Antoni Grudziński: Fryderyk Chopin. Przewodnik po życiu i twórczości

Antoni Grudziński: Fryderyk Chopin. Przewodnik po życiu i twórczości
Antoni Grudziński: Fryderyk Chopin. Przewodnik po życiu i twórczości

Oddaję do rąk Czytelników książkę, która jest próbą ukazania życia i twórczości Fryderyka Chopina w formie przystępnej dla każdego, kto pragnie poznać bliżej postać i dokonania wielkiego artysty. Moją intencją jest ułatwienie czytelnikowi poznania wi...

Dostępność: dostępny

Cena: 48,00 zł
szt.

Danuta Idaszak: Źródła muzyczne Gniezna. Katalog tematyczny. Słownik muzyków

Danuta Idaszak: Źródła muzyczne Gniezna. Katalog tematyczny. Słownik muzyków
Danuta Idaszak: Źródła muzyczne Gniezna. Katalog tematyczny. Słownik muzyków
Katalog tematyczny muzykaliów gnieźnieńskich został sporządzony na podstawie zachowanych do dziś nut w Archiwum Archidiecezjalnym Gniezna. Niniejsze opracowanie jest kolejnym tomem przygotowanym według międzynarodowych przepisów dotyczących katalogow...

Dostępność: dostępny

Cena: 50,00 zł
szt.

Małgorzata Sułek: Stanisław Moniuszko i inni kompozytorzy wobec poezji Adama Mickiewicza. Studium komparatystyczne

Małgorzata Sułek: Stanisław Moniuszko i inni kompozytorzy wobec poezji Adama Mickiewicza. Studium komparatystyczne
Małgorzata Sułek: Stanisław Moniuszko i inni kompozytorzy wobec poezji Adama Mickiewicza. Studium komparatystyczne

W książce podjęto problem muzycznej recepcji twórczości Adama Mickiewicza, rozpatrując ją na przykładzie kompozycji Stanisława Moniuszki napisanych do słów poety i skonfrontowanych z umuzycznieniami twórczości autora Pana Tadeusza powstałymi w XIX i XX stuleciu.

O wyborze Stanisława Moniuszki niejako na patrona muzycznej recepcji twórczości Adama Mickiewicza przesądziły trzy czynniki. Po pierwsze, utwory Moniuszki do słów Mickiewicza stanowią pokaźny wycinek jego dorobku kompozytorskiego; po drugie, autor Halki niejednokrotnie inicjował proces obecności konkretnych tekstów poety w repertuarze wokalnym; po trzecie wreszcie, udźwiękowienia wierszy Mickiewicza pióra Moniuszki są jednymi z najbardziej wartościowych pozycji w obfitej literaturze muzycznej powstałej na kanwie twórczości romantycznego wieszcza.

 

Dostępność: brak towaru

Cena: 52,00 zł

Piotr Wilk: Wenecki koncert instrumentalny w epoce Vivaldiego

Piotr Wilk: Wenecki koncert instrumentalny w epoce Vivaldiego
Piotr Wilk: Wenecki koncert instrumentalny w epoce Vivaldiego

Wenecki koncert instrumentalny w epoce Vivaldiego jest pierwszą monografią, w której szeroko omówiono koncerty wszystkich kompozytorów aktywnych na tym polu w Republice Weneckiej w latach 1695-1740. Prócz dzieł tak znanych twórców, jak Albinoni, bracia Marcello, Locatelli, Tartini, Veracini i Vivaldi, książka ta omawia koncerty zapomnianych dziś autorów – de Castro, Facca, Gentilego, Gnocchiego, Marina, braci Tagliettich i Tessariniego.

Dostępność: na wyczerpaniu

Wysyłka w: 5 dni

Cena: 52,00 zł
szt.

Anna G. Piotrowska: O muzyce i filmie. Wprowadzenie do muzykologii filmowej

Anna G. Piotrowska: O muzyce i filmie. Wprowadzenie do muzykologii filmowej
Anna G. Piotrowska: O muzyce i filmie. Wprowadzenie do muzykologii filmowej

Książka Anny G. Piotrowskiej jest przedsięwzięciem jedynym w swoim rodzaju, bardzo śmiałym i ambitnym. Jest lapidarną, zwartą syntezą dotychczasowej wiedzy o muzyce filmowej, w pełni kompetentnym, dobrze sproblematyzowanym i dobrze napisanym kompendium. Wyróżniają ją walory merytoryczne, erudycja autorki, wszechstronne potraktowanie tematu.

 

Dostępność: dostępny

Cena: 52,00 zł
szt.

Mirosław Płoski: Marcello di Capua – nadworny kompozytor księżnej Izabeli Lubomirskiej. Studium źródłoznawcze

Mirosław Płoski: Marcello di Capua – nadworny kompozytor księżnej Izabeli Lubomirskiej. Studium źródłoznawcze
Mirosław Płoski: Marcello di Capua – nadworny kompozytor księżnej Izabeli Lubomirskiej. Studium źródłoznawcze

Marcello di Capua, włoski kompozytor i librecista żyjący w drugiej połowie XVIII i na początku XIX wieku, to kompozytor obecnie niemal zapomniany. Za życia cieszył się znacznym rozgłosem, będąc prawdziwym luminarzem włoskiego teatru operowego okresu klasycyzmu. W historii kultury polskiej zapisał się jako wieloletni kapelmistrz księżnej Izabeli z Czartoryskich Lubomirskiej. Pozostając przez całe ćwierćwiecze w służbie tej wybitnej mecenaski sztuki, współtworzył i kształtował życie muzyczne Łańcuta - jednej z czołowych rezydencji magnackich w ówczesnej Europie.

Dostępność: dostępny

Wysyłka w: 5 dni

Cena: 52,50 zł
szt.

Maciej Jochymczyk: Amandus Ivanschiz. His Life and Music. With a Thematic Catalog of Works

Maciej Jochymczyk: Amandus Ivanschiz. His Life and Music. With a Thematic Catalog of Works
Maciej Jochymczyk: Amandus Ivanschiz. His Life and Music. With a Thematic Catalog of Works

The ensembles associated with monastery and parish churches were a very important element of musical life in Central Europe around the mid-eighteenth century. Yet the music created by early Classical composers, which constituted the core of their repertoire, remains poorly explored. Fr. Amandus Ivanschiz OSPPE (1727–1758) was one of such musicians, active in monasteries in Ranna, Wiener Neustadt, Rome, and Graz. 

Około połowy XVIII wieku bardzo istotną część życia muzycznego Europy Środkowej współtworzyły zespoły funkcjonujące przy kościołach klasztornych i parafialnych. Muzyka religijna kompozytorów wczesnoklasycznych, która stanowiła trzon ich repertuaru, pozostaje nadal słabo zbadana. Jednym z nich był paulin, o. Amandus Ivanschiz (1727–1758), który działał w klasztorach w Ranna, Wiener Neustadt, Rzymie i Grazu.

Dostępność: dostępny

Wysyłka w: 5 dni

Cena: 52,50 zł
szt.

Anna G. Piotrowska: Topos muzyki cygańskiej w kulturze europejskiej od końca XVIII do początku XX wieku

Anna G. Piotrowska: Topos muzyki cygańskiej w kulturze europejskiej od końca XVIII do początku XX wieku
Anna G. Piotrowska: Topos muzyki cygańskiej w kulturze europejskiej od końca XVIII do początku XX wieku

Topos muzyka cygańskiego — od schyłku XVIII wieku — budzi niesłabnące zainteresowanie, podobnie jak wyjątkowym powodzeniem cieszył się od czasów renesansu mit Orfeusza. W ramach kształtowanego w piśmiennictwie i dziełach muzycznych obrazu wyidealizowanej muzyki cygańskiej, postać muzyka cygańskiego uważano za uosobienie natchnionego twórcy... 

Dostępność: brak towaru

Cena: 55,00 zł

Marie-Paule Rambeau: Chopin w życiu i twórczości George Sand

Marie-Paule Rambeau: Chopin w życiu i twórczości George Sand
Marie-Paule Rambeau: Chopin w życiu i twórczości George Sand

Gdyby spytano mnie, dlaczego podjęłam tę pracę, odpowiedziałabym po prostu: raczej by naprawić krzywdę, niż wypełnić lukę . Od dawna przyjęto, że związki George Sand z Chopinem należą do historii ukazującej losy ludzi, a temat ten wydawał się wyczerpany przez obfitą bibliografię. […] Moment [wydania Korespondencji George Sand] wydał mi się sprzyjający projektowi, z jakim się nosiłam: propozycji analizy krytycznej - zarazem rzetelnej i pełnej - związków, jakie George Sand utrzymywała z Chopinem; chodziło o analizę w szerszej perspektywie rozwoju idei i tematów, które nadają kształt dziełom powieściopisarki […].

Niełatwo […] jeszcze dzisiaj mówić o George Sand i Chopinie. […] Historia tej słynnej pary wymaga od badacza, który pragnie zachować obiektywność, wielkiego poświęcenia i wypróbowanej cierpliwości. […] Czytelnik nie odnajdzie tutaj żadnej z sentymentalnych i urokliwych anegdot, lecz systematyczne odniesienie do źródeł, korespondencji lub dzieł, nawet jeśli ten aparat krytyczny może wydać się niekiedy uciążliwy […].

O ile bowiem mówiono wiele o miejscu Chopina w życiu uczuciowym George Sand, o tyle nie starano się w ogóle zbadać, jaki wpływ mogła wywrzeć na jej twórczość powieściową tak długa bliskość z genialnym muzykiem. Uznałam, że bardziej przejrzysty będzie plan, który ukaże znaczenie danych biograficznych przed zbadaniem ich literackiego przetworzenia. Pierwsza część niniejszego studium poświęcona jest więc listom i dziełom autobiograficznym George Sand […]. Celem drugiej części jest prześledzenie, w świetle wskazówek biograficznych, złożonych zależności między przeżytym doświadczeniem i inspirowaną nim kreacją artystyczną. [ze Słowa wstępnego Autorki]

Dostępność: dostępny

Cena: 55,00 zł
szt.

Aleksandra Patalas: W kościele, w komnacie i w teatrze. Marco Scacchi. Życie, muzyka, teoria

Aleksandra Patalas: W kościele, w komnacie i w teatrze. Marco Scacchi. Życie, muzyka, teoria
Aleksandra Patalas: W kościele, w komnacie i w teatrze. Marco Scacchi. Życie, muzyka, teoria

Książka, którą oddajemy do rąk czytelników, poświęcona jest sylwetce Marca Scacchiego (zm. 1662), skrzypka, kapelmistrza, kompozytora i teoretyka muzyki urodzonego w Rzymie, przez ćwierć wieku (1624-1649) związanego z dworem królewskim polskich Wazów...

Dostępność: dostępny

Cena: 55,00 zł
szt.

Jadwiga Paja-Stach: Muzyka polska od Paderewskiego do Pendereckiego

Jadwiga Paja-Stach: Muzyka polska od Paderewskiego do Pendereckiego
Jadwiga Paja-Stach: Muzyka polska od Paderewskiego do Pendereckiego

Książka zawiera przegląd głównych trendów w muzyce polskiej XX wieku oraz przedstawienie wybranych sylwetek kompozytorów, których wkład do polskiej i światowej kultury muzycznej jest nie do przecenienia. […] W rozdziałach książki poświęconych kompo-zytorom urodzonym pod koniec XIX wieku, których twórczość w znacznej mierze przypada na początek XX wieku, podkreślono niezwykle ważną rolę Paderewskiego dla promocji kultury polskiej w świecie, znaczenie twórczości symfonicznej Karłowicza w kontekście muzyki jemu współczesnej, a także drogę twórczą Szymanowskiego prowadzącą do unowocześnienia warsztatu kompozytorskiego i genialnej stylizacji folkloru polskiego, porównywalnej z Chopinowską. Z pokolenia kompozytorów, których kariera artystyczna miała swój początek w okresie międzywojennym, więcej miejsca poświęcono Józefowi Kofflerowi, Aleksandrowi Tansmanowi, Grażynie Bacewicz, Romanowi Palestrowi, Andrzejowi Panufnikowi i Witoldowi Lutosławskiemu. Celem tej prezentacji jest zaakcentowanie oryginalności ich stylów muzycznych. Z następnej generacji kompozytorów bliżej przedstawiono Tadeusza Bairda, Kazimierza Serockiego, Henryka Mikołaja Góreckiego i Krzysztofa Pendereckiego. Fenomen Pendereckiego zapewne będzie można trafniej ukazać z dalszej perspektywy czasowej, ale już od dawna jest oczywiste, że to jego twórczość - niezależnie od kontrowersyjnych opinii, jakie prowokuje - jest ciągle obecna w światowym repertuarze koncertowym i operowym, zaznaczając tym samym miejsce muzyki polskiej w kulturze uniwersalnej […].

 (ze wstępu Autorki)

Dostępność: brak towaru

Cena: 55,00 zł

Europejska kultura muzyczna w polskich bibliotekach i archiwach, red. Stanisław Hrabia, Aleksandra Patalas

Europejska kultura muzyczna w polskich bibliotekach i archiwach, red. Stanisław Hrabia, Aleksandra Patalas
Europejska kultura muzyczna w polskich bibliotekach i archiwach, red. Stanisław Hrabia, Aleksandra Patalas

Książka powstała jako owoc II Konferencji "Muzyka w Kulturze Europejskiej", która odbyłą się w dniach 17–19 września 2007 roku w Muzeum-Zamku w Łańcucie, zorganizowanej pod hasłem "Zbiory europejskiej kultury muzycznej w bibliotekach i archiwach w Po...

