

Podaj swój adres e-mail, jeżeli chcesz otrzymywać informacje o nowościach i promocjach.


Anna G. Piotrowska – muzykolog i amerykanista, pedagog, specjalizuje się w badaniach nowożytnej muzyki europejskiej i amerykańskiej, a szczególnie interesuje się inspiracjami cygańskimi w dziejach europejskiej kultury muzycznej. Jest autorką wielu artykułów naukowych oraz kilku monografii poświęconych tej tematyce, m.in.:
Topos muzyki cygańskiej w kulturze europejskiej, Kraków: Musica Iagellonica, 2011
Romantyczna postać Cygana w twórczości muzycznej XIX i pierwszej połowy XX wieku, Kraków: Musica Iagellonica, 2012
Flamenco pod czarnym księżycem, czyli muzyczne dziedzictwo Romów, Kraków: Stowarzyszenie Willa Decjusza, 2013
Gypsy Music in European Culture, Boston: Northeastern University Press, 2013
Anna G. Piotrowska: Nie tylko cygańska. Studium o rapsodii muzycznej

Czym jest rapsodia? Jak ją postrzegano, jak o niej pisano na przestrzeni dziejów? W jaki sposób ją definiowano? Czym się wyróżnia, co stanowi jej kwintesencję? I dlaczego wciąż warto o rapsodii mówić, badać meandry jej przeszłości, spekulować na temat jej przyszłości oraz zgłębiać tajniki jej niezaprzeczalnego czaru: uroku zaklętego w specyficznym ‘rapsodycznym’ – porównywalnym z ‘cygańskim’ – charakterze?
Dostępność: dostępny
Wysyłka w: 5 dni
Anna G. Piotrowska: Muzyka w serialu telewizyjnym Szkic teoretyczno-analityczny na przykładzie Dekalogu

Mówiący o uniwersalnych prawdach i wciąż aktualny Dekalog zawsze wart jest przypomnienia, a jednak nie był on dotychczas analizowany pod względem muzycznym. Podjęta w niniejszej pracy próba zrozumienia, w jaki sposób muzyka autorstwa Zbigniewa Preisnera została wykorzystana w Dekalogu (i co stanowi jej kwintesencję, jaką funkcję pełni itd.), wypełnia pewną lukę w badaniach nad spuścizną Kieślowskiego. Jest także przyczynkiem do szerszych studiów nad twórczością samego Preisnera, gdyż dorobek tego kompozytora nie doczekał się jeszcze całościowych opracowań.
Dostępność: dostępny
Wysyłka w: 5 dni
Anna G. Piotrowska: O muzyce i filmie. Wprowadzenie do muzykologii filmowej

Książka Anny G. Piotrowskiej jest przedsięwzięciem jedynym w swoim rodzaju, bardzo śmiałym i ambitnym. Jest lapidarną, zwartą syntezą dotychczasowej wiedzy o muzyce filmowej, w pełni kompetentnym, dobrze sproblematyzowanym i dobrze napisanym kompendium. Wyróżniają ją walory merytoryczne, erudycja autorki, wszechstronne potraktowanie tematu.
Dostępność: dostępny
Anna G. Piotrowska: Topos muzyki cygańskiej w kulturze europejskiej od końca XVIII do początku XX wieku

Topos muzyka cygańskiego — od schyłku XVIII wieku — budzi niesłabnące zainteresowanie, podobnie jak wyjątkowym powodzeniem cieszył się od czasów renesansu mit Orfeusza. W ramach kształtowanego w piśmiennictwie i dziełach muzycznych obrazu wyidealizowanej muzyki cygańskiej, postać muzyka cygańskiego uważano za uosobienie natchnionego twórcy...
Dostępność: brak towaru