Podaj swój adres e-mail, jeżeli chcesz otrzymywać informacje o nowościach i promocjach.
Cena
-
od
do
Promocja
Christoph Werner: Es erhub sich ein Streit im Himmel. SSS vol. XXXII
Es erhub sich ein Streit im Himmel to utwór wyróżniający się na tle całego zachowanego dorobku kompozytorskiego Christopha Wernera, kantora kościoła św. Katarzyny w Gdańsku. Jest to, zgodnie z aktualnym stanem wiedzy, jedyna zachowana kompozycja wielkoobsadowa tego twórcy i utwór, w którym w najpełniejszy sposób zrealizowane zostały założenia barokowego stile concertato.
Dostępność: dostępny
Wysyłka w: 5 dni
Crato Bütner: Te Deum. SSS vol. XXXIII
Te Deum Bütnera przeznaczone jest na trzy chóry wokalne, zróżnicowane pod względem barwy i rejestru (CCAT CATB ATTB) oraz rozbudowany zespół instrumentalny, złożony z 2 kornetów, 2 trąbek, kotłów, 4 puzonów (w druku dodatkowo określonych jako Choro 4), 2 skrzypiec oraz instrumentów realizujących basso continuo (organy i instrumenty melodyczne – viola basowa i violone).
Dostępność: dostępny
Wysyłka w: 5 dni
Balthasar Erben: Domine Jesu Christe, O Domine Jesu Christe
Balthasar Erben (*1626 Gdańsk, †1686 tamże) należy do grona najwybitniejszych kompozytorów gdańskich II poł. XVII wieku. Pod względem artystycznym kompozycje wokalno-instrumentalne Balthasara Erbena nie odbiegają od dzieł znakomitych twórców działających na północy Niemiec, takich jak Franz Tunder, Matthias Weckmann, czy Dietrich Buxtehude. Inwencja melodyczna, bogactwo pomysłów harmonicznych oraz ścisła zależność muzyki od warstwy słownej tekstu to najważniejsze wyznaczniki jego warsztatu kompozytorskiego. Jak przystało na protestanckiego kapelmistrza, znaczące miejsce w jego twórczości zajmują koncerty chorałowe (w typie per omnes versus).
Dostępność: dostępny
Wysyłka w: 5 dni
Piotr Perkowski: Sonata na fortepian
Sonata fortepianowa op. 8 powstała w 1926 roku. Partytura prawdopodobnie zaginęła podczas drugiej wojny światowej. Po wojnie kompozytor dokonał rekonstrukcji dzieła. Źródła encyklopedyczne różnią się co do daty tej rekonstrukcji, wskazując na lata: 1...
Piano Sonata, composed in 1926, lost during the second world war, then reconstructed in 1947-48, 1949, 1952, 1960.
Dostępność: dostępny
Piotr Perkowski: Uty japońskie na głos i orkiestrę
Teksty Ut P. Perkowskiego są zaczerpnięte z antologii opracowanej przez Remigiusza Kwiatkowskiego, wydanej pt. "Choć była krótsza noc, niż sen. Antologia poezji japońskiej Chiakunin-Izszu, czyli Ze stu poetów po jednej pieśni", Warszawa (1913, wyd. 4...
The texts of P. Perkowski Uts are taken from the anthology prepared by Remigiusz Kwiatkowski, published as: "Choć była krótsza noc, niż sen. Antologia poezji japońskiej Chiakunin-Izszu, czyli Ze stu poetów po jednej pieśni" ("Although it was a shorter night than sleep. The anthology of Chiakunin-Izszu's Japanese poetry, poetry of one hundred poems"), Warsaw (1913, ed. 4...
Dostępność: dostępny
Konstanty Regamey: Pieśni młodzieńcze
Zaskakujący zbiór wczesnych pieśni Konstantego Regameya, wybitnego kompozytora szwajcarsko-polskiego, wywodzącego się z Kijowa, powstał w 1921 roku w Warszawie. (…) Rękopiśmienny czystopis zawiera sześć dokładnie datowanych pieśni (w rzeczywistości pięć, bowiem Уход в сны (Odejście w sny) zamieszczona jest w dwóch wersjach: na tenor lub sopran i bas).
A surprising collection of Konstanty Regamey's early songs, a great Swiss-Polish composer, originating from Kiev. Thease songs were composed in 1921 in Warsaw. (...) The manuscript contains six accurately dated songs (in fact five, as in Уход в сны - Gone to dreams) comes in two versions: for tenor or soprano and bass)...
Dostępność: dostępny
Konstanty Regamey: Pieśni perskie na baryton i dwa fortepiany
Pierwsze po wybuchu wojny lato i jesień 1940 roku Regamey spędzał w Krakowie, nie będąc jeszcze na początku wojny zaangażowany w działalność dla polskiego podziemia. Rozbudzenie zainteresowań muzycznych powoduje udostępniona mu przez muzykologa prof. Zdzisława Jachimeckiego partytura "Wozzecka" A. Berga. Regamey pisze, że zatapiając się w tę „zdumiewającą muzykę”, znajdował w niej „szereg wspaniałych pomysłów ekspresjonistycznego traktowania śpiewu”. Zaczyna odczuwać potrzebę ukształtowania tego typu śpiewu w podobny, ale odmienny i zupełnie własny sposób, i tak rodzi się pragnienie komponowania.
Dostępność: dostępny
Wysyłka w: 5 dni
Konstanty Regamey: Chansons persanes pour baryton et deux pianos
Regamey passe l’été et l’automne 1940 à Cracovie, ne s’étant pas encore engagé dans la résistance polonaise. Son intérêt pour la musique s’éveille au contact de la partition de « Wozzeck » d’Alban Berg qui lui est prêtée par l’illustre professeur et musicologue Zdzisław Jachimecki. Regamey s’immerge dans cette « surprenante musique, [où l’on] trouve nombre d’idées magnifiques pour le chant expressionniste ». Il commence à sentir le besoin de s’orienter vers ce type de chant mais avec une approche qui lui soit sienne. C’est ainsi que naît son désir de composer.
Dostępność: dostępny
Wysyłka w: 5 dni
Jacek Różycki: Opera omnia I: Concerti, Salmi e Magnificat. SSS Tom XXX
Niniejszy zeszyt zawiera wszystkie kompletnie (lub z niewielkimi ubytkami) zachowane wokalno-instrumentalne utwory Jacka Różyckiego, które w źródłach określono mianem motetów lub koncertów. Są to najciekawsze i historycznie najistotniejsze (przy obecnym stanie zachowania źródeł) dzieła tego twórcy.
Dostępność: dostępny
Wysyłka w: 5 dni
Franciszek Lilius: Opera omnia I: Missae. SSS vol. XXVII
W niniejszym zeszycie zaprezentowano wszystkie zachowane, w tym również niekompletnie, msze Franciszka Liliusa. Trzy z nich są polichóralne, pozostałe cztery przeznaczone na jeden chór o obsadzie a voce pari.
This issue presents all the preserved masses by Franciszek Lilius, including the incomplete ones. Three of them are polychoral, the remaining four are intended for a single choir a voce pari.
Dostępność: brak towaru
32,00 zł
Franciszek Lilius: Opera omnia II: Motetti, Concerti, Aria e Toccata. SSS vol. XXVIII
W niniejszym zeszycie zaprezentowano wszystkie zachowane, w tym niekompletnie i szczątkowo, motety, pieśni, małogłosowe oraz wielkoobsadowe koncerty kościelne, a także utwory instrumentalne Franciszka Liliusa. Dodano również „Aneks” zawierający cztery teksty słowne utworów okolicznościowych, które Lilius najprawdopodobniej umuzycznił.
This volume presents all the preserved motets, hymns, small and large ensemble church concertos, as well as instrumental works by Franciszek Lilius, including those surviving in incomplete and vestigial form. We have also added an „Annex” containing four texts of occasional works which were most probably set to music by Lilius.
Dostępność: brak towaru
32,00 zł
Andrea Caporale: Sonata for Cello and Piano
Andrea Caporale (zm. po 1757) - włoski wiolonczelista i kompozytor działający jako solista i muzyk orkiestrowy w Londynie (około 1735-1745) i Dublinie (1754-1757) wysoko ceniony za ekspresyjny styl gry. W 1746 r. jego sześć sonat wiolonczelowych zost...
Andrea Caporale (d. after 1757) - Italian cellist and composer active as a soloist and orchestra player in London (about 1735-45) and Dublin (1754-57), held in great esteem for his expressive style of performance. In 1746 his six cello sonatas were p...
Dostępność: dostępny
François Francoeur: Sonata for Cello and Piano
François Francoeur, zwany "le cadet" (1698-1787) - nadworny kompozytor Ludwika XV (1727-1756), członek królewskiego zespołu 24 Violons du Roi (1730-1756), a także maître de musique (1739-1743), inspektor (1743-1757) i dyrektor opery paryskiej (1757-1...
François Francoeur, "le cadet" (1698-1787) - composer of the French royal court of Ludwik XV (1727-56), member of the group "24 Violons du Roi" (1730-56), and also maitre de musique (1739-43) and director at the Paris Opera (1757-66). Besides stage w...
Dostępność: dostępny
Henryk Hubertus Jabłoński: 7 improwizacji na wiolonczelę i fortepian
Henryk Hubertus Jabłoński (1915-1989), polski kompozytor i wiolonczelista, w zakresie gry na wiolonczeli uczeń Kazimierza Wiłkomirskiego. 1954-1980 profesor kompozycji i instrumentacji w PWSM w Gdańsku.
Henryk Hubertus Jabłoński (1915-1989), Polish composer and cellist. He studied the cello with Kazimierz Wiłkomirski. 1954-1980 professor of composition and orchestration at the High School of Music in Gdańsk.
Dostępność: dostępny
Henryk Hubertus Jabłoński: Sonata na skrzypce i wiolonczelę
Henryk Hubertus Jabłoński (1915–1989), polski kompozytor i wiolonczelista, w zakresie gry na
wiolonczeli uczeń Kazimierza Wiłkomirskiego. 1954–1980 profesor kompozycji i instrumentacji w
PWSM w Gdańsku.
Henryk Hubertus Jabłoński (1915–1989), Polish composer and cellist; he studied the cello with Kazimierz Wiłkomirski. 1954–1980 professor of composition and orchestration at the High School of
Music in Gdańsk.
Dostępność: dostępny
Wysyłka w: 5 dni
Piotr Perkowski: Etude pour orchestre
Etude Piotra Perkowskiego, nosząca w autografie podtytuł "(septymy i sekundy)" - to utwór, który powstał w 1972 r. w wersji fortepianowej. Nie został jednak, poza oznaczeniem partii instrumentów, doprowadzony do formy partytury orkiestrowej. Autograf...
Piotr Perkowski's "Etude", bearing the subtitle'(sevenths and seconds)' in the autograph manuscript, is a work which was composed in a version for piano in 1972. However, beyond designation of instrumental parts, it was not orchestrated in full score...
Dostępność: dostępny
Paweł Sieprawski: Justus germinavit, Plaudite sidera, Regina caeli. SSS Tom XIV
Dostępność: dostępny