Podaj swój adres e-mail, jeżeli chcesz otrzymywać informacje o nowościach i promocjach.
Cena
-
od
do
Promocja
William Atwood: Paryskie światy Fryderyka Chopina
W biografistyce chopinowskiej, począwszy od prac Franza Liszta, Maurycego Karasowskiego i Fredericka Niecksa, utrwalił się już pewien wzór opisu życia i dzieła polskiego twórcy. Model ten czynił zeń nie tylko postać pierwszoplanową, ale niekiedy nawe...
Dostępność: dostępny
Kazimierz Roman Czekaj Haag: Z panteonu wielkich Polaków. Ignacy Jan Paderewski
Prezentowana książka nie jest powieścią biograficzną, ale zbiorem esejów zamieszczonych tu przez wielu znanych autorów, m.in. historyków i muzykologów oraz artystów polskich, będących wykonawcami dzieł Paderewskiego. Album zawiera informacje przeznaczone dla tych Czytelników, którzy chcieliby pogłębić i usystematyzować swoją wiedzę o Polaku miary niepospolitej — Ignacym Janie Paderewskim. (…)
Literatura dotycząca Paderewskiego, publikowana zarówno w języku polskim, jak i angielskim, jest dziś co prawda znacznie obfitsza niż przed laty, ale skupia się często na jednym z talentów Mistrza, np. na sztuce pianistycznej, oratorskiej czy kompozytorskiej, bądź też na wątku biograficznym lub patriotycznym. Zadanie zaś, które stawia sobie pomysłodawca i redaktor prezentowanego Albumu, to przedstawienie, w formie krótkich artykułów, różnorodnych zdolności i osiągnięć Paderewskiego. Pragniemy, by nasza książka stała się podręcznym kompendium informacji, rodzajem potpourri, zachęcającym Czytelników do dalszych penetracji i poszerzenia wiedzy na temat Paderewskiego.
(…)
Publikację niniejszą staraliśmy się wzbogacić ilustracjami, które są nierzadko drukowane po raz pierwszy. Zamykają książkę dwa aneksy: w pierwszym znajduje się wykaz filmów o Paderewskim, które są przechowywane w polskich zbiorach filmotecznych, a w drugim — wykaz filmów o innych kompozytorach i artystach polskich. Wykaz ten opracowano na prośbę naszego Towarzystwa (wydawców książki) i — jakkolwiek nie związany tematycznie z osobą Paderewskiego — jest on tu potraktowany jako element promocji polskiej muzyki za granicą i w kraju.
(…)
Dodatek do książki stanowi płyta z utworami Ignacego Jana Paderewskiego.
(ze wstępu Kazimierza Czekaja)
Dostępność: dostępny
Jean-Jacques Eigeldinger: Chopin w oczach swoich uczniów
Ideę tej pracy podyktowała nam potrzeba jak najbliższego poznania intencji Chopina, potrzeba pociągająca za sobą studia nad jego poglądami na sztukę i pedagogikę pianistyczną, a także nad kontekstem muzycznym i estetycznym, w który poglądy te się wpi...
Dostępność: dostępny
Antoni Grudziński: Fryderyk Chopin. Przewodnik po życiu i twórczości
Oddaję do rąk Czytelników książkę, która jest próbą ukazania życia i twórczości Fryderyka Chopina w formie przystępnej dla każdego, kto pragnie poznać bliżej postać i dokonania wielkiego artysty. Moją intencją jest ułatwienie czytelnikowi poznania wi...
Dostępność: dostępny
Ferdynand Hoesick junior. Studia pod redakcją Małgorzaty Woźnej-Stankiewicz
Ferdynand Hoesick junior (1867‒1941) to warszawiak, który najlepiej czuł się i pracował w Krakowie, Paryżu i Zakopanem, człowiek wielu talentów, poliglota grający na fortepianie i z łatwością, niekiedy nadmierną, władający piórem. Był on badaczem obdarzonym intuicją i wyobraźnią, wytrwale poszukiwał źródeł pozwalających mu opisać szczegóły biografii Juliusza Słowackiego, Zygmunta Krasińskiego, Józefa Elsnera, Fryderyka Chopina i innych ważnych postaci polskiej kultury XIX wieku.
Dostępność: na wyczerpaniu
Wysyłka w: 5 dni
Michał Jaczyński: Recepcja twórczości Władysława Żeleńskiego w latach 1857–1939
Do dziś nie powstała żadna praca traktująca szerzej o recepcji twórczości Żeleńskiego, co jest swoistym paradoksem, jako że za życia Władysława Żeleńskiego pisano o nim bardzo wiele. W samym tylko czasopiśmiennictwie z lat 1857–1939 (wyłączając dzienniki) znaleźć można prawie 850 artykułów i wzmianek prasowych o kompozytorze, wliczając w to materiały napisane bądź autoryzowane przez niego samego (np. wywiady). Korpus owych źródeł, stanowiący podstawę niniejszego opracowania, należy traktować nie tylko jako zasób informacji o muzyce Żeleńskiego i jej społecznej recepcji, ale i nie mniej istotną podstawę relacji na temat dziejów polskiej krytyki muzycznej.
(Z autorskiego wstępu do książki)
Dostępność: dostępny
Wysyłka w: 5 dni
Małgorzata Perkowska-Waszek: Paderewski i jego twórczość. Dzieje utworów i rys osobowości kompozytora
Książka powstała w wyniku wieloletnich prac nad gromadzeniem i klasyfikacją danych dotyczących dorobku kompozytorskiego wybitnego polskiego pianisty i stanowi próbę pełnego zaprezentowania dotychczasowego stanu badań w tym zakresie. ( ). Adresowana j...
Dostępność: brak towaru
48,00 zł
Anna G. Piotrowska: Nie tