Podaj swój adres e-mail, jeżeli chcesz otrzymywać informacje o nowościach i promocjach.
Robert Anderson: Opera Nights and Nightmares
Robert Anderson studied Classics and Egyptology at Cambridge, England. During his time there the library of the music department was next door to that of Egyptology. This involved much lingering in the former and slow progress towards the latter. Eventually the music librarian, who was a good friend of the founder and editor of Record News, claimed that this visitor from other disciplines knew more about Bach than anyone else he had come across in Cambridge, where he had also started conducting. The result was a suggestion that he might like to review for the magazine, and possibly become its assistant editor. The offer proved timely, as Coptic research had just reached a natural conclusion, with translation into English of the life and writings of the Egyptian monk, St. Shenoute, a project since published.
Dostępność: dostępny
Wysyłka w: 5 dni
Robert Anderson: Set your Heart on Books
The title of this book comes from ancient Egypt. Much advice for the New Kingdom schoolboy has survived. He was recommended above all to set his heart on books (or rather papyrus rolls). Alternatives were dismal. He might take to wine, women, and song, beating time on his paunch, tumbling finally into the gutter.
Dostępność: dostępny
Wysyłka w: 5 dni
Maciej Jochymczyk: Amandus Ivanschiz. His Life and Music. With a Thematic Catalog of Works
The ensembles associated with monastery and parish churches were a very important element of musical life in Central Europe around the mid-eighteenth century. Yet the music created by early Classical composers, which constituted the core of their repertoire, remains poorly explored. Fr. Amandus Ivanschiz OSPPE (1727–1758) was one of such musicians, active in monasteries in Ranna, Wiener Neustadt, Rome, and Graz.
Około połowy XVIII wieku bardzo istotną część życia muzycznego Europy Środkowej współtworzyły zespoły funkcjonujące przy kościołach klasztornych i parafialnych. Muzyka religijna kompozytorów wczesnoklasycznych, która stanowiła trzon ich repertuaru, pozostaje nadal słabo zbadana. Jednym z nich był paulin, o. Amandus Ivanschiz (1727–1758), który działał w klasztorach w Ranna, Wiener Neustadt, Rzymie i Grazu.
Dostępność: dostępny
Wysyłka w: 5 dni
Music Collections from Gdańsk, vol. 1: Thematic Catalogue of Music in Manuscript at the Polish Academy of Sciences Gdańsk Library
Dostępność: dostępny
Music Collections from Gdańsk, vol. 2: Thematic Catalogue of Music in Manuscript from the Former Stadtbubliothek Danzig Kept at the Staatsbibliothek zu Berlin - Preussischer Kulturbesitz Musikabteilung mit Mendelssohn-Archiv
Dostępność: dostępny
Music Collections from Gdańsk, vol. 3: Thematic Catalogue of Music in Manuscript in the State Archive in Gdańsk
Dostępność: dostępny
Jadwiga Paja-Stach: Polish Music from Paderewski to Penderecki
Dostępność: brak towaru
82,00 zł
Jadwiga Paja-Stach (ed.): Andrzej Panufnik's Music and its Reception
Panufnik's main artistic idea: achieving a balance between the richness of emotions and the intellectual tension in his musical work. The sound system of the composer was crystallized until the late sixties...
Główna idea artystyczna Andrzeja Panufnika: osiągnięcie w dziele muzycznym równowagi między bogactwem emocji i ładunkiem intelektualnym towarzyszyła mu w całej jego drodze twórczej. System dźwiękowy kompozytora skrystalizował się wprawdzie dopiero z ...
Dostępność: dostępny
Irena Poniatowska (ed.): Chopin and his Work in the Context of Culture. Vol. 1 & 2
The publication is a documentation of the Chopin Congress held in Warsaw on the 150th anniversary of the composer's death.
Publikacja stanowi dokumentację Kongresu Chopinowskiego, jaki odbył się w Warszawie w 150. rocznicę śmierci kompozytora.
