Podaj swój adres e-mail, jeżeli chcesz otrzymywać informacje o nowościach i promocjach.
Cena
-
od
do
Promocja
Giovanni Francesco Anerio: Missa Constantia. SSS Tom VIII
Giovanni Francesco Anerio (1567-1630), włoski ksiądz, organista i kompozytor. Od 1583 r. związany był ze słynnym oratorium Filippa Neriego. Prawdopodobnie pod koniec 1624 r. przybył do Warszawy na dwór Zygmunta III i objął funkcję królewskiego kapelm...
In Missa Constantia, one of Anerio's last works, there is a clearly visible sythesis of all the techniques he used for composition. The most prominent is the polychoral technique, with its typically Roman characteristics: three choirs not differentia...
Dostępność: dostępny
Giovanni Battista Luparini: Concerto 'In Martirio crudele'. SSS Tom VII
O G. B. Luparinim, autorze koncertu "In martirio crudele", nie jesteśmy dziś w stanie powiedzieć wiele. Nie mamy pewności skąd pochodził i gdzie działał przed przybyciem do Krakowa. Poszukiwania archiwalne ujawniły zaledwie kilka dokumentów mogących...
In martirio crudele is Luparini's only preserved composition, though some of his religious works are also mentioned. For instance, in manuscript 2431/I in the Jagiellonian Library there are music inventories from the SS. Peter and Paul church for the...
Dostępność: brak towaru
41,00 zł
Franciszek Lilius: Opera omnia II: Motetti, Concerti, Aria e Toccata. SSS vol. XXVIII
W niniejszym zeszycie zaprezentowano wszystkie zachowane, w tym niekompletnie i szczątkowo, motety, pieśni, małogłosowe oraz wielkoobsadowe koncerty kościelne, a także utwory instrumentalne Franciszka Liliusa. Dodano również „Aneks” zawierający cztery teksty słowne utworów okolicznościowych, które Lilius najprawdopodobniej umuzycznił.
This volume presents all the preserved motets, hymns, small and large ensemble church concertos, as well as instrumental works by Franciszek Lilius, including those surviving in incomplete and vestigial form. We have also added an „Annex” containing four texts of occasional works which were most probably set to music by Lilius.
Dostępność: brak towaru
32,00 zł
Franciszek Lilius: Opera omnia I: Missae. SSS vol. XXVII
W niniejszym zeszycie zaprezentowano wszystkie zachowane, w tym również niekompletnie, msze Franciszka Liliusa. Trzy z nich są polichóralne, pozostałe cztery przeznaczone na jeden chór o obsadzie a voce pari.
This issue presents all the preserved masses by Franciszek Lilius, including the incomplete ones. Three of them are polychoral, the remaining four are intended for a single choir a voce pari.
Dostępność: brak towaru
32,00 zł
Feliks Janiewicz: Opera omnia. Tom II: Koncerty skrzypcowe 2 (Violin Concertos 2)
Publikowany tom II Opera omnia Feliksa Janiewicza zawiera tekst nutowy jego trzech koncertów skrzypcowych. Źródłami podstawowymi i pomocniczymi niniejszego wydania były druki obu koncertów, istniejące w pojedynczych egzemplarzach. Miejsce ich przech...
This volume of Felix Janiewicz's complete works includes his biography, a short description of his compositions, a Thematic Catalogue of his works, and the text of two his violin concertos. The Thematic Catalogue presents all the composer's known works...
Dostępność: dostępny
Feliks Janiewicz: Opera omnia. Tom I: Koncerty skrzypcowe 1 (Violin Concertos 1)
Publikowany tom I Opera omnia Feliksa Janiewicza zawiera biografię kompozytora, krótkie omówienie twórczości, katalog tematyczny kompozycji oraz tekst nutowy dwóch pierwszych koncertów skrzypcowych. Źródłami podstawowymi i pomocniczymi niniejszego w...
This volume of Felix Janiewicz's complete works includes his biography, a short description of his compositions, a Thematic Catalogue of his works, and the text of two his violin concertos. The Thematic Catalogue presents all the composer's known works...
Dostępność: dostępny
Dwie msze ad imitationem z rękopisu Kk I.1. Josquin des Prez/Krzysztof Borek(?): Missa Mater matris, Pierre Certon: Missa Le temps qui court
Tom trzeci serii MECCA zawiera dwa renesansowe cykle mszalne należące do gatunku ad imitationem, określanego dziś zwykle mianem missa parodia: Josquina des Prez: Missa Mater matris, w opracowaniu najprawdopodobniej Krzysztofa Borka, oraz Pierre'a Certona: Missa Le temps qui court.
The fourth volume of the MECCA series includes the liturgy and the Mass of St. John the Almsman. Volume three of the MECCA series contains two renaissance Masses, commonly referred to as missa parodies: Josquin des Prez: Missa Mater matris and Pierre Certon: Missa Le temps qui court.
Dostępność: dostępny
Wysyłka w: 5 dni
Damian Stachowicz: Missa Requiem. SSS Tom XI
O. Damian Stachowicz, właśc. Jan Stachowicz, Damian to imię zakonne (ur. 23 czerwca 1658 w Sokołowie, zm. 27 listopada 1699 w Łowiczu). W wieku siedemnastu lat wstąpił w Rzeszowie do zakonu pijarów obierając imię Damiana od Trójcy Przenajświętszej. P...
Fr. Damian Stachowicz was born on 23 June 1658 in Sokołów. At his baptism, he received the name Jan. At the age of seventeen, he joined the Piarist order in Rzeszów, choosing the name Damian of the Most Holly Trinity, and took the habit on 9 June 167...
Dostępność: dostępny
Damian Stachowicz: Litaniae de Beata Maria Virgine. SSS Tom XII
Litaniae de BMV Stachowicza to utwór napisany na czterogłosowy chór (CATB) z towarzyszeniem dwojga skrzypiec, dwóch trąbek oraz basso continuo. Specyficzny nastrój tej kompozycji jest przede wszystkim efektem zastosowania spokojnej, lirycznej melodyk...
Stachowicz's Litaniae de BMV is a work of focused, prayerful character. Its small ensemble sound gives the work traits of a subjective supplication. The peculiar mood of Litaniae results, above all, from utilization of peaceful, lyric melodic languag...
Dostępność: brak towaru
20,00 zł
Crato Bütner: Te Deum. SSS vol. XXXIII
Te Deum Bütnera przeznaczone jest na trzy chóry wokalne, zróżnicowane pod względem barwy i rejestru (CCAT CATB ATTB) oraz rozbudowany zespół instrumentalny, złożony z 2 kornetów, 2 trąbek, kotłów, 4 puzonów (w druku dodatkowo określonych jako Choro 4), 2 skrzypiec oraz instrumentów realizujących basso continuo (organy i instrumenty melodyczne – viola basowa i violone).
Dostępność: dostępny
Wysyłka w: 5 dni
Christoph Werner: Es erhub sich ein Streit im Himmel. SSS vol. XXXII
Es erhub sich ein Streit im Himmel to utwór wyróżniający się na tle całego zachowanego dorobku kompozytorskiego Christopha Wernera, kantora kościoła św. Katarzyny w Gdańsku. Jest to, zgodnie z aktualnym stanem wiedzy, jedyna zachowana kompozycja wielkoobsadowa tego twórcy i utwór, w którym w najpełniejszy sposób zrealizowane zostały założenia barokowego stile concertato.
Dostępność: dostępny
Wysyłka w: 5 dni
Bartłomiej Pękiel: Opera omnia. Tom II: Utwory wokalne (Wocal works)
Niniejszy tom dzieł wszystkich Bartłomieja Pękiela obejmuje kompozycje mszalne oraz motety tego autora, należące do stylistycznego nurtu prima pratica. Stanowią je wokalne opracowania pełnego cyklu ordinarium missae (8 utworów, w tym jeden zachowany ...
This volume of Bartłomiej Pękiel's complete works presents his Mass and motet compositions, which belong to the prima pratica style. They consist of vocal arrangements of the Ordinary of the Mass cycle (8 works, including one extant in an incomplete...
Dostępność: dostępny
Bartłomiej Pękiel: Opera omnia. Tom I: Utwory wokalno - instrumentalne (Vocal & Instrumental works)
Niniejszy tom dzieł wszystkich Bartłomieja Pękiela obejmuje kompozycje wokalno-instrumentalne tego autora, należące do stylistycznego nurtu seconda pratica: dialogo "Audite mortales", koncert "Dulcis amor Jesu" i trzy msze koncertujące - "Missa Conce...
This volume of Pękiel's complete works presents his vocal and instrumental compositions in the seconda pratica style: the dialogo Audite mortales, the concerto Dulcis amor Jesu, and the three concertante Masses, Missa Concertata la Lombardesca, Missa...
Dostępność: dostępny
Bartłomiej Pękiel: Dulcis amor Jesu. SSS Tom II
Bartłomiej Pękiel (zm. ok. 1670) polski kompozytor. Zachowane dokumenty archiwalne wskazują zatem wyraźnie na dwa okresy i dwa ośrodki działalności artystycznej Bartłomieja Pękiela. W latach 1637-1654 kompozytor związany był mianowicie z dworem króle...
In the concerto Dulcis amor Jesu the differentiation in the casting and the composition techniques are a sign of the concertante. The casting of the solo vocal parts (two Sopranos, and an Alto, Tenor, and Bass part), characteristic of Late Renaissanc...
Dostępność: dostępny
Balthasar Erben: Domine Jesu Christe, O Domine Jesu Christe
Balthasar Erben (*1626 Gdańsk, †1686 tamże) należy do grona najwybitniejszych kompozytorów gdańskich II poł. XVII wieku. Pod względem artystycznym kompozycje wokalno-instrumentalne Balthasara Erbena nie odbiegają od dzieł znakomitych twórców działających na północy Niemiec, takich jak Franz Tunder, Matthias Weckmann, czy Dietrich Buxtehude. Inwencja melodyczna, bogactwo pomysłów harmonicznych oraz ścisła zależność muzyki od warstwy słownej tekstu to najważniejsze wyznaczniki jego warsztatu kompozytorskiego. Jak przystało na protestanckiego kapelmistrza, znaczące miejsce w jego twórczości zajmują koncerty chorałowe (w typie per omnes versus).
Dostępność: dostępny
Wysyłka w: 5 dni
Antoni Milwid: Missa Es-dur (I)
Msza prezentowana w niniejszej edycji jest jednym z najlepszych zachowanych utworów czerwińskiego twórcy. Jest to utwór bardzo rozbudowany, zawarty w 1559 taktach i zawierający wszystkie tradycyjnie opracowane muzycznie części liturgii mszalnej. Wzorem popularnych zwłaszcza w połowie XVIII wieku tzw. mszy kantatowych poszczególne ustępy kompozytor wydzielił w sposób kontrastujący pod względem przede wszystkim metrum i tempa.
The Mass presented in this edition is one of the most advanced surviving works by Milwid. It is an elaborate composition, 1559 bars long, and consisting of all the parts of the Mass liturgy that were traditionally set to music. Following the example of the so-called cantata masses, popular especially in the mid-18th century, the composer divided the individual sections in a way that contrasted primarily in terms of metre and tempo.
Dostępność: dostępny jedynie online
Wysyłka w: 5 dni