Podaj swój adres e-mail, jeżeli chcesz otrzymywać informacje o nowościach i promocjach.
Marek Bebak: Franciszek Lilius. Życie i twórczość na tle epoki
Przedmiotem książki jest życie i twórczość Franciszka Liliusa, jednego z najważniejszych muzyków w Rzeczpospolitej w I połowie XVII wieku, kompozytora, pedagoga i kapelmistrza zespołu wokalno-instrumentalnego katedry krakowskiej w latach 1630–1657. Aktywność twórcza Liliusa miała duży wpływ na kształtowanie kultury muzycznej w dawnej Polsce, lecz nie doczekała się dotąd monografii.
Książka dostępna wyłącznie w postaci cyfrowej w wolnym dostępie tutaj.
Dostępność: dostępny jedynie online
Wysyłka w: 5 dni
Zofia Chechlińska: Wariacje i technika wariacyjna w twórczości Chopina
Dostępność: brak towaru
18,00 zł
Anna Czekanowska (red.): Dziedzictwo europejskie a polska kultura muzyczna w dobie przemian
Dostępność: brak towaru
22,00 zł
Zofia Dobrzańska-Fabiańska: Spór o rolę ‘modus’ i ‘tonalité’ w sztuce kompozycji XVI i początku XVII wieku
Zagadnienia techniki dźwiękowej w polifonii XVI i początku XVII w., jej istoty i stosunku do teorii modus i harmonii oraz przemian myśli teoretycznej i muzyki przedtonalnej należą do ważnych i skomplikowanych dziedzin refleksji muzykologicznej. Toteż, choć stanowią od kilku dziesięcioleci przedmiot badań specjalistycznych, uchylają się interpretacji jednolitej, wolnej od sprzeczności. Autorzy, przyjmując różne założenia metodologiczne, wyrażali w szczególności odmienne poglądy na temat roli zasad modalnych, formułowanych przez teoretyków renesansu, w komponowaniu ówczesnych utworów wielogłosowych, a także pojmowali rozmaicie modalność polifoniczną, częstokroć porównywaną do tonalności harmonicznej.(…)
Niniejsza książka poświęcona jest charakterystyce prac wyznaczających główne koncepcje interpretacyjne techniki dźwiękowej w polifonii renesansu. Pierwszą jej część stanowi szczegółowe omówienie monografii Bernharda Meiera – Die Tonarten der klassischen Vokalpolyphonie (Utrecht 1974), która odegrała przełomową rolę w badaniach nad modalnością w polifonii XVI w. W części drugiej zaprezentowana została problematyka przedtonalnej techniki dźwiękowej i jej teorii zawarta w rozprawie habilitacyjnej Carla Dahlhausa – Untersuchungen über die Entstehung der harmonische Tonalität (Kassel 1968). (…)
W trzeciej części pracy wreszcie przedstawiona została koncepcja Harolda S. Powersa i jego zapatrywania na temat dziejów teorii modi w polifonii i przeobrażeń języka muzycznego XVI w. (…) Dopełnienie omówienia najwybitniejszych prac dotyczących teorii i języka dźwiękowego muzyki przedtonalnej stanowią komentarze i uwagi odnoszące się do literatury przedmiotu zamieszczone w przypisach.
(ze Wstępu książki)
Dostępność: na wyczerpaniu
Wysyłka w: 5 dni
Jean-Jacques Eigeldinger: Chopin w oczach swoich uczniów
Ideę tej pracy podyktowała nam potrzeba jak najbliższego poznania intencji Chopina, potrzeba pociągająca za sobą studia nad jego poglądami na sztukę i pedagogikę pianistyczną, a także nad kontekstem muzycznym i estetycznym, w który poglądy te się wpi...
Dostępność: brak towaru
78,00 zł
Jean-Jacques Eigeldinger (ed.): Fryderyk Chopin. Szkice do metody gry fortepianowej
Dostępność: brak towaru
55,00 zł
Enrico Fubini: Historia estetyki muzycznej
Autor w zwartej formie ukazuje czytelnikowi pełny obraz dziejów estetyki muzycznej od głębokiej starożytności do czasów najnowszych. Książka prezentuje cenną panoramę poglądów estetycznych w odniesieniu do muzyki w kolejnych epokach historycznych. Or...
Dostępność: dostępny
Wysyłka w: 5 dni
Maciej Gołąb: Józef Koffler
Dostępność: brak towaru
18,00 zł
Zofia Helman (red.): Pieśń w twórczości Karola Szymanowskiego i jemu współczesnych
Dostępność: brak towaru
40,00 zł
Danuta Idaszak: Grodzisk Wielkopolski. Katalog tematyczny muzykaliów
Dostępność: dostępny
Danuta Idaszak: Źródła muzyczne Gniezna. Katalog tematyczny. Słownik muzyków
Dostępność: dostępny
Alicja Jarzębska: Idee relacji serialnych w muzyce XX wieku
Podstawowymi pojęciami wykorzystywanymi w piśmiennictwie dotyczącym muzyki XX wieku są: "atonalność", "dodekafonia" i "serializm". Zacieranie różnicy między jakością brzmienia zanotowanych układów dźwiękowych a ich abstrakcyjną (konceptualną) koheren...
Dostępność: brak towaru
18,00 zł
Alicja Jarzębska: Strawiński. Myśli i muzyka
Dostępność: brak towaru
45,00 zł
Alicja Jarzębska: Z dziejów myśli o muzyce. Wybrane zagadnienia teorii i analizy muzyki tonalnej i posttonalnej
Dostępność: brak towaru
24,00 zł
Maciej Jochymczyk: Amandus Ivanschiz. His Life and Music. With a Thematic Catalog of Works
The ensembles associated with monastery and parish churches were a very important element of musical life in Central Europe around the mid-eighteenth century. Yet the music created by early Classical composers, which constituted the core of their repertoire, remains poorly explored. Fr. Amandus Ivanschiz OSPPE (1727–1758) was one of such musicians, active in monasteries in Ranna, Wiener Neustadt, Rome, and Graz.
Około połowy XVIII wieku bardzo istotną część życia muzycznego Europy Środkowej współtworzyły zespoły funkcjonujące przy kościołach klasztornych i parafialnych. Muzyka religijna kompozytorów wczesnoklasycznych, która stanowiła trzon ich repertuaru, pozostaje nadal słabo zbadana. Jednym z nich był paulin, o. Amandus Ivanschiz (1727–1758), który działał w klasztorach w Ranna, Wiener Neustadt, Rzymie i Grazu.
Dostępność: dostępny
Wysyłka w: 5 dni
Jakub Kubieniec: Secundum consuetudinem. Śpiew godzin kanonicznych w średniowiecznej metropolii gnieźnieńskiej
Tematem książki jest historia średniowiecznych tradycji liturgiczno-muzycznych biskupstw metropolii gnieźnieńskiej – obejmująca m.in. takie zagadnienia, jak owych tradycji pochodzenie i zróżnicowanie (rozdział 1 i 2), kultywowanie (rozdział 3) oraz ich rola w kształtowaniu lokalnego „patriotyzmu liturgicznego” (rozdz. 3 i epilog).
Próbując opisać okoliczności powstania, rozwój i funkcjonowanie oraz zmierzch tradycji liturgiczno-muzycznych gnieźnieńskiej prowincji skoncentrowano się na oficjum godzin kanonicznych. O ile bowiem repertuar mszalny stosunkowo wcześnie uległ względnej stabilizacji, o tyle dobór antyfon, responsoriów, czytań i modlitw odmawianych podczas horae canonicae był w poszczególnych diecezjach niejednolity aż do reformy potrydenckiej, szczególnie wyraziście ukazując odrębne cechy miejscowych ceremonii kościelnych. (…)
Ważnym komponentem tradycji liturgicznych, oprócz specyficznie ukształtowanych formularzy tekstów oficjów, są towarzyszące im melodie. Dominujący przez cały okres średniowiecza przekaz ustny muzycznej warstwy nabożeństw sprawił, że – paradoksalnie – była ona bardziej stabilna niż dobór tekstów liturgicznych, którego kompilacyjny charakter prowokował do wprowadzania częstych modyfikacji i aktualizacji. (…)
Pracę zamyka epilog przypominający okoliczności, w jakich kilkusetletnie polskie tradycje liturgiczne ustąpiły, pod koniec XVI stulecia, potrydenckiemu obrządkowi rzymskiemu.
(ze Wstępu książki)
Dostępność: brak towaru
42,00 zł
Almanach muzykologii krakowskiej: 1911-2011
W listopadzie 1911 roku Zdzisław Jachimecki założył pierwsze na ziemiach polskich seminarium muzykologiczne w Uniwersytecie Jagiellońskim. Kronika stuletniej działalności muzykologii krakowskiej, artykuły pióra jej pierwszych mistrzów i uczniów oraz jej pracowników w 2011 roku tworzą jubileuszowy almanach.
Dostępność: brak towaru
85,00 zł
Michał Momot: Katalog materiałów nutowych Orkiestry i Chóru PR i TV w Krakowie
Zbiór materiałów nutowych Orkiestry i Chóru PR i TV w Krakowie składa się z 920 teczek zawierających materiały nutowe i odzwierciedla repertuar krakowskiego zespołu z lat 50. i 60.
Dostępność: na wyczerpaniu
Wysyłka w: 5 dni