Filtr

Cena:
÷

SERIE KSIĄŻKOWE

Sortuj wg: Nazwa produktu | ▲ Cena
Practica musica tom 2A: Jak skomponować Dramma per musica
Cena: 24,00 zł
Practica musica tom 2A: Jak skomponować Dramma per musica W serii "Practica musica" pragniemy udostępnić zarówno studiującym, jak i wszystkim interesującym się kulturą muzyczną wypowiedzi z różnych epok na temat pojmowania muzyki i jej roli, oceny dzieł muzycznych, problematyki wykonawczej, techniki kompozy...
Dostępność:
brak towaru
Practica musica tom 5: Giovanni Battista Doni. O muzyce jemu współczesnej
Cena: 24,00 zł
szt.
Practica musica tom 5: Giovanni Battista Doni. O muzyce jemu współczesnej W serii "Practica musica" pragniemy udostępnić zarówno studiującym, jak i wszystkim interesującym się kulturą muzyczną wypowiedzi z różnych epok na temat pojmowania muzyki i jej roli, oceny dzieł muzycznych, problematyki wykonawczej, techniki kompozy...
Dostępność:
dostępny
Alicja Jarzębska: Z dziejów myśli o muzyce. Wybrane zagadnienia teorii i analizy muzyki tonalnej i posttonalnej
Cena: 24,00 zł
Alicja Jarzębska: Z dziejów myśli o muzyce. Wybrane zagadnienia teorii i analizy muzyki tonalnej i posttonalnej Przekonanie, że muzyka jest przede wszystkim jakąś jednością dźwięków o różnej wysokości ("jednością w różnorodności") podzielali zarówno teoretycy muzyki dawnej, jak i teoretycy muzyki nowożytnej (tonalnej i posttonalnej), ale jedni - odwołując się ...
Dostępność:
brak towaru
Practica musica tom 6: Christoph Bernhard. Tractatus Compositionis Augmentatus
Cena: 24,00 zł
szt.
Practica musica tom 6: Christoph Bernhard. Tractatus Compositionis Augmentatus W serii "Practica musica" pragniemy udostępnić zarówno studiującym, jak i wszystkim interesującym się kulturą muzyczną wypowiedzi z różnych epok na temat pojmowania muzyki i jej roli, oceny dzieł muzycznych, problematyki wykonawczej, techniki kompozy...
Dostępność:
dostępny
Practica musica tom 2B: Composing opera
Cena: 24,00 zł
szt.
Practica musica tom 2B: Composing opera

In the series "Practica musica" we want to make available for students and all interested in musical culture people the speeches from different epochs on the understanding of music and its role, the evaluation of musical works, executive issues, composition techniques e.t.c.

W serii "Practica musica" pragniemy udostępnić zarówno studiującym, jak i wszystkim interesującym się kulturą muzyczną wypowiedzi z różnych epok na temat pojmowania muzyki i jej roli, oceny dzieł muzycznych, problematyki wykonawczej, techniki kompozy...

Dostępność:
dostępny
Michał Momot: Katalog materiałów nutowych Orkiestry i Chóru PR i TV w Krakowie
Cena: 28,00 zł
szt.
Michał Momot: Katalog materiałów nutowych Orkiestry i Chóru PR i TV w Krakowie

Zbiór materiałów nutowych Orkiestry i Chóru PR i TV w Krakowie składa się z 920 teczek zawierających materiały nutowe i odzwierciedla repertuar krakowskiego zespołu z lat 50. i 60.

Dostępność:
dostępny
Jadwiga Paja-Stach: Twórczość Willema Pijpera w kontekście muzyki XX wieku
Cena: 30,00 zł
szt.
Jadwiga Paja-Stach: Twórczość Willema Pijpera w kontekście muzyki XX wieku Niniejsza książka stanowi próbę zarysowania sylwetki Willema Pijpera i scharakteryzowania całokształtu jego twórczości muzycznej na tle trendów w muzyce europejskiej I połowy XX wieku. Charakterystyka muzyki Pijpera ukierunkowana została nie tyle na ...
Dostępność:
na wyczerpaniu
Anna G. Piotrowska: Nie tylko cygańska. Studium o rapsodii muzycznej
Cena: 32,00 zł
szt.
Anna G. Piotrowska: Nie tylko cygańska. Studium o rapsodii muzycznej

Czym jest rapsodia? Jak ją postrzegano, jak o niej pisano na przestrzeni dziejów? W jaki sposób ją definiowano? Czym się wyróżnia, co stanowi jej kwintesencję? I dlaczego wciąż warto o rapsodii mówić, badać meandry jej przeszłości, spekulować na temat jej przyszłości oraz zgłębiać tajniki jej niezaprzeczalnego czaru: uroku zaklętego w specyficznym ‘rapsodycznym’ – porównywalnym z ‘cygańskim’ – charakterze?

Dostępność:
dostępny
  • nowość
Jadwiga Paja-Stach (red.): Witold Lutosławski i jego wkład do kultury muzycznej XX wieku
Cena: 35,00 zł
Jadwiga Paja-Stach (red.): Witold Lutosławski i jego wkład do kultury muzycznej XX wieku Zbiór referatów i refleksji wygłoszonych podczas sympozjum naukowego, zorganizowanego w Instytucie Muzykologii Uniwersytetu Jagiellońskiego, w 10. rocznicę śmierci kompozytora.
Dostępność:
brak towaru
Anna G. Piotrowska: Muzyka w serialu telewizyjnym Szkic teoretyczno-analityczny na przykładzie Dekalogu
Cena: 35,00 zł
szt.
Anna G. Piotrowska: Muzyka w serialu telewizyjnym Szkic teoretyczno-analityczny na przykładzie Dekalogu

Mówiący o uniwersalnych prawdach i wciąż aktualny Dekalog zawsze wart jest przypomnienia, a jednak nie był on dotychczas analizowany pod względem muzycznym. Podjęta w niniejszej pracy próba zrozumienia, w jaki sposób muzyka autorstwa Zbigniewa Preisnera została wykorzystana w Dekalogu (i co stanowi jej kwintesencję, jaką funkcję pełni itd.), wypełnia pewną lukę w badaniach nad spuścizną Kieślowskiego. Jest także przyczynkiem do szerszych studiów nad twórczością samego Preisnera, gdyż dorobek tego kompozytora nie doczekał się jeszcze całościowych opracowań.

Dostępność:
dostępny
Zofia Helman (red.): Pieśń w twórczości Karola Szymanowskiego i jemu współczesnych
Cena: 40,00 zł
Zofia Helman (red.): Pieśń w twórczości Karola Szymanowskiego i jemu współczesnych Nie ulega wątpliwości, że słowo poetyckie było impulsem pobudzającym wyobraźnię twórczą Szymanowskiego. Raz były to kunsztowne, wyrafinowane strofy symbolistów, kiedy indziej prosty tekst średniowiecznej sekwencji albo i ludowa piosenka. Ważny był na...
Dostępność:
brak towaru
Zofia Dobrzańska-Fabiańska: Spór o rolę ‘modus’ i ‘tonalité’ w sztuce kompozycji XVI i początku XVII wieku
Cena: 42,00 zł
Zofia Dobrzańska-Fabiańska: Spór o rolę ‘modus’ i ‘tonalité’ w sztuce kompozycji XVI i początku XVII wieku

Zagadnienia techniki dźwiękowej w polifonii XVI i początku XVII w., jej istoty i stosunku do teorii modus i harmonii oraz przemian myśli teoretycznej i muzyki przedtonalnej należą do ważnych i skomplikowanych dziedzin refleksji muzykologicznej. Toteż, choć stanowią od kilku dziesięcioleci przedmiot badań specjalistycznych, uchylają się interpretacji jednolitej, wolnej od sprzeczności. Autorzy, przyjmując różne założenia metodologiczne, wyrażali w szczególności odmienne poglądy na temat roli zasad modalnych, formułowanych przez teoretyków renesansu, w komponowaniu ówczesnych utworów wielogłosowych, a także pojmowali rozmaicie modalność polifoniczną, częstokroć porównywaną do tonalności harmonicznej.(…)

Niniejsza książka poświęcona jest charakterystyce prac wyznaczających główne koncepcje interpretacyjne techniki dźwiękowej w polifonii renesansu. Pierwszą jej część stanowi szczegółowe omówienie monografii Bernharda Meiera – Die Tonarten der klassischen Vokalpolyphonie (Utrecht 1974), która odegrała przełomową rolę w badaniach nad modalnością w polifonii XVI w. W części drugiej zaprezentowana została problematyka przedtonalnej techniki dźwiękowej i jej teorii zawarta w rozprawie habilitacyjnej Carla Dahlhausa – Untersuchungen über die Entstehung der harmonische Tonalität (Kassel 1968). (…)

W trzeciej części pracy wreszcie przedstawiona została koncepcja Harolda S. Powersa i jego zapatrywania na temat dziejów teorii modi w polifonii i przeobrażeń języka muzycznego XVI w. (…)Dopełnienie omówienia najwybitniejszych prac dotyczących teorii i języka dźwiękowego muzyki przedtonalnej stanowią komentarze i uwagi odnoszące się do literatury przedmiotu zamieszczone w przypisach.

(ze Wstępu książki)

Dostępność:
brak towaru
Jakub Kubieniec: Secundum consuetudinem. Śpiew godzin kanonicznych w średniowiecznej metropolii gnieźnieńskiej
Cena: 42,00 zł
Jakub Kubieniec: Secundum consuetudinem. Śpiew godzin kanonicznych w średniowiecznej metropolii gnieźnieńskiej

Tematem książki jest historia średniowiecznych tradycji liturgiczno-muzycznych biskupstw metropolii gnieźnieńskiej – obejmująca m.in. takie zagadnienia, jak owych tradycji pochodzenie i zróżnicowanie (rozdział 1 i 2), kultywowanie (rozdział 3) oraz ich rola w kształtowaniu lokalnego „patriotyzmu liturgicznego” (rozdz. 3 i epilog).

Próbując opisać okoliczności powstania, rozwój i funkcjonowanie oraz zmierzch tradycji liturgiczno-muzycznych gnieźnieńskiej prowincji skoncentrowano się na oficjum godzin kanonicznych. O ile bowiem repertuar mszalny stosunkowo wcześnie uległ względnej stabilizacji, o tyle dobór antyfon, responsoriów, czytań i modlitw odmawianych podczas horae canonicae był w poszczególnych diecezjach niejednolity aż do reformy potrydenckiej, szczególnie wyraziście ukazując odrębne cechy miejscowych ceremonii kościelnych. (…)

Ważnym komponentem tradycji liturgicznych, oprócz specyficznie ukształtowanych formularzy tekstów oficjów, są towarzyszące im melodie. Dominujący przez cały okres średniowiecza przekaz ustny muzycznej warstwy nabożeństw sprawił, że – paradoksalnie – była ona bardziej stabilna niż dobór tekstów liturgicznych, którego kompilacyjny charakter prowokował do wprowadzania częstych modyfikacji i aktualizacji. (…)

Pracę zamyka epilog przypominający okoliczności, w jakich kilkusetletnie polskie tradycje liturgiczne ustąpiły, pod koniec XVI stulecia, potrydenckiemu obrządkowi rzymskiemu.

(ze Wstępu książki)

Dostępność:
brak towaru

Koszyk

produktów: 0

wartość: 0,00 zł

przejdź do koszyka »

Zaloguj się

You can translate the content of this page by selecting a language in the select box below.

 
Sklep jest w trybie podglądu

Sklep internetowy od home.pl