Dostępność: dostępny
Practica musica tom 1B: Polemics on the Musica moderna
In the series "Practica musica" we want to make available for students and all interested in musical culture people the speeches from different epochs on the understanding of music and its role, the evaluation of musical works, executive issues, composition techniques e.t.c.
W serii "Practica musica" pragniemy udostępnić zarówno studiującym, jak i wszystkim interesującym się kulturą muzyczną wypowiedzi z różnych epok na temat pojmowania muzyki i jej roli, oceny dzieł muzycznych, problematyki wykonawczej, techniki kompozy...
Dostępność: na wyczerpaniu
Practica musica tom 2B: Composing opera
In the series "Practica musica" we want to make available for students and all interested in musical culture people the speeches from different epochs on the understanding of music and its role, the evaluation of musical works, executive issues, composition techniques e.t.c.
W serii "Practica musica" pragniemy udostępnić zarówno studiującym, jak i wszystkim interesującym się kulturą muzyczną wypowiedzi z różnych epok na temat pojmowania muzyki i jej roli, oceny dzieł muzycznych, problematyki wykonawczej, techniki kompozy...
Dostępność: dostępny
Practica musica tom 3B: The Perfect Musician
In the series "Practica musica" we want to make available for students and all interested in musical culture people the speeches from different epochs on the understanding of music and its role, the evaluation of musical works, executive issues, composition techniques e.t.c.
W serii "Practica musica" pragniemy udostępnić zarówno studiującym, jak i wszystkim interesującym się kulturą muzyczną wypowiedzi z różnych epok na temat pojmowania muzyki i jej roli, oceny dzieł muzycznych, problematyki wykonawczej, techniki kompozy...
Dostępność: dostępny
Marina Toffetti (ed.): Studies on the reception of Italian music in central-eastern Europe in the 16th and 17th century
The present volume focuses on three main themes: the dissemination of Italian music in central-eastern Europe, faithfully reflected in the numerous historical inventories of music items kept in ecclesiastic institutions of the area under consideration; the migration of musicians and composers; and the adaptation and assimilation of style and compositional techniques of Italian origin, suitably modified depending on the performing conditions of the different geo-cultural contexts.
Dostępność: brak towaru
65,00 zł
Marina Toffetti, Gabriele Taschetti (eds.): Contrafacta. Modes of Music Re-textualization in the Late Sixteenth and Seventeenth Century
The present volume offers a reflection on the phenomenon of the re-textualization of vocal music in the 16th and 17th century. Its main object of investigation is the contrafactum, an intertextual artifact par excellence that is studied here from multiple points of view.
Dostępność: brak towaru
90,00 zł
Elżbieta Witkowska-Zaremba (red.): Notae Musicae Artis. Musical Notation in Polish Sources 11th-16th Century (In English)
Dostępność: dostępny
Pieśni z kancjonałów Jana Seklucjana oraz z różnych druków
Część pierwsza publikacji poświęcona jest kancjonałom Seklucjana z lat 1547, 1550 i 1559. Część druga stanowi dopełnienie publikacji Polska pieśń wielogłosowa XVI i początku XVII wieku wydanej w Krakowie w 2004 roku.
Dostępność: dostępny
Jakub Lubelczyk: Psałterz i kancjonał z melodiami drukowany w 1558 roku / Polish Psalter and Hymnbook with Melodies Printed in 1558
Podstawą tekstu w niniejszej edycji jest pierwodruk z 1558 r. Przy pracy użyto egzemplarza BJ sygn. Cim. 8294 (zob. podobiznę w Polskiej Bibliotece Internetowej, www.pbi.edu.pl). Ponieważ jest on niekompletny, jako źródło uzupełniające posłużyły foto...
Polish Psalter and Hymnbook with Melodies Printed in 1558 Ed. by Janusz S. Gruchała and Piotr Poźniak
Dostępność: dostępny
Polish Music since 1945. Ed. by Eva Mantzourani
This volume is the result of research presented during the first international conference on Polish music organised by a British university (Canterbury Christ Church University), in 2009.
Dostępność: dostępny
Wysyłka w: 5 dni