Podaj swój adres e-mail, jeżeli chcesz otrzymywać informacje o nowościach i promocjach.
Cena
- 0,01 zł - 100,00 zł (90)
-
od
do
Promocja
Krystyna Tarnawska-Kaczorowska: Tadeusz Baird. Glosy do biografii
Dostępność: dostępny
Marina Toffetti (ed.): Studies on the reception of Italian music in central-eastern Europe in the 16th and 17th century
The present volume focuses on three main themes: the dissemination of Italian music in central-eastern Europe, faithfully reflected in the numerous historical inventories of music items kept in ecclesiastic institutions of the area under consideration; the migration of musicians and composers; and the adaptation and assimilation of style and compositional techniques of Italian origin, suitably modified depending on the performing conditions of the different geo-cultural contexts.
Dostępność: brak towaru
65,00 zł
Marina Toffetti, Gabriele Taschetti (eds.): Contrafacta. Modes of Music Re-textualization in the Late Sixteenth and Seventeenth Century
The present volume offers a reflection on the phenomenon of the re-textualization of vocal music in the 16th and 17th century. Its main object of investigation is the contrafactum, an intertextual artifact par excellence that is studied here from multiple points of view.
Dostępność: brak towaru
90,00 zł
Paulina Tkaczyk: Stylistyczna różnorodność w twórczości Christlieba Siegmunda Bindera Na przykładzie zbioru Sonat klawesynowych op. 1 – między barokiem a klasycyzmem
Podstawowym przedmiotem rozważań pracy zatytułowanej Stylistyczna różnorodność w twórczości Christlieba Siegmunda Bindera na przykładzie zbioru Sonat klawesynowych op. 1 – między barokiem a klasycyzmem są Sonaty klawesynowe op. 1 Christlieba Siegmunda Bindera, wydane drukiem w 1759 roku. To bardzo oryginalne i ciekawe kompozycje, z jednej strony sięgające epoki baroku, z drugiej, ukazujące już formę sonaty klasycznej. Celem pracy było zaprezentowanie fenomenu artystycznego zapomnianego przez minione dwieście lat drezdeńskiego kompozytora.
Dostępność: brak towaru
30,00 zł
Piotr Wilk: Wenecki koncert instrumentalny w epoce Vivaldiego
Wenecki koncert instrumentalny w epoce Vivaldiego jest pierwszą monografią, w której szeroko omówiono koncerty wszystkich kompozytorów aktywnych na tym polu w Republice Weneckiej w latach 1695-1740. Prócz dzieł tak znanych twórców, jak Albinoni, bracia Marcello, Locatelli, Tartini, Veracini i Vivaldi, książka ta omawia koncerty zapomnianych dziś autorów – de Castro, Facca, Gentilego, Gnocchiego, Marina, braci Tagliettich i Tessariniego.
Dostępność: brak towaru
52,00 zł
Małgorzata Woźna-Stankiewicz: Lwowskie geny osobowości twórczej. Rozmowy z Krystyną Moszumańską-Nazar przeprowadziła Małgorzata Woźna-Stankiewicz
Dostępność: dostępny
Małgorzata Woźna-Stankiewicz: Muzyka francuska w Polsce w II połowie XIX wieku
Dostępność: dostępny
Danuta Wójcik: ABC form muzycznych
Jest to cenne kompendium podstawowej wiedzy o formach muzycznych, dające niemal całościowy przegląd wiadomości teoretycznych na podstawie dostępnej polskiej literatury. Układ pracy nawiązuje do 5-tomowych Form muzycznych J. i K. Chomińskich i obejmuj...
Dostępność: brak towaru
34,00 zł
Danuta Wójcik: ABC form muzycznych - Analizy
Zbiór opisowych analiz kompozycji najczęściej spotykanych na lekcjach form muzycznych w średnich szkołach muzycznych. Książka stanowi cenne uzupełnienie wcześniejszej publikacji (ABC form muzycznych). Autorka skupia się przede wszystkim na analizie d...
Dostępność: brak towaru
28,00 zł
Danuta Wójcik: Nauka o muzyce
Książka przeznaczona jest dla uczniów szkół muzycznych I st. (przedmiot: audycje muzyczne) i II st. (literatura muzyczna) oraz dla tych wszystkich, którzy samodzielnie chcą zdobywać wiedzę o muzyce. Podręcznik dzieli się na cztery główne rozdziały: w...
Dostępność: dostępny
Polish Music since 1945. Ed. by Eva Mantzourani
This volume is the result of research presented during the first international conference on Polish music organised by a British university (Canterbury Christ Church University), in 2009.
Dostępność: dostępny
Wysyłka w: 5 dni
Violetta Przech: W labiryncie wyobraźni. Zbigniew Bargielski: twórca i dzieło
Treść książki skoncentrowana jest na dwóch komplementarnych nurtach tematycznych: dziele Zbigniewa Bargielskiego i wątkach biograficznych (tych przede wszystkim, które łączą się z twórczością i jej recepcją), z uwzględnieniem kontekstu kulturowego, umożliwiającego zrozumienie sytuacji twórcy w splocie rozmaitych uwarunkowań.
Tematyka biograficzna, stawiająca sobie za cel chronologiczne uchwycenie wydarzeń życia kompozytora w kolejnych jego etapach, wypełnia początkowe paragrafy rozdziałów: Zakorzenienie, Studia muzyczne, Pobyt w Austrii i Powrót do Polski, stanowiąc wprowadzenie do rozważań ukierunkowanych na charakterystykę kompozycji przypisanych danemu etapowi życia i przyporządkowanych poszczególnym gatunkom, z których żaden nie został pominięty. Dzieło zatem jawi się ostatecznie jako główny przedmiot uwagi w tej książce.
O doborze przedstawianych w poszczególnych rozdziałach utworów zadecydowało kilka kryteriów: ich ranga w kompozytorskim dorobku Bargielskiego, reprezentatywność proponowanych rozwiązań kompozytorskich, rzutujących na dobór zagadnień, np. z obszaru stylistyczno-estetycznych transformacji języka muzycznego czy elementów constans tegoż. Istotnym kryterium było również przyjęte w pracy założenie zaprezentowania utworów gatunkowo różnorodnych. W omówieniach kompozycji w ramach gatunków utrzymany został porządek chronologiczny.
Oprócz rozdziałów I–IV, w których elementy biograficzne łączą się z charakterystyką twórczości oraz jej recepcją w Austrii i w Polsce, książka zawiera dwa kolejne rozdziały, z których V stanowi próbę syntetycznego ujęcia idiomatycznych cech języka muzycznego Zbigniewa Bargielskiego, zaś w rozdziale VI zebrane zostały refleksje osób, z którymi w większości, oprócz zawodowych, połączyły Bargielskiego więzy wieloletniej przyjaźni.
Książkę dopełniają Aneksy. Pierwszy z nich jest spisem kompozycji uwzględniającym, oprócz tytułu i obsady, datę powstania (także rewizji) dzieła i informację o wydaniu. Aneks drugi zawiera wybór wierszy Zbigniewa Bargielskiego z krótką charakterystyką tego nurtu twórczości, Aneks trzeci prezentuje wybrane fragmenty tekstów publicystycznych Bargielskiego również z krótkim wprowadzeniem do tej sfery aktywności kompozytora. W Aneksie czwartym znajdują się teksty słowne wykorzystane w dwóch przedstawionych w książce dziełach: Sonnenlieder i Im Niemandsland, a w Aneksie V wykaz filmów i sztuk teatralnych z muzyką Zbigniewa Bargielskiego.
(Fragmenty Wstępu książki)
Dostępność: dostępny
Wysyłka w: 5 dni
Anna G. Piotrowska i Andrzej Sitarz: Hommage a Roms. Album tańców dedykowany kulturze romskiej / Album of dances devoted to Romani culture
Muzyka i taniec wydają się immamentnie złączone z kulturą Romów, która – od stuleci – stanowi jednocześnie jeden z głównych impulsów do przemian i rozwoju muzyki artystycznej tworzonej przez profesjonalnych i półamatorskich kompozytorów. W Europie zależność ta zarysowała się szczególnie mocno, zwłaszcza w wieku XIX. Książka opisuje fenomen popularności romskich kapel muzycznych w Europie, szczególnie środkowej, oraz ich udział w popularyzacji najważniejszych w XIX wieku tańców. Szczególną uwagę autorzy książki poświęcają czardaszowi, walcowi, polce i marszowi. W książce opublikowane są po cztery kompozycje reprezentujące każdy z tych tańców i wskazujące w swych tytułach romskie inspiracje.
Dostępność: dostępny
Wysyłka w: 5 dni
Życie muzyczne w klasztorach dominikańskich w dawnej Rzeczpospolitej. Studia pod redakcją Aleksandry Patalas
Centralną część książki zajmują rozważania dotyczące życia muzycznego klasztorów dominikańskich posiadających kapele: w Gidlach, Borku Starym, Dzikowie i Lwowie. Zaprezentowano jednak także sposób funkcjonowania muzyki (przede wszystkim wokalno-instrumentalnej) w konwentach nieutrzymujących własnych zespołów muzycznych, czego dokonano na wybranych, ale reprezentatywnych przykładach.
Dostępność: dostępny
Wysyłka w: 5 dni
100 lat muzykologii polskiej
Muzykologia jako dyscyplina uniwersytecka na ziemiach polskich liczy sobie już ponad sto lat. Jej początki sięgają roku 1911, gdy pierwsze seminarium muzykologiczne poprowadził na Uniwersytecie Jagiellońskim początkujący wówczas badacz — Zdzisław Jachimecki. Wkrótce potem podobnego zadania podjął się na Uniwersytecie im. Jana Kazimierza we Lwowie Adolf Chybiński, a na początku lat dwudziestych, na Uniwersytecie Poznańskim — Łucjan Kamieński.
Dostępność: brak towaru
42,00 zł