niniejsza rozprawa została zainspirowana jubileuszem 100-lecia Akademii Muzycznej w Krakowie, uroczyście obchodzonym w 1988 roku. Z tej to okazji wydawało się autorowi rzeczą ze wszech miar celową podjęcie próby naszkicowania dziejów nauczania muzyki...

Dostępność: dostępny

Cena:

16,00 zł

szt.

Radosław Rabiański: Krakowska scena muzyczna. Encyklopedia

Radosław Rabiański: Krakowska scena muzyczna. Encyklopedia
Radosław Rabiański: Krakowska scena muzyczna. Encyklopedia

Encyklopedia "Krakowska scena muzyczna" powstała na bazie setek rozmów, jakie w latach 2003-2006 autor przeprowadził z jej bohaterami. Wiadomości zdobyte podczas spotkań z artystami i przedstawicielami krakowskiego środowiska muzycznego zostały uzupe...

Dostępność: dostępny

Cena:

45,00 zł

szt.

Marie-Paule Rambeau: Chopin w życiu i twórczości George Sand

Marie-Paule Rambeau: Chopin w życiu i twórczości George Sand
Marie-Paule Rambeau: Chopin w życiu i twórczości George Sand

Gdyby spytano mnie, dlaczego podjęłam tę pracę, odpowiedziałabym po prostu: raczej by naprawić krzywdę, niż wypełnić lukę . Od dawna przyjęto, że związki George Sand z Chopinem należą do historii ukazującej losy ludzi, a temat ten wydawał się wyczerpany przez obfitą bibliografię. […] Moment [wydania Korespondencji George Sand] wydał mi się sprzyjający projektowi, z jakim się nosiłam: propozycji analizy krytycznej - zarazem rzetelnej i pełnej - związków, jakie George Sand utrzymywała z Chopinem; chodziło o analizę w szerszej perspektywie rozwoju idei i tematów, które nadają kształt dziełom powieściopisarki […].

Niełatwo […] jeszcze dzisiaj mówić o George Sand i Chopinie. […] Historia tej słynnej pary wymaga od badacza, który pragnie zachować obiektywność, wielkiego poświęcenia i wypróbowanej cierpliwości. […] Czytelnik nie odnajdzie tutaj żadnej z sentymentalnych i urokliwych anegdot, lecz systematyczne odniesienie do źródeł, korespondencji lub dzieł, nawet jeśli ten aparat krytyczny może wydać się niekiedy uciążliwy […].

O ile bowiem mówiono wiele o miejscu Chopina w życiu uczuciowym George Sand, o tyle nie starano się w ogóle zbadać, jaki wpływ mogła wywrzeć na jej twórczość powieściową tak długa bliskość z genialnym muzykiem. Uznałam, że bardziej przejrzysty będzie plan, który ukaże znaczenie danych biograficznych przed zbadaniem ich literackiego przetworzenia. Pierwsza część niniejszego studium poświęcona jest więc listom i dziełom autobiograficznym George Sand […]. Celem drugiej części jest prześledzenie, w świetle wskazówek biograficznych, złożonych zależności między przeżytym doświadczeniem i inspirowaną nim kreacją artystyczną. [ze Słowa wstępnego Autorki]

Dostępność: dostępny

Cena:

55,00 zł

szt.

Zygmunt M. Szweykowski: Między kunsztem a ekspresją. Tom 2: Rzym

Zygmunt M. Szweykowski: Między kunsztem a ekspresją. Tom 2: Rzym
Zygmunt M. Szweykowski: Między kunsztem a ekspresją. Tom 2: Rzym
W książce niniejszej staraliśmy się przedstawić niektóre aspekty przemiany stylu, jaka się dokonała na terenie muzyki włoskiej na przełomie wieku XVI i XVII i w pierwszych dekadach tego ostatniego. Szczególna uwagę zwróciliśmy na motywację teoretyczn...

Dostępność: dostępny

Cena:

16,00 zł

szt.

Zygmunt M. Szweykowski (red.): Marcin Mielczewski. Studia

Zygmunt M. Szweykowski (red.): Marcin Mielczewski. Studia
Zygmunt M. Szweykowski (red.): Marcin Mielczewski. Studia
Pracę wykonano w ramach projektu badawczego nr 1 H01E 027 14 finansowanego w latach 1998-1999 przez Komitet Badań Naukowych. Na Studia składa się 11 artykułów autorstwa: Barbary Przybyszewskiej-Jarmińskiej, Zygmunta M. Szweykowskiego, Zofii Dobrzańsk...

Dostępność: brak towaru

Cena:

18,00 zł

Zbigniew Skowron: Nowa muzyka amerykańska

Zbigniew Skowron: Nowa muzyka amerykańska
Zbigniew Skowron: Nowa muzyka amerykańska

Dodruk książki, która pierwotnie ukazała się w 1995 roku.

Niniejsza publikacja to obszerne studium ukazujące muzykę amerykańską XX wieku w jej kolejnych fazach rozwojowych począwszy od Charlesa Ivesa po postmodernizm i stylistykę lat 90-tych, teoria, praktyka kompozytorska, normy stylistyczne i ich realizacja u poszczególnych kompozytorów.

Dostępność: dostępny

Cena:

42,00 zł

szt.

Zbigniew Skowron (red.): Estetyka i styl twórczości Witolda Lutosławskiego

Zbigniew Skowron (red.): Estetyka i styl twórczości Witolda Lutosławskiego
Zbigniew Skowron (red.): Estetyka i styl twórczości Witolda Lutosławskiego
Obszerne studium poświęcone twórczości Witolda Lutosławskiego. Książka zawiera 14 artykułów wybitnych muzykologów polskich (J. Paja-Stach, A. Tuchowski, Z. Skowron) i zagranicznych (Ch. B. Rae, A. Thomas, A. Whittall, I. Nikolska). Twórczość Witolda ...

Dostępność: brak towaru

Cena:

47,00 zł

Antoni Stańczyk: Filozoficzne inspiracje rozumienia czasu muzycznego

Antoni Stańczyk: Filozoficzne inspiracje rozumienia czasu muzycznego
Antoni Stańczyk: Filozoficzne inspiracje rozumienia czasu muzycznego

Problematyka czasu muzycznego należy do podstawowych zagadnień badawczych filozofii muzyki. Autor rozprawy podjął kwestie czasu muzycznego w kontekście tradycji filozoficznej, w odniesieniu do monodycznej muzyki wieków średnich oraz wybranych form polifonii, bowiem w muzyce średniowiecznego Zachodu powstały fundamenty zjawisk temporalnych całej muzyki europejskiej.

Dostępność: dostępny

Wysyłka w: 5 dni

Cena:

42,00 zł

szt.

Paweł Strzelecki: "Nowy romantyzm" w twórczości kompozytorów polskich po roku 1975

Paweł Strzelecki: "Nowy romantyzm" w twórczości kompozytorów polskich po roku 1975
Paweł Strzelecki: "Nowy romantyzm" w twórczości kompozytorów polskich po roku 1975
Książka "Nowy romantyzm w twórczości kompozytorów polskich po roku 1975" stanowi pierwszą monografię jednego z najważniejszych nurtów w muzyce polskiej, którego obecność najwyraźniej zaznaczyła się w utworach "pokolenia 1933" (K. Pendereckiego, H. M....

Dostępność: brak towaru

Cena:

60,00 zł

Małgorzata Sułek: Pieśni masowe Witolda Lutosławskiego w kontekście doktryny realizmu socjalistycznego

Małgorzata Sułek: Pieśni masowe Witolda Lutosławskiego w kontekście doktryny realizmu socjalistycznego
Małgorzata Sułek: Pieśni masowe Witolda Lutosławskiego w kontekście doktryny realizmu socjalistycznego
Obowiązująca w Polsce zaledwie kilka lat doktryna realizmu socjalistycznego wywarła niebagatelny wpływ na polskie życie kulturalne i twórczość początku drugiej połowy XX wieku. W ostatnich latach pojawiło się sporo prac traktujących o przejawach socr...

Dostępność: brak towaru

Cena:

18,00 zł

Małgorzata Sułek: Stanisław Moniuszko i inni kompozytorzy wobec poezji Adama Mickiewicza. Studium komparatystyczne

Małgorzata Sułek: Stanisław Moniuszko i inni kompozytorzy wobec poezji Adama Mickiewicza. Studium komparatystyczne
Małgorzata Sułek: Stanisław Moniuszko i inni kompozytorzy wobec poezji Adama Mickiewicza. Studium komparatystyczne

W książce podjęto problem muzycznej recepcji twórczości Adama Mickiewicza, rozpatrując ją na przykładzie kompozycji Stanisława Moniuszki napisanych do słów poety i skonfrontowanych z umuzycznieniami twórczości autora Pana Tadeusza powstałymi w XIX i XX stuleciu.

O wyborze Stanisława Moniuszki niejako na patrona muzycznej recepcji twórczości Adama Mickiewicza przesądziły trzy czynniki. Po pierwsze, utwory Moniuszki do słów Mickiewicza stanowią pokaźny wycinek jego dorobku kompozytorskiego; po drugie, autor Halki niejednokrotnie inicjował proces obecności konkretnych tekstów poety w repertuarze wokalnym; po trzecie wreszcie, udźwiękowienia wierszy Mickiewicza pióra Moniuszki są jednymi z najbardziej wartościowych pozycji w obfitej literaturze muzycznej powstałej na kanwie twórczości romantycznego wieszcza.

 

Dostępność: brak towaru

Cena:

52,00 zł

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl