Podaj swój adres e-mail, jeżeli chcesz otrzymywać informacje o nowościach i promocjach.
Śpiewnik staropolski. Zeszyt IV: Psalmy
Zbiór 14 kompozycji chóralnych (3-, 4- i 5-głosowych): Wacława z Szamotuł: ("Błogosławiony człowiek", "I któż będzie przemieszkawał", "Alleluja. Chwalcie Pana", "Nakłoń, Panie, ku mnie ucho swoje"), Cypriana Bazylika: "Zaniechaj towarzystwa z ludźmi...
A collection of 14 choral compositions (3-, 4- and 5-voice) by Wacława z Szamotuł: ("Błogosławiony człowiek", "I któż będzie przemieszkawał", "Alleluja. Chwalcie Pana", "Nakłoń, Panie, ku mnie ucho swoje"), Cyprian Bazylik: "Zaniechaj towarzystwa z l...
Dostępność: brak towaru
16,00 zł
Msze Dominicale i Feria tertia, Credo i odpowiedzi mszalne z rękopisu Kk I.1 / Dominicale and Feria tertia Masses, Credo, and Mass Responses from Manuscript Kk I.1. Opracował Mateusz Solarz
Dziewiąty tom serii «Musica in Ecclesia Cathedrali Cracoviensi Audita» zawiera dwa cykle ordinarium missae (Dominicale nr 55 i Feria tertia nr 56), Credo (11) oraz dwa opracowania Deo gratias (1 i 42) i trzy zestawy odpowiedzi mszalnych (58, 60 i 61).
Dostępność: dostępny
Wysyłka w: 5 dni
Tomasz z Szadka: Dwie msze z rękopisu Kk I.1 i motet
Tom piąty serii MECCA zawiera dwie msze: „Dies est laetitiae” i „Pis ne me” oraz motet Vultum tuum, czyli wszystkie znane kompozycje Tomasza z Szadka, krakowskiego kompozytora przełomu XVI i XVII wieku. Msze zostały wpisane do partesów roranckich, a zapewne i skomponowane w czasie, kiedy ich twórca już nie należał do tego zespołu, ale najwyraźniej utrzymywał z nim kontakt.
Volume five of the MECCA series includes two masses: "Dies est laetitiae" and "Pis ne me" and motet Vultum tuum, so all known compositions of Tomasz Szadek, a Krakow composer of the 16th and 17th centuries.
Dostępność: dostępny
Wysyłka w: 5 dni
Dwie msze ad imitationem z rękopisu Kk I.1. Josquin des Prez/Krzysztof Borek(?): Missa Mater matris, Pierre Certon: Missa Le temps qui court
Tom trzeci serii MECCA zawiera dwa renesansowe cykle mszalne należące do gatunku ad imitationem, określanego dziś zwykle mianem missa parodia: Josquina des Prez: Missa Mater matris, w opracowaniu najprawdopodobniej Krzysztofa Borka, oraz Pierre'a Certona: Missa Le temps qui court.
The fourth volume of the MECCA series includes the liturgy and the Mass of St. John the Almsman. Volume three of the MECCA series contains two renaissance Masses, commonly referred to as missa parodies: Josquin des Prez: Missa Mater matris and Pierre Certon: Missa Le temps qui court.
Dostępność: dostępny
Wysyłka w: 5 dni
Propria mszalne i inne motety z rkp. Kk. I.1 / Mass propria and other Motets from Ms. Kk I.1. Opracował Mateusz Solarz
Jedenasty tom serii «Musica in Ecclesia Cathedrali Cracoviensi Audita» kończy edycję repertuaru z zespołu partesów roranckich Kk I.1. Źródło to zawiera muzykę polifoniczną przeznaczoną w przeważającej części do oprawy nabożeństw mszalnych sprawowanych w największe święta maryjne „in choro”, czyli przy wielkim ołtarzu katedry, a takie zaszczytne dodatkowe zadanie powierzono rorantystom na mocy aktu bpa Andrzeja Zebrzydowskiego z 10 grudnia 1552 roku. W tomach 1, 3, 5, 9, 10 serii opublikowano polifoniczne cykle ordinarium missae i odpowiedzi mszalnych, a tom niniejszy obejmuje głównie opracowania części proprium missae, które można określić mianem motetu w szerokim znaczeniu tego pojęcia.
Dostępność: dostępny
Wysyłka w: 5 dni
Msze maryjne z druku Scotta w rękopisie Kk I.1: Ruffo, Jachet, Morales i anonimowe
Seria wydawnicza Musica in Ecclesia Cathedrali Cracoviensi Audita (MECCA) prezentuje muzykę dawną, która rozbrzmiewała w Katedrze na Wawelu w różnych stuleciach - od średniowiecza aż po wiek XVIII.
Pierwszy tom zawiera pięć cyklów ordinarium elity europejskich kompozytorów m.in. Moralesa, Jacheta de Mantua, Vincenzo Ruffo, co dowodzi, iż Katedra Wawelska sięgała około połowy XVI w. po najlepszą muzykę. Zdecydowana większość zawartości rękopisu to utwory 4-głosowe, a także nieliczne utwory 5-głosowe.
The first volume contains five cycles of the ordinarium of the elite of European composers; Morales, Jachet de Mantua, Vincenzo Ruffo, which proves that the Wawel Cathedral lobbied for the best music. The vast majority of manuscript content is 4-voices, as well as some 5-voices pieces.
Dostępność: dostępny
Wysyłka w: 5 dni
Pieśni z kancjonałów Jana Seklucjana oraz z różnych druków
Część pierwsza publikacji poświęcona jest kancjonałom Seklucjana z lat 1547, 1550 i 1559. Część druga stanowi dopełnienie publikacji Polska pieśń wielogłosowa XVI i początku XVII wieku wydanej w Krakowie w 2004 roku.
Dostępność: dostępny
Jakub Lubelczyk: Psałterz i kancjonał z melodiami drukowany w 1558 roku / Polish Psalter and Hymnbook with Melodies Printed in 1558
Podstawą tekstu w niniejszej edycji jest pierwodruk z 1558 r. Przy pracy użyto egzemplarza BJ sygn. Cim. 8294 (zob. podobiznę w Polskiej Bibliotece Internetowej, www.pbi.edu.pl). Ponieważ jest on niekompletny, jako źródło uzupełniające posłużyły foto...
Polish Psalter and Hymnbook with Melodies Printed in 1558 Ed. by Janusz S. Gruchała and Piotr Poźniak
Dostępność: dostępny
Polska pieśń wielogłosowa XVI i początku XVII wieku
Prezentowana publikacja obejmuje wszystkie zachowane pieśni wielogłosowe z okresu nazywanego w historii polskiej muzyki renesansem, z wyłączeniem tych, których większa liczba mieści się w zwartych drukach, takich jak "Melodiae na Psałterz polski" M. ...
This two-volume edition contains all the extant polyphonic hymns and songs of the period in the history of Polish music known as the Renaissance, except for those which have survived in large printed collections, such as Mikołaj Gomółka's Melodiae na...
Dostępność: dostępny