Podaj swój adres e-mail, jeżeli chcesz otrzymywać informacje o nowościach i promocjach.
Cena
-
od
do
Promocja
Oficjum i msza o św. Janie Jałmużniku
Tom czwarty serii MECCA zawiera oficjum i mszę o św. Janie Jałmużniku. Historia Iohannis Elemosinarii to pełne trzynokturnowe oficjum typu diecezjalnego, na które składa się po pięć antyfon nieszporów i ad laudes, trzy antyfony do kantyków ewangelicznych, po dziewięć antyfon i responsoriów na jutrznię, własny hymn, oraz collecta – modlitwa.
Preparation of liturgical works in honor of St. John was probably founded in Cracow, circa 1504. It is impossible to say with certainty whether the editing of a text and the creation of a melody is the work of the same person...
Dostępność: dostępny
Wysyłka w: 5 dni
Msze maryjne z druku Scotta w rękopisie Kk I.1: Ruffo, Jachet, Morales i anonimowe
Seria wydawnicza Musica in Ecclesia Cathedrali Cracoviensi Audita (MECCA) prezentuje muzykę dawną, która rozbrzmiewała w Katedrze na Wawelu w różnych stuleciach - od średniowiecza aż po wiek XVIII.
Pierwszy tom zawiera pięć cyklów ordinarium elity europejskich kompozytorów m.in. Moralesa, Jacheta de Mantua, Vincenzo Ruffo, co dowodzi, iż Katedra Wawelska sięgała około połowy XVI w. po najlepszą muzykę. Zdecydowana większość zawartości rękopisu to utwory 4-głosowe, a także nieliczne utwory 5-głosowe.
The first volume contains five cycles of the ordinarium of the elite of European composers; Morales, Jachet de Mantua, Vincenzo Ruffo, which proves that the Wawel Cathedral lobbied for the best music. The vast majority of manuscript content is 4-voices, as well as some 5-voices pieces.
Dostępność: dostępny
Wysyłka w: 5 dni
Msze Dominicale i Feria tertia, Credo i odpowiedzi mszalne z rękopisu Kk I.1 / Dominicale and Feria tertia Masses, Credo, and Mass Responses from Manuscript Kk I.1. Opracował Mateusz Solarz
Dziewiąty tom serii «Musica in Ecclesia Cathedrali Cracoviensi Audita» zawiera dwa cykle ordinarium missae (Dominicale nr 55 i Feria tertia nr 56), Credo (11) oraz dwa opracowania Deo gratias (1 i 42) i trzy zestawy odpowiedzi mszalnych (58, 60 i 61).
Dostępność: dostępny
Wysyłka w: 5 dni
Marco Scacchi: Laudate pueri. SSS Tom VI
Marco Scacchi (1600-1662) był włoskim kompozytorem i teoretykiem muzyki, który najaktywniejszy okres swojego życia spędził w Polsce. Przybył do warszawy około 1621 r. jako skrzypek kapeli Zygmunta III. Na stanowisko kapelmistrza króla Polskiego powoł...
Marco Scacchi (1600-1662) was an Italian composer and music theorist who spent most of his life in Poland. He came to Warsaw in 1621 as a violinist of Zygmunt III. Scacchi was employed as conductor of Władysław the Fourth royal band. Earlier, after the death of Zygmunt III, musician played the role of maestro...
Dostępność: dostępny
Marcin Mielczewski: Opera omnia. Tom III: Msze koncertujące
Twórczość Marcina Mielczewskiego - i ta dotychczas zachowana, i ta znana tylko z inwentarzy - świadczy, że głównym polem jego działalności kompozytorskiej była muzyka religijna. Wśród kompozycji religijnych poważne miejsce zajmują msze komponowane za...
The oeuvre of Marcin Mielczewski-both those works which have been preserved to this day, and those known only from inventories-shows that his main field of compositional activity was religious music. Among his religious compositions, an important place is occupied by masses composed both as...
Dostępność: dostępny
Kotowicz: Passio ex D
Prezentowane tu pierwsze wydanie "Pasji" Kotowicza przygotowane zostało w oparciu o dwa źródła: (1) rękopis Biblioteki oo. Cystersów w Mogile, sygnatura 1024, oraz (2) rękopis Biblioteki Seminarium Duchownego w Sandomierzu, sygnatura 77/A II 17. W tr...