Dostępność: dostępny

Cena: 55,00 zł
szt.

Teresa Chylińska: Stanisława Szymanowska

Teresa Chylińska: Stanisława Szymanowska
Teresa Chylińska: Stanisława Szymanowska

Pierwsza w polskim i światowym piśmiennictwie muzycznym opowieść o życiu siostry Karola Szymanowskiego, Stanisławy, wybitnej śpiewaczki i niezwykłej artystki. Oparta na dokumentach i materiałach źródłowych w przeważającej części dotąd nieznanych. Ukazuje losy artystki na tle Lwowa, Krakowa i Warszawy z lat 1907-1913, Genewy i Lozanny czasów I wojny światowej, wreszcie Warszawy, Rygi, Helsinek, Paryża, Wiednia, Mediolanu, Frankfurtu, Berlina w okresie międzywojennym. Dyskretnie śledzi skomplikowane życie osobiste artystki, w którym tragizm miesza się ze szczęściem, sztuka walczy o pierwszeństwo z miłością. Ukazuje niezwykłe i głębokie powinowactwo duchowe Stanisławy i Karola, który powiadał: „Żywym swym cudnym głosem mówisz ludziom, o czym ja marzę”.

Barwnym, literackim językiem Teresa Chylińska przybliża urodę i klimat tamtych czasów i zdarzeń, rysuje sylwetkę czarującej kobiety i wielkiej artystki, która znacząco wpłynęła na kształt polskiego życia muzycznego.

Dostępność: brak towaru

Cena: 58,00 zł

Małgorzata Kowalska: ABC historii muzyki

Małgorzata Kowalska: ABC historii muzyki
Małgorzata Kowalska: ABC historii muzyki
Książka adresowana jest przede wszystkim do uczniów średnich szkół muzycznych, ale też do tych, którzy muzykę traktują jako obszar pozazawodowych zainteresowań. Publikacja ma na celu uporządkowanie wiedzy z zakresu historii muzyki powszechnej i polsk...

Dostępność: brak towaru

Cena: 58,00 zł

Paweł Strzelecki: "Nowy romantyzm" w twórczości kompozytorów polskich po roku 1975

Paweł Strzelecki: "Nowy romantyzm" w twórczości kompozytorów polskich po roku 1975
Paweł Strzelecki: "Nowy romantyzm" w twórczości kompozytorów polskich po roku 1975
Książka "Nowy romantyzm w twórczości kompozytorów polskich po roku 1975" stanowi pierwszą monografię jednego z najważniejszych nurtów w muzyce polskiej, którego obecność najwyraźniej zaznaczyła się w utworach "pokolenia 1933" (K. Pendereckiego, H. M....

Dostępność: brak towaru

Cena: 60,00 zł

Jadwiga Paja-Stach (ed.): Andrzej Panufnik's Music and its Reception

Jadwiga Paja-Stach (ed.): Andrzej Panufnik's Music and its Reception
Jadwiga Paja-Stach (ed.): Andrzej Panufnik's Music and its Reception

Panufnik's main artistic idea: achieving a balance between the richness of emotions and the intellectual tension in his musical work. The sound system of the composer was crystallized until the late sixties...

Główna idea artystyczna Andrzeja Panufnika: osiągnięcie w dziele muzycznym równowagi między bogactwem emocji i ładunkiem intelektualnym towarzyszyła mu w całej jego drodze twórczej. System dźwiękowy kompozytora skrystalizował się wprawdzie dopiero z ...

Dostępność: dostępny

Cena: 60,00 zł
szt.

Stanisław Będkowski: Katalog polskich druków muzycznych 1801-1875 w zbiorach bibliotek krakowskich

Stanisław Będkowski: Katalog polskich druków muzycznych 1801-1875 w zbiorach bibliotek krakowskich
Stanisław Będkowski: Katalog polskich druków muzycznych 1801-1875 w zbiorach bibliotek krakowskich

Założeniem prezentowanego trzeciego tomu "Katalogu Polskich Druków Muzycznych 1801-1875 w Bibliotekach Polskich" było skatalogowanie (wedle reguł przyjętych w poprzednich tomach serii) polskich druków muzycznych wydanych w okresie 1801-1875, znajdujących się w sześciu bibliotekach krakowskich. z wyłączeniem Biblioteki Jagiellońskiej, której zbiory tego rodzaju miały zostać opracowane w odrębnym tomie.

Dostępność: dostępny

Wysyłka w: 5 dni

Cena: 63,00 zł
szt.
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy od home.pl