Newsletter
Podaj swój adres e-mail, jeżeli chcesz otrzymywać informacje o nowościach i promocjach.
Zaloguj się
Nie pamiętasz hasła? Zarejestruj się

NUTY według epok

Piotr Perkowski: Uty japońskie na głos i orkiestrę

Piotr Perkowski: Uty japońskie na głos i orkiestrę
Piotr Perkowski: Uty japońskie na głos i orkiestrę

Teksty Ut P. Perkowskiego są zaczerpnięte z antologii opracowanej przez Remigiusza Kwiatkowskiego, wydanej pt. "Choć była krótsza noc, niż sen. Antologia poezji japońskiej Chiakunin-Izszu, czyli Ze stu poetów po jednej pieśni", Warszawa (1913, wyd. 4...

The texts of P. Perkowski Uts are taken from the anthology prepared by Remigiusz Kwiatkowski, published as: "Choć była krótsza noc, niż sen. Antologia poezji japońskiej Chiakunin-Izszu, czyli Ze stu poetów po jednej pieśni" ("Although it was a shorter night than sleep. The anthology of Chiakunin-Izszu's Japanese poetry, poetry of one hundred poems"), Warsaw (1913, ed. 4...

Dostępność: dostępny

Cena:

35,00 zł

szt.

Wacław Geiger: Pieśni na głos z fortepianem (Songs with Piano)

Wacław Geiger: Pieśni na głos z fortepianem (Songs with Piano)
Wacław Geiger: Pieśni na głos z fortepianem (Songs with Piano)

Wydanie zawiera dziesięć pieśni przeznaczonych na głos z towarzyszeniem fortepianu. Wacław Geiger (1907-1988) był kierownikiem muzycznym rozgłośni Polskiego Radia w Krakowie i kierownikiem chóru Filharmonii Krakowskiej. W 1948 r. rozpoczęły się lata...

This publication contains ten songs for voice with piano accompaniment. Wacław Geiger (1907-1988) was the music director of the Polish Radio broadcasting unit in Kraków, and the director of the Kraków Philharmonic Choir. The year 1948 was the beginni... 

Dostępność: dostępny

Cena:

13,00 zł

szt.

Kotowicz: Passio ex D

Kotowicz: Passio ex D
Kotowicz: Passio ex D

Prezentowane tu pierwsze wydanie "Pasji" Kotowicza przygotowane zostało w oparciu o dwa źródła: (1) rękopis Biblioteki oo. Cystersów w Mogile, sygnatura 1024, oraz (2) rękopis Biblioteki Seminarium Duchownego w Sandomierzu, sygnatura 77/A II 17. W tr...

The first edition of Kotowicz's "Passio", presented here, was prepared on the basis of two sources: (1) a manuscript held by the Library of the Cistercian Fathers in Mogiła, call number 1024, as well as (2) a manuscript held by the Library of the The...

Dostępność: dostępny

Cena:

13,00 zł

szt.

Msze maryjne z druku Scotta w rękopisie Kk I.1: Ruffo, Jachet, Morales i anonimowe

Msze maryjne z druku Scotta w rękopisie Kk I.1: Ruffo, Jachet, Morales i anonimowe
Msze maryjne z druku Scotta w rękopisie Kk I.1: Ruffo, Jachet, Morales i anonimowe

Seria wydawnicza Musica in Ecclesia Cathedrali Cracoviensi Audita (MECCA) prezentuje muzykę dawną, która rozbrzmiewała w Katedrze na Wawelu w różnych stuleciach - od średniowiecza aż po wiek XVIII.
Pierwszy tom zawiera pięć cyklów ordinarium elity europejskich kompozytorów m.in. Moralesa, Jacheta de Mantua, Vincenzo Ruffo, co dowodzi, iż Katedra Wawelska sięgała około połowy XVI w. po najlepszą muzykę. Zdecydowana większość zawartości rękopisu to utwory 4-głosowe, a także nieliczne utwory 5-głosowe.

The first volume contains five cycles of the ordinarium of the elite of European composers; Morales, Jachet de Mantua, Vincenzo Ruffo, which proves that the Wawel Cathedral lobbied for the best music. The vast majority of manuscript content is 4-voices, as well as some 5-voices pieces.

 

Dostępność: dostępny

Wysyłka w: 5 dni

Cena:

63,00 zł

szt.