The first edition of Kotowicz's "Passio", presented here, was prepared on the basis of two sources: (1) a manuscript held by the Library of the Cistercian Fathers in Mogiła, call number 1024, as well as (2) a manuscript held by the Library of the The...
Dostępność: dostępny
Konstanty Regamey: Pieśni perskie na baryton i dwa fortepiany
Pierwsze po wybuchu wojny lato i jesień 1940 roku Regamey spędzał w Krakowie, nie będąc jeszcze na początku wojny zaangażowany w działalność dla polskiego podziemia. Rozbudzenie zainteresowań muzycznych powoduje udostępniona mu przez muzykologa prof. Zdzisława Jachimeckiego partytura "Wozzecka" A. Berga. Regamey pisze, że zatapiając się w tę „zdumiewającą muzykę”, znajdował w niej „szereg wspaniałych pomysłów ekspresjonistycznego traktowania śpiewu”. Zaczyna odczuwać potrzebę ukształtowania tego typu śpiewu w podobny, ale odmienny i zupełnie własny sposób, i tak rodzi się pragnienie komponowania.
Dostępność: dostępny
Wysyłka w: 5 dni
Konstanty Regamey: Pieśni młodzieńcze
Zaskakujący zbiór wczesnych pieśni Konstantego Regameya, wybitnego kompozytora szwajcarsko-polskiego, wywodzącego się z Kijowa, powstał w 1921 roku w Warszawie. (…) Rękopiśmienny czystopis zawiera sześć dokładnie datowanych pieśni (w rzeczywistości pięć, bowiem Уход в сны (Odejście w sny) zamieszczona jest w dwóch wersjach: na tenor lub sopran i bas).
A surprising collection of Konstanty Regamey's early songs, a great Swiss-Polish composer, originating from Kiev. Thease songs were composed in 1921 in Warsaw. (...) The manuscript contains six accurately dated songs (in fact five, as in Уход в сны - Gone to dreams) comes in two versions: for tenor or soprano and bass)...
Dostępność: dostępny
Konstanty Regamey: Chansons persanes pour baryton et deux pianos
Regamey passe l’été et l’automne 1940 à Cracovie, ne s’étant pas encore engagé dans la résistance polonaise. Son intérêt pour la musique s’éveille au contact de la partition de « Wozzeck » d’Alban Berg qui lui est prêtée par l’illustre professeur et musicologue Zdzisław Jachimecki. Regamey s’immerge dans cette « surprenante musique, [où l’on] trouve nombre d’idées magnifiques pour le chant expressionniste ». Il commence à sentir le besoin de s’orienter vers ce type de chant mais avec une approche qui lui soit sienne. C’est ainsi que naît son désir de composer.
Dostępność: dostępny
Wysyłka w: 5 dni
Kaspar Főrster: Dialogus de Judith et Holoferne. SSS Tom V
Nazwisko Aldebranda Subissatiego nie występuje w żadnych czołowych leksykonach i encyklopediach muzycznych. Gdyby nie szczęśliwie zachowany rękopis jego sonat skrzypcowych, uległoby on...
Also contens: Giovanni Francesco Anerio - Antifonae The name of Aldebrando Subissati does not appear in any of the leading music lexicons or encyclopedias. If it hadn't been for the fortunate survival of a manuscript of his violin sonatas, it would n...
Dostępność: dostępny
Jakub Lubelczyk: Psałterz i kancjonał z melodiami drukowany w 1558 roku / Polish Psalter and Hymnbook with Melodies Printed in 1558
Podstawą tekstu w niniejszej edycji jest pierwodruk z 1558 r. Przy pracy użyto egzemplarza BJ sygn. Cim. 8294 (zob. podobiznę w Polskiej Bibliotece Internetowej, www.pbi.edu.pl). Ponieważ jest on niekompletny, jako źródło uzupełniające posłużyły foto...
Polish Psalter and Hymnbook with Melodies Printed in 1558 Ed. by Janusz S. Gruchała and Piotr Poźniak
Dostępność: dostępny
Jakub Gołąbek: Msze trzygłosowe (The Masses for Three Voices)
Msze trzygłosowe Jakuba Gołąbka zostały zapewne skomponowane dla zespołu angelistów (lub ew. rorantystów), stąd wybór obsady a cappella (tenor I, tenor II, bas) oraz ascetycznego i zwięzłego ujęcia muzycznego. Nie znajdziemy tu jednak śladów stile antico czy nawiązań do polifonii renesansu. Kompozytor operuje językiem muzycznym typowym dla II połowy XVIII wieku, a opracowania mają charakter stosunkowo prostych harmonizacji, w których głównym czynnikiem porządkującym są zasady harmoniki funkcyjnej.
Dostępność: dostępny
Wysyłka w: 5 dni
Jakub Gołąbek: Msze czterogłosowe (The Masses for Four Voices)
Tom siódmy serii MECCA zawiera zbiór sześciu mszy czterogłosowych. Skomponowane zostały przez działającego w krakowskiej kapeli katedralnej w latach 1774-1789 Jakuba Gołąbka. Należą one do typu sine Credo – obejmują części: Kyrie, Gloria, Sanctus i Agnus Dei.
Do edycji dołączone jest nagranie dwóch mszy, dokonane przez Zespół Męski Gregorianum. Specjalizuje się on w wykonawstwie muzyki renesansowej, zarówno świeckiej jaki i sakralnej. Zdobywał uznanie na festiwalach poświęconych muzyce dawnej.
The seventh volume of the MECCA series contains collection of six 4-voice Masses. They were composed by Jakub Gołąbek, who was active in the Cracow Cathedral ensemble probably between 1774-1789. Gołąbek's 4-voice Mass cycles are of the sine Credo type; they include Kyrie, Gloria, Sanctus and Agnus Dei.
This edition includes records of two Masses by Men's Vocal Ensemble Gregorianum. They specialize in early music, both religious and secular. The group gained recognition during many early-music festivals.
Dostępność: dostępny
Wysyłka w: 5 dni
Jacek Szczurowski: Missa ex D. SSS vol. XXXVII
Missa ex D publikowana po raz pierwszy w niniejszym zeszycie przynależy prawdopodobnie do późniejszej twórczości Szczurowskiego. Wskazuje na to zarówno nieobecność kompozycji w cytowanych inwentarzach jezuickich, jak i styl muzyczny typowy dla środkowoeuropejskiej muzyki religijnej powstającej od około połowy XVIII wieku aż do końca lat sześćdziesiątych. W utworze zwracają uwagę wyraźne cechy stylu galant, takie jak lekka melodyka o urozmaiconej warstwie rytmicznej uwzględniającej liczne synkopy i triole, spowolnienie toku harmonicznego połączone z zastosowaniem repetycji jednej nuty w partii basu (tzw. Trommelbass) czy dłuższe pauzy w partii basso continuo.
Dostępność: dostępny
Wysyłka w: 5 dni
Jacek Szczurowski: Litaniae in D. SSS vol. XXXVIII
Publikowana w niniejszym zeszycie Litania in D jest rozbudowanym ujęciem tekstu litanii loretańskiej, utrzymanym w formie kantatowej. Utwór liczy aż 755 taktów i składa się z dziewięciu odrębnych części skontrastowanych pod względem obsady i sposobu opracowania. Faktura odcinków tutti jest zróżnicowana – od jednolitej homorytmicznej deklamacji chóralnej z towarzyszeniem niezależnego tematycznie planu instrumentalnego (zwł. Kyrie), przez naprzemienność solo i tutti (Mater Jesu Christi, Regina Angelorum), aż po polifonię imitacyjną (Rosa mystica). Różnorodny jest też dobór obsady wokalnej i instrumentalnej w ustępach solowych (Pater de caeils, Virgo prudentissima, Speculum justitiae, Salus infirmorum).
Dostępność: dostępny
Wysyłka w: 5 dni
Jacek Różycki: Opera omnia I: Concerti, Salmi e Magnificat. SSS Tom XXX
Niniejszy zeszyt zawiera wszystkie kompletnie (lub z niewielkimi ubytkami) zachowane wokalno-instrumentalne utwory Jacka Różyckiego, które w źródłach określono mianem motetów lub koncertów. Są to najciekawsze i historycznie najistotniejsze (przy obecnym stanie zachowania źródeł) dzieła tego twórcy.
Dostępność: dostępny
Wysyłka w: 5 dni