Opcje przeglądania
Cena
  • od
    do
Promocja

Sub Sole Sarmatiae

Crato Bütner: Te Deum. SSS vol. XXXIII

Crato Bütner: Te Deum. SSS vol. XXXIII
Crato Bütner: Te Deum. SSS vol. XXXIII

Te Deum Bütnera przeznaczone jest na trzy chóry wokalne, zróżnicowane pod względem barwy i rejestru (CCAT CATB ATTB) oraz rozbudowany zespół instrumentalny, złożony z 2 kornetów, 2 trąbek, kotłów, 4 puzonów (w druku dodatkowo określonych jako Choro 4), 2 skrzypiec oraz instrumentów realizujących basso continuo (organy i instrumenty melodyczne – viola basowa i violone).

Dostępność: dostępny

Wysyłka w: 5 dni

Cena:

38,00 zł

szt.

Balthasar Erben: Domine Jesu Christe, O Domine Jesu Christe

Balthasar Erben: Domine Jesu Christe, O Domine Jesu Christe
Balthasar Erben: Domine Jesu Christe, O Domine Jesu Christe

Balthasar Erben (*1626 Gdańsk, †1686 tamże) należy do grona najwybitniejszych kompozytorów gdańskich II poł. XVII wieku. Pod względem artystycznym kompozycje wokalno-instrumentalne Balthasara Erbena nie odbiegają od dzieł znakomitych twórców działających na północy Niemiec, takich jak Franz Tunder, Matthias Weckmann, czy Dietrich Buxtehude. Inwencja melodyczna, bogactwo pomysłów harmonicznych oraz ścisła zależność muzyki od warstwy słownej tekstu to najważniejsze wyznaczniki jego warsztatu kompozytorskiego. Jak przystało na protestanckiego kapelmistrza, znaczące miejsce w jego twórczości zajmują koncerty chorałowe (w typie per omnes versus).

Dostępność: dostępny

Wysyłka w: 5 dni

Cena:

38,00 zł

szt.

Jacek Szczurowski: Missa ex D. SSS vol. XXXVII

Jacek Szczurowski: Missa ex D. SSS vol. XXXVII
Jacek Szczurowski: Missa ex D. SSS vol. XXXVII

Missa ex D publikowana po raz pierwszy w niniejszym zeszycie przynależy prawdopodobnie do późniejszej twórczości Szczurowskiego. Wskazuje na to zarówno nieobecność kompozycji w cytowanych inwentarzach jezuickich, jak i styl muzyczny typowy dla środkowoeuropejskiej muzyki religijnej powstającej od około połowy XVIII wieku aż do końca lat sześćdziesiątych. W utworze zwracają uwagę wyraźne cechy stylu galant, takie jak lekka melodyka o urozmaiconej warstwie rytmicznej uwzględniającej liczne synkopy i triole, spowolnienie toku harmonicznego połączone z zastosowaniem repetycji jednej nuty w partii basu (tzw. Trommelbass) czy dłuższe pauzy w partii basso continuo.

Dostępność: dostępny

Wysyłka w: 5 dni

Cena:

25,00 zł

szt.

Jacek Szczurowski: Litaniae in D. SSS vol. XXXVIII

Jacek Szczurowski: Litaniae in D. SSS vol. XXXVIII
Jacek Szczurowski: Litaniae in D. SSS vol. XXXVIII

Publikowana w niniejszym zeszycie Litania in D jest rozbudowanym ujęciem tekstu litanii loretańskiej, utrzymanym w formie kantatowej. Utwór liczy aż 755 taktów i składa się z dziewięciu odrębnych części skontrastowanych pod względem obsady i sposobu opracowania. Faktura odcinków tutti jest zróżnicowana – od jednolitej homorytmicznej deklamacji chóralnej z towarzyszeniem niezależnego tematycznie planu instrumentalnego (zwł. Kyrie), przez naprzemienność solo i tutti (Mater Jesu Christi, Regina Angelorum), aż po polifonię imitacyjną (Rosa mystica). Różnorodny jest też dobór obsady wokalnej i instrumentalnej w ustępach solowych (Pater de caeils, Virgo prudentissima, Speculum justitiae, Salus infirmorum).

Dostępność: dostępny

Wysyłka w: 5 dni

Cena:

25,00 zł

szt.

Szymon Ferdynand Lechleitner: Motetti. SSS vol. XXXIX

Szymon Ferdynand Lechleitner: Motetti. SSS vol. XXXIX
Szymon Ferdynand Lechleitner: Motetti. SSS vol. XXXIX

Pod względem stylistycznym motety Szymona Ferdynanda Lechleitnera stanowią reprezentatywne przykłady muzyki religijnej uprawianej w Rzeczpospolitej w pierwszych dekadach XVIII wieku. Są one dowodem talentu i sprawnego warsztatu kompozytorskiego kapelmistrza Lubomirskich.

Dostępność: brak towaru

Cena:

25,00 zł

Antoni Milwid: Missa Es-dur (I)

Antoni Milwid: Missa Es-dur (I)
Antoni Milwid: Missa Es-dur (I)

Msza prezentowana w niniejszej edycji jest jednym z najlepszych zachowanych utworów czerwińskiego twórcy. Jest to utwór bardzo rozbudowany, zawarty w 1559 taktach i zawierający wszystkie tradycyjnie opracowane muzycznie części liturgii mszalnej. Wzorem popularnych zwłaszcza w połowie XVIII wieku tzw. mszy kantatowych poszczególne ustępy kompozytor wydzielił w sposób kontrastujący pod względem przede wszystkim metrum i tempa.

The Mass presented in this edition is one of the most advanced surviving works by Milwid. It is an elaborate composition, 1559 bars long, and consisting of all the parts of the Mass liturgy that were traditionally set to music. Following the example of the so-called cantata masses, popular especially in the mid-18th century, the composer divided the individual sections in a way that contrasted primarily in terms of metre and tempo.

Dostępność: dostępny jedynie online

Wysyłka w: 5 dni

Cena:

0,00 zł

szt.
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl