Opcje przeglądania

KSIĄŻKI

Polish Music since 1945. Ed. by Eva Mantzourani

Polish Music since 1945. Ed. by Eva Mantzourani
Polish Music since 1945. Ed. by Eva Mantzourani

This volume is the result of research presented during the first international conference on Polish music organised by a British university (Canterbury Christ Church University), in 2009.

Dostępność: dostępny

Wysyłka w: 5 dni

Cena: 85,00 zł
szt.

Violetta Przech: W labiryncie wyobraźni. Zbigniew Bargielski: twórca i dzieło

Violetta Przech: W labiryncie wyobraźni. Zbigniew Bargielski: twórca i dzieło
Violetta Przech: W labiryncie wyobraźni. Zbigniew Bargielski: twórca i dzieło

Treść książki skoncentrowana jest na dwóch komplementarnych nurtach tematycznych: dziele Zbigniewa Bargielskiego i wątkach biograficznych (tych przede wszystkim, które łączą się z twórczością i jej recepcją), z uwzględnieniem kontekstu kulturowego, umożliwiającego zrozumienie sytuacji twórcy w splocie rozmaitych uwarunkowań.

Tematyka biograficzna, stawiająca sobie za cel chronologiczne uchwycenie wydarzeń życia kompozytora w kolejnych jego etapach, wypełnia początkowe paragrafy rozdziałów: Zakorzenienie, Studia muzyczne, Pobyt w AustriiPowrót do Polski, stanowiąc wprowadzenie do rozważań ukierunkowanych na charakterystykę kompozycji przypisanych danemu etapowi życia i przyporządkowanych poszczególnym gatunkom, z których żaden nie został pominięty. Dzieło zatem jawi się ostatecznie jako główny przedmiot uwagi w tej książce.

O doborze przedstawianych w poszczególnych rozdziałach utworów zadecydowało kilka kryteriów: ich ranga w kompozytorskim dorobku Bargielskiego, reprezentatywność proponowanych rozwiązań kompozytorskich, rzutujących na dobór zagadnień, np. z obszaru stylistyczno-estetycznych transformacji języka muzycznego czy elementów constans tegoż. Istotnym kryterium było również przyjęte w pracy założenie zaprezentowania utworów gatunkowo różnorodnych. W omówieniach kompozycji w ramach gatunków utrzymany został porządek chronologiczny.

Oprócz rozdziałów I–IV, w których elementy biograficzne łączą się z charakterystyką twórczości oraz jej recepcją w Austrii i w Polsce, książka zawiera dwa kolejne rozdziały, z których V stanowi próbę syntetycznego ujęcia idiomatycznych cech języka muzycznego Zbigniewa Bargielskiego, zaś w rozdziale VI zebrane zostały refleksje osób, z którymi w większości, oprócz zawodowych, połączyły Bargielskiego więzy wieloletniej przyjaźni.

Książkę dopełniają Aneksy. Pierwszy z nich jest spisem kompozycji uwzględniającym, oprócz tytułu i obsady, datę powstania (także rewizji) dzieła i informację o wydaniu. Aneks drugi zawiera wybór wierszy Zbigniewa Bargielskiego z krótką charakterystyką tego nurtu twórczości, Aneks trzeci prezentuje wybrane fragmenty tekstów publicystycznych Bargielskiego również z krótkim wprowadzeniem do tej sfery aktywności kompozytora. W Aneksie czwartym znajdują się teksty słowne wykorzystane w dwóch przedstawionych w książce dziełach: SonnenliederIm Niemandsland, a w Aneksie V wykaz filmów i sztuk teatralnych z muzyką Zbigniewa Bargielskiego.

(Fragmenty Wstępu książki)

Dostępność: dostępny

Wysyłka w: 5 dni

Cena: 45,00 zł
szt.
  • nowość

Giovanni Battista Riccio Il secondo libro delle divine lodi (Venezia, 1614) Edited by Chiara Comparin and Gabriele Taschetti. Introductory essay by Marina Toffetti. On-line version

Giovanni Battista Riccio Il secondo libro delle divine lodi (Venezia, 1614) Edited by Chiara Comparin and Gabriele Taschetti. Introductory essay by Marina Toffetti. On-line version
Giovanni Battista Riccio Il secondo libro delle divine lodi (Venezia, 1614) Edited by Chiara Comparin and Gabriele Taschetti. Introductory essay by Marina Toffetti. On-line version

The book i available on-line free of charge. Click here to download it.

Il secondo libro delle divine lodi contains a total of 28 compositions, of which 21 are vocal and instrumental. Considering that among two-part compositions there is also a Mass, divided, as was customary, into five parts, this second volume is no less substantial than the previous one, and moreover has a greater variety of vocal and instrumental combinations: within it, in fact, we find a higher number of concertos for one and for three voices and continuo, as well as three four-voice motets and two instrumental compositions for four instruments.

Dostępność: dostępny

Wysyłka w: 5 dni

Cena: 240,00 zł
szt.

Życie muzyczne w klasztorach dominikańskich w dawnej Rzeczpospolitej. Studia pod redakcją Aleksandry Patalas

Życie muzyczne w klasztorach dominikańskich w dawnej Rzeczpospolitej. Studia pod redakcją Aleksandry Patalas
Życie muzyczne w klasztorach dominikańskich w dawnej Rzeczpospolitej. Studia pod redakcją Aleksandry Patalas

Centralną część książki zajmują rozważania dotyczące życia muzycznego klasztorów dominikańskich posiadających kapele: w Gidlach, Borku Starym, Dzikowie i Lwowie. Zaprezentowano jednak także sposób funkcjonowania muzyki (przede wszystkim wokalno-instrumentalnej) w konwentach nieutrzymujących własnych zespołów muzycznych, czego dokonano na wybranych, ale reprezentatywnych przykładach.

Dostępność: dostępny

Wysyłka w: 5 dni

Cena: 42,00 zł
szt.

100 lat muzykologii polskiej

100 lat muzykologii polskiej
100 lat muzykologii polskiej

Muzykologia jako dyscyplina uniwersytecka na ziemiach polskich liczy sobie już ponad sto lat. Jej początki sięgają roku 1911, gdy pierwsze seminarium muzykologiczne poprowadził na Uniwersytecie Jagiellońskim początkujący wówczas badacz — Zdzisław Jachimecki. Wkrótce potem podobnego zadania podjął się na Uniwersytecie im. Jana Kazimierza we Lwowie Adolf Chybiński, a na początku lat dwudziestych, na Uniwersytecie Poznańskim — Łucjan Kamieński.

Dostępność: brak towaru

Cena: 42,00 zł
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy od home.pl