Podaj swój adres e-mail, jeżeli chcesz otrzymywać informacje o nowościach i promocjach.
Zygmunt M. Szweykowski: Między kunsztem a ekspresją.Tom 1: Florencja
Dostępność: brak towaru
18,00 zł
Zygmunt M. Szweykowski (red.): Historia muzyki XVII wieku. Muzyka we Włoszech (V.1) - Dramma per musica
Dostępność: brak towaru
75,00 zł
Zygmunt M. Szweykowski (red.): Historia muzyki XVII wieku. Muzyka we Włoszech (III) - Madrygał wielogłosowy
Dostępność: brak towaru
30,00 zł
Zygmunt M. Szweykowski (red.): Historia muzyki XVII wieku. Muzyka we Włoszech (II) - Technika polichóralna
Dostępność: brak towaru
20,00 zł
Zygmunt M. Szweykowski (red.): Historia muzyki XVII wieku. Muzyka we Włoszech (I) - Pierwsze zmiany
Dostępność: brak towaru
16,00 zł
Zofia Helman: Roman Palester. Twórca i dzieło
Dostępność: brak towaru
28,00 zł
Zofia Helman (red.): Pieśń w twórczości Karola Szymanowskiego i jemu współczesnych
Dostępność: brak towaru
40,00 zł
Zofia Dobrzańska-Fabiańska: Polifonia średniowiecza, wyd. I
Dostępność: brak towaru
24,00 zł
Zofia Dobrzańska-Fabiańska: Modalność dzieł Claudia Monteverdiego. Związki z tradycją polifonii renesansu
Dostępność: brak towaru
24,00 zł
Zofia Chechlińska: Wariacje i technika wariacyjna w twórczości Chopina
Dostępność: brak towaru
18,00 zł
Zbigniew Skowron (red.): Karol Szymanowski w perspektywie kultury muzycznej przeszłości i współczesności
Dostępność: brak towaru
80,00 zł
Zbigniew Kościów: Emanuel Kania
Dostępność: brak towaru
16,00 zł
Warsztat kompozytorski, wykonawstwo i koncepcje polityczne Ignacego Jana Paderewskiego, red. Wojciech M. Marchwica, Andrzej Sitarz
Dostępność: brak towaru
21,00 zł
Teresa Chylińska: Karol Szymanowski i jego epoka
Teresa Chylińska Karol Szymanowski i jego epoka Ta obszerna monografia życia i twórczości największego po Chopinie kompozytora polskiego i jednego z najoryginalniejszych kompozytorów europejskich XX wieku jest pierwszym tak pełnym, źródłowym opracowa...
Dostępność: brak towaru
110,00 zł
Tadeusz Przybylski: Karol Kurpiński
Dostępność: brak towaru
16,00 zł
Śpiewnik staropolski. Zeszyt II: Pieśni na rok liturgiczny
Zbiór 32 kompozycji chóralnych (3- i 4-głosowych). Wydanie zawiera: Kolędy (Wacław z Szamotuł, Anonim), Pieśni pasyjne (Cyprian Bazylik, Anonim), Pieśni wielkanocne (Tomasz Bielawski, Anonim), Pieśni na Boże Ciało (Jan Ponikowski, Anonim), Pieśń na N...
A collection of 32 choral compositions (3- and 4-voice). This edition contains: Carols (Wacław of Szamotuły, Anonymous), Passion Songs (Cyprian Bazylik, Anonymous), Easter Songs (Tomasz Bielawski, Anonymous), Corpus Christi Songs (Jan Ponikowski, Anonymous), Songs for the...
Dostępność: brak towaru
16,00 zł
Śpiewnik staropolski. Zeszyt I: Pieśni Maryjne i o Świętych
Zbiór 14 kompozycji chóralnych (3- i 4-głosowych) Diomedesa Cato: ("Umyśle mój", "Witaj, Gwiazdo Morska", "Którego niebo i morze", "Chwalebna i zacna Pani", "Wspomni, Zbawicielu, sobie", "Boga w świętych jego chwalimy"), Franciszka Liliusa: ("Bądź uw...
A collection of 14 choral compositions (3- and 4-voice) by Diomedes Cato: ("Umyśle mój", "Witaj, Gwiazdo Morska", "Którego niebo i morze", "Chwalebna i zacna Pani", "Wspomni, Zbawicielu, sobie", "Boga w świętych jego chwalimy"), Franciszek Lilius: ("…
Dostępność: dostępny
Renata Skupin: Poetyka muzyki orkiestrowej Giacinto Scelsiego. Dzieło a duchowość kompozytora - między Wschodem a Zachodem
Twórczość muzyczna Giacinto Scelsiego obejmuje 101 opublikowanych kompozycji: 92 wydane w paryskim Editions Salabert i 9 w nowojorskim wydawnictwie G. Schirmer. Większość stanowią drobne utwory na różne instrumenty solowe, na głos solowy oraz na małe zespoły instrumentalne. Dzieła na wielką orkiestrę symfoniczną, choć skromne ilościowo, prezentują największy ciężar gatunkowy i to nie tylko z racji najbardziej rozbudowanego aparatu wykonawczego i największych rozmiarów.
(…)
Badania podjęte w niniejszej pracy koncentrują się na poznaniu fenomenu muzycznego - dzieł Giacinto Scelsiego na wielką orkiestrę i wielką orkiestrę z chórem. Analizy i interpretacje dotyczą całości i pełni dzieła, a więc zarówno jego wymiaru immanentnego, jak i kontekstualnego. Poznanie fenomenu muzycznego obejmuje także poznanie całego klimatu psychofizycznego, który wpłynął na określone wybory kompozytorskie, stanowił ich motywację lub argumentację, zarówno w sferze technicznej,
jak i estetycznej.
(…)
Drugi temat nadrzędny stanowi kontekst dzieła i twórczości Scelsiego. Określiły go dwa nurty zainteresowań kompozytora: własności dźwięku jako elementarnego tworzywa muzycznego oraz kulturalno-religijna tradycja Wschodu połączona z elementami metafizyczno-ezoterycznej tradycji Zachodu.
(…)
(ze Wstępu Autorki)
Dostępność: brak towaru
55,00 zł