Podaj swój adres e-mail, jeżeli chcesz otrzymywać informacje o nowościach i promocjach.
Teresa Chylińska: Karol Szymanowski i jego epoka
Teresa Chylińska Karol Szymanowski i jego epoka Ta obszerna monografia życia i twórczości największego po Chopinie kompozytora polskiego i jednego z najoryginalniejszych kompozytorów europejskich XX wieku jest pierwszym tak pełnym, źródłowym opracowa...
Dostępność: brak towaru
110,00 zł
Grzegorz Gerwazy Gorczycki: Opera omnia. Tom I: Utwory wokalne (Wocal works)
Publikowany tom I Opera omnia Grzegorza Gerwazego Gorczyckiego zawiera wszystkie znane i zachowane do dziś utwory wokalne kompozytora. Utwory te zachowały się w postaci przekazów rękopiśmiennych, rozproszonych po różnych bibliotekach krajowych i zagr...
The published volume I Opera omnia of Grzegorz Gerwozy Gorczycki contains all the composers songs known and preserved to this day. These works have been preserved in manuscripts, scattered in various national and fore...
Dostępność: brak towaru
95,00 zł
Zbigniew Skowron (red.): Karol Szymanowski w perspektywie kultury muzycznej przeszłości i współczesności
Dostępność: brak towaru
80,00 zł
Zygmunt M. Szweykowski (red.): Historia muzyki XVII wieku. Muzyka we Włoszech (V.1) - Dramma per musica
Dostępność: brak towaru
75,00 zł
Muzyka jest zawsze współczesna. Studia dedykowane Profesor Alicji Jarzębskiej
Księga pamiątkowa dedykowana Profesor Alicji Jarzębskiej w 70. rocznicę urodzin
Dostępność: brak towaru
65,00 zł
Jean-Jacques Eigeldinger (ed.): Fryderyk Chopin. Szkice do metody gry fortepianowej
Dostępność: brak towaru
55,00 zł
Renata Skupin: Poetyka muzyki orkiestrowej Giacinto Scelsiego. Dzieło a duchowość kompozytora - między Wschodem a Zachodem
Twórczość muzyczna Giacinto Scelsiego obejmuje 101 opublikowanych kompozycji: 92 wydane w paryskim Editions Salabert i 9 w nowojorskim wydawnictwie G. Schirmer. Większość stanowią drobne utwory na różne instrumenty solowe, na głos solowy oraz na małe zespoły instrumentalne. Dzieła na wielką orkiestrę symfoniczną, choć skromne ilościowo, prezentują największy ciężar gatunkowy i to nie tylko z racji najbardziej rozbudowanego aparatu wykonawczego i największych rozmiarów.
(…)
Badania podjęte w niniejszej pracy koncentrują się na poznaniu fenomenu muzycznego - dzieł Giacinto Scelsiego na wielką orkiestrę i wielką orkiestrę z chórem. Analizy i interpretacje dotyczą całości i pełni dzieła, a więc zarówno jego wymiaru immanentnego, jak i kontekstualnego. Poznanie fenomenu muzycznego obejmuje także poznanie całego klimatu psychofizycznego, który wpłynął na określone wybory kompozytorskie, stanowił ich motywację lub argumentację, zarówno w sferze technicznej,
jak i estetycznej.
(…)
Drugi temat nadrzędny stanowi kontekst dzieła i twórczości Scelsiego. Określiły go dwa nurty zainteresowań kompozytora: własności dźwięku jako elementarnego tworzywa muzycznego oraz kulturalno-religijna tradycja Wschodu połączona z elementami metafizyczno-ezoterycznej tradycji Zachodu.
(…)
(ze Wstępu Autorki)
Dostępność: brak towaru
55,00 zł
Grzegorz Gerwazy Gorczycki: Opera omnia. Tom II: Utwory wokalno-instrumentalne (Vocal & Instrumental works)
Publikowany tom II Opera omnia Grzegorza Gerwazego Gorczyckiego zawiera wszystkie znane i zachowane do dziś utwory wokalno-instrumentalne kompozytora. Utwory te zachowały się w postaci przekazów rękopiśmiennych, rozproszonych po różnych bibliotekach ...
The published volume II Opera omnia of Grzegorz Gerwozy Gorczycki contains all the composers vocal and instrumental works known and preserved to this day. These works have been preserved in manuscripts, scattered in various national and fore...
Dostępność: brak towaru
55,00 zł
Barbara Literska: Dziewiętnastowieczne transkrypcje utworów Fryderyka Chopina
Dostępność: brak towaru
50,00 zł
Aneta Norek: Życie i twórczość Zbigniewa Seiferta. Man of the Light
Dostępność: brak towaru
45,00 zł
Alicja Jarzębska: Strawiński. Myśli i muzyka
Dostępność: brak towaru
45,00 zł
John Harper: Formy i układ liturgii zachodniej od X do XVIII wieku
Dostępność: brak towaru
40,00 zł
Donum natalicum. Studia Thaddaeo Przybylski octogenario dedicata
Dostępność: brak towaru
40,00 zł
Zofia Helman (red.): Pieśń w twórczości Karola Szymanowskiego i jemu współczesnych
Dostępność: brak towaru
40,00 zł
Alicja Jarzębska, Jadwiga Paja-Stach (red.): Idee modernizmu i postmodernizmu w poetyce kompozytorskiej i w refleksji o muzyce
Niniejsza publikacja dokumentuje Sympozjum, które odbyło się 31 marca 2006 roku w Instytucie Muzykologii Uniwersytetu Jagiellońskiego, zorganizowane przez zespół badawczy tego Instytutu. Książka obejmuje zarys głównych problemów estetycznych i teoretycznych, związanych z pojęciami "modernizmu" i "postmodernizmu", jakie pojawiły się w myśli humanistycznej od końca XIX wieku do czasów współczesnych, oraz analizę wybranych utworów kompozytorów polskich przeprowadzoną z punktu widzenia ich cech indywidualnych oraz ich związków z głównymi trendami artystycznymi epoki, w kontekście głoszonych przez twórców poglądów estetycznych. Nowe techniki kompozytorskie i idee artystyczne kultywowane w ciągu minionego stulecia były źródłem powstania wielu nurtów artystycznych o odrębnych, a nawet przeciwstawnych zespołach cech.
Dostępność: brak towaru
35,00 zł
Joanna Miklaszewska: Minimalizm w muzyce polskiej
Dostępność: brak towaru
35,00 zł
Lech Kozakiewicz: Podstawy techniki pianistycznej
Książka ta jest skierowana do uczniów szkół muzycznych, studentów i nauczycieli fortepianu, jak również do tych wszystkich, którzy chcieliby udoskonalić swój warsztat pianistyczny poprzez samokształcenie. Może okazać się przydatna zarówno dla osób rozpoczynających naukę, jak i dla tych wykonawców, którzy osiągnęli już biegłość, lecz posługują się nienaturalną techniką gry. Zawarte w niej informacje dotyczą czysto ruchowego aspektu sztuki pianistycznej.
Znaczenie techniki gry na fortepianie wynika z samej natury instrumentu, jego konstrukcji, bogactwa efektów brzmieniowych, jakie pozwala uzyskać, rodzaju dźwięku i sposobu jego wydobycia. W przypadku fortepianu wykonawca oddzielony jest od źródła dźwięku złożonym mechanizmem i nie ma z nim bezpośredniego kontaktu. Umiejętność gry nie jest związana bezpośrednio z umiejętnością panowania nad źródłem dźwięku (głos, instrumenty smyczkowe, dęte), lecz tylko pośrednio poprzez kontrolę nad mechanizmem, przy pomocy którego jest on wydobywany […].
Obserwując z zewnątrz spektakularne aspekty gry bardzo trudno jest dociec jej wewnętrznego mechanizmu. Przekonał się o tym każdy kto próbował „podejrzeć” sposób gry mistrza. W kontakcie ze sztuką Horowitza czy Volodosa rodzi się często pytanie, jak oni to robią? W książce tej chciałbym pokusić się o odpowiedź (chociaż po części) na to frapujące pytanie. (Ze wstępu Autora książki)
Dostępność: brak towaru
30,00 zł
Jakub Kubieniec: Uniwersalizm i swoistość w średniowiecznych antyfonarzach krakowskich
Dostępność: brak towaru
30,00 zł