Wincenty z Kielczy: Oficjum o św. Stanisławie

Wincenty z Kielczy: Oficjum o św. Stanisławie
Wincenty z Kielczy: Oficjum o św. Stanisławie

Tom drugi serii MECCA zawiera zbiór godzin brewiarzowych w postaci chorału. Skomponowane zostały przez dominikanina, brata Wincentego z Kielczy,  w związku z kanonizacją św. Stanisława ze Szczepanowa, jako oficjum Dies adest celebris. .
Do edycji dołączone jest nagranie Historii o św. Stanisławie, dokonane specjalnie dla celów tego wydania przez zespół Jerycho. Specjalizuje  się on w wykonawstwie muzyki chorałowej i polifonicznej okresu średniowiecza, a także bierze udział w licznych projektach związanych z dawną muzyką polską.

The second volume of the MECCA series contains a collection of hours of the breviary in the form of a chorale. It was composed by the Dominican, Vincent from Kielce, for canonization of St. Stanislaw from Szczepanowo, as the Dies adest celebris.

Dostępność: dostępny

Wysyłka w: 5 dni

Cena:

52,50 zł

szt.

Dwie msze ad imitationem z rękopisu Kk I.1. Josquin des Prez/Krzysztof Borek(?): Missa Mater matris, Pierre Certon: Missa Le temps qui court

Dwie msze ad imitationem z rękopisu Kk I.1. Josquin des Prez/Krzysztof Borek(?): Missa Mater matris,  Pierre Certon: Missa Le temps qui court
Dwie msze ad imitationem z rękopisu Kk I.1. Josquin des Prez/Krzysztof Borek(?): Missa Mater matris, Pierre Certon: Missa Le temps qui court

Tom trzeci serii MECCA zawiera dwa renesansowe cykle mszalne należące do gatunku ad imitationem, określanego dziś zwykle mianem missa parodia: Josquina des Prez: Missa Mater matris, w opracowaniu najprawdopodobniej Krzysztofa Borka, oraz Pierre'a Certona: Missa Le temps qui court.

The fourth volume of the MECCA series includes the liturgy and the Mass of St. John the Almsman. Volume three of the MECCA series contains two renaissance Masses, commonly referred to as missa parodies: Josquin des Prez: Missa Mater matris and Pierre Certon: Missa Le temps qui court.

Dostępność: dostępny

Wysyłka w: 5 dni

Cena:

52,50 zł

szt.

Oficjum i msza o św. Janie Jałmużniku

Oficjum i msza  o św. Janie Jałmużniku
Oficjum i msza o św. Janie Jałmużniku

Tom czwarty serii MECCA zawiera oficjum i mszę o św. Janie Jałmużniku. Historia Iohannis Elemosinarii to pełne trzynokturnowe oficjum typu diecezjalnego, na które składa się po pięć antyfon nieszporów i ad laudes, trzy antyfony do kantyków ewangelicznych, po dziewięć antyfon i responsoriów na jutrznię, własny hymn, oraz collecta – mo­dlitwa.

Preparation of liturgical works in honor of St. John was probably founded in Cracow, circa 1504. It is impossible to say with certainty whether the editing of a text and the creation of a melody is the work of the same person...

Dostępność: dostępny

Wysyłka w: 5 dni

Cena:

52,50 zł

szt.

Tomasz z Szadka: Dwie msze z rękopisu Kk I.1 i motet

Tomasz z Szadka: Dwie msze z rękopisu Kk I.1 i motet
Tomasz z Szadka: Dwie msze z rękopisu Kk I.1 i motet

Tom piąty serii MECCA zawiera dwie msze: „Dies est laetitiae” i „Pis ne me” oraz motet Vultum tuum, czyli wszystkie znane kompozycje Tomasza z Szadka, krakowskiego kompozytora przełomu XVI i XVII wieku. Msze zostały wpisane do partesów roranckich, a zapewne i skomponowane w czasie, kiedy ich twórca już nie należał do tego zespołu, ale najwyraźniej utrzymywał z nim kontakt.

Volume five of the MECCA series includes two masses: "Dies est laetitiae" and "Pis ne me" and motet Vultum tuum, so all known compositions of Tomasz Szadek, a Krakow composer of the 16th and 17th centuries.

Dostępność: dostępny

Wysyłka w: 5 dni

Cena:

52,50 zł

szt.

Oficjum o św. Wacławie. Gloriose Dei martyr

Oficjum o św. Wacławie. Gloriose Dei martyr
Oficjum o św. Wacławie. Gloriose Dei martyr

Tom szósty serii MECCA zawiera oficjum o św. Wacławie. Dwa najstarsze zapisy utworu pochodzą z przełomu XIII i XIV wieku. Pierwszy z nich, przeznaczony na święto wrześniowe, znajduje się w antyfonarzu wawelskim, datowanym przez Barbarę Miodońską na lata 1300–1320. Drugi pochodzi z Breviarium notatum zachowanego w bibliotece opactwa St. Paul im Lavanttal w Karyntii. Oficjum Gloriose Dei martyr publikowane jest w całości po raz pierwszy. Wydanie zawiera teksty do oficjum krakowskiego oraz praskiego wraz z tłumaczeniem na język polski.

 

The two oldest versions of the office come from the turn of the thirteenth and fourteenth centuries. The first of them, intended for the September feast day, is to be found in a Wawel antiphonary, dated by Barbara Miodońska to the years 1300–1320. The second comes from Breviarium notatum preserved at the library of the Sankt Paul im Lavanttal Abbey in Carinthia. The office Gloriose Dei martyr is being published in full for the first time.

Dostępność: dostępny

Wysyłka w: 5 dni

Cena:

52,50 zł

szt.

Jakub Gołąbek: Msze czterogłosowe (The Masses for Four Voices)

Jakub Gołąbek: Msze czterogłosowe (The Masses for Four Voices)
Jakub Gołąbek: Msze czterogłosowe (The Masses for Four Voices)

Tom siódmy serii MECCA zawiera zbiór sześciu mszy czterogłosowych. Skomponowane zostały przez działającego w krakowskiej kapeli katedralnej w latach 1774-1789 Jakuba Gołąbka. Należą one do typu sine Credo – obejmują części: Kyrie, Gloria, Sanctus i Agnus Dei.

Do edycji dołączone jest nagranie dwóch mszy, dokonane przez Zespół Męski Gregorianum. Specjalizuje się on w wykonawstwie muzyki renesansowej, zarówno świeckiej jaki i sakralnej. Zdobywał uznanie na festiwalach poświęconych muzyce dawnej.

The seventh volume of the MECCA series contains collection of six 4-voice Masses. They were composed by Jakub Gołąbek, who was active in the Cracow Cathedral ensemble probably between 1774-1789. Gołąbek's 4-voice Mass cycles are of the sine Credo type; they include Kyrie, Gloria, Sanctus and Agnus Dei.

This edition includes records of two Masses by Men's Vocal Ensemble Gregorianum. They specialize in early music, both religious and secular. The group gained recognition during many early-music festivals.

Dostępność: dostępny

Wysyłka w: 5 dni

Cena:

52,50 zł

szt.

Jakub Gołąbek: Msze trzygłosowe (The Masses for Three Voices)

Jakub Gołąbek: Msze trzygłosowe (The Masses for Three Voices)
Jakub Gołąbek: Msze trzygłosowe (The Masses for Three Voices)

Msze trzygłosowe Jakuba Gołąbka zostały zapewne skomponowane dla zespołu angelistów (lub ew. rorantystów), stąd wybór obsady a cappella (tenor I, tenor II, bas) oraz ascetycznego i zwięzłego ujęcia muzycznego. Nie znajdziemy tu jednak śladów stile antico czy nawiązań do polifonii renesansu. Kompozytor operuje językiem muzycznym typowym dla II połowy XVIII wieku, a opracowania mają charakter stosunkowo prostych harmonizacji, w których głównym czynnikiem porządkującym są zasady harmoniki funkcyjnej.

Dostępność: dostępny

Wysyłka w: 5 dni

Cena:

52,50 zł

szt.

Msze Dominicale i Feria tertia, Credo i odpowiedzi mszalne z rękopisu Kk I.1 / Dominicale and Feria tertia Masses, Credo, and Mass Responses from Manuscript Kk I.1. Opracował Mateusz Solarz

Msze Dominicale i Feria tertia, Credo i odpowiedzi mszalne z rękopisu Kk I.1 / Dominicale and Feria tertia Masses, Credo, and Mass Responses from Manuscript Kk I.1. Opracował Mateusz Solarz
Msze Dominicale i Feria tertia, Credo i odpowiedzi mszalne z rękopisu Kk I.1 / Dominicale and Feria tertia Masses, Credo, and Mass Responses from Manuscript Kk I.1. Opracował Mateusz Solarz

Dziewiąty tom serii «Musica in Ecclesia Cathedrali Cracoviensi Audita» zawiera dwa cykle ordinarium missae (Dominicale nr 55 i Feria tertia nr 56), Credo (11) oraz dwa opracowania Deo gratias (1 i 42) i trzy zestawy odpowiedzi mszalnych (58, 60 i 61).

Dostępność: dostępny

Wysyłka w: 5 dni

Cena:

52,50 zł

szt.
  • nowość

Propria mszalne i inne motety z rkp. Kk. I.1 / Mass propria and other Motets from Ms. Kk I.1. Opracował Mateusz Solarz

Propria mszalne i inne motety z rkp. Kk. I.1 / Mass propria and other Motets from Ms. Kk I.1. Opracował Mateusz Solarz
Propria mszalne i inne motety z rkp. Kk. I.1 / Mass propria and other Motets from Ms. Kk I.1. Opracował Mateusz Solarz

Jedenasty tom serii «Musica in Ecclesia Cathedrali Cracoviensi Audita» kończy edycję repertuaru z zespołu partesów roranckich Kk I.1. Źródło to zawiera muzykę polifoniczną przeznaczoną w przeważającej części do oprawy nabożeństw mszalnych sprawowanych w największe święta maryjne „in choro”, czyli przy wielkim ołtarzu katedry, a takie zaszczytne dodatkowe zadanie powierzono rorantystom na mocy aktu bpa Andrzeja Zebrzydowskiego z 10 grudnia 1552 roku. W tomach 1, 3, 5, 9, 10 serii opublikowano polifoniczne cykle ordinarium missae i odpowiedzi mszalnych, a tom niniejszy obejmuje głównie opracowania części proprium missae, które można określić mianem motetu w szerokim znaczeniu tego pojęcia.

Dostępność: dostępny

Wysyłka w: 5 dni

Cena:

60,90 zł

szt.
  • nowość

Anna G. Piotrowska i Andrzej Sitarz: Hommage a Roms. Album tańców dedykowany kulturze romskiej / Album of dances devoted to Romani culture

Anna G. Piotrowska i Andrzej Sitarz: Hommage a Roms. Album tańców dedykowany kulturze romskiej / Album of dances devoted to Romani culture
Anna G. Piotrowska i Andrzej Sitarz: Hommage a Roms. Album tańców dedykowany kulturze romskiej / Album of dances devoted to Romani culture

Muzyka i taniec wydają się immamentnie złączone z kulturą Romów, która – od stuleci – stanowi jednocześnie jeden z głównych impulsów do przemian i rozwoju muzyki artystycznej tworzonej przez profesjonalnych i półamatorskich kompozytorów. W Europie zależność ta zarysowała się szczególnie mocno, zwłaszcza w wieku XIX. Książka opisuje fenomen popularności romskich kapel muzycznych w Europie, szczególnie środkowej, oraz ich udział w popularyzacji najważniejszych w XIX wieku tańców. Szczególną uwagę autorzy książki poświęcają czardaszowi, walcowi, polce i marszowi. W książce opublikowane są po cztery kompozycje reprezentujące każdy z tych tańców i wskazujące w swych tytułach romskie inspiracje.

Dostępność: dostępny

Wysyłka w: 5 dni

Cena:

45,00 zł

szt.

Giovanni Battista Riccio Il secondo libro delle divine lodi (Venezia, 1614) Edited by Chiara Comparin and Gabriele Taschetti. Introductory essay by Marina Toffetti. On-line version

Giovanni Battista Riccio Il secondo libro delle divine lodi (Venezia, 1614) Edited by Chiara Comparin and Gabriele Taschetti. Introductory essay by Marina Toffetti. On-line version
Giovanni Battista Riccio Il secondo libro delle divine lodi (Venezia, 1614) Edited by Chiara Comparin and Gabriele Taschetti. Introductory essay by Marina Toffetti. On-line version

The book i available on-line free of charge. Click here to download it.

Il secondo libro delle divine lodi contains a total of 28 compositions, of which 21 are vocal and instrumental. Considering that among two-part compositions there is also a Mass, divided, as was customary, into five parts, this second volume is no less substantial than the previous one, and moreover has a greater variety of vocal and instrumental combinations: within it, in fact, we find a higher number of concertos for one and for three voices and continuo, as well as three four-voice motets and two instrumental compositions for four instruments.

Dostępność: dostępny

Wysyłka w: 5 dni

Cena:

240,00 zł

szt.
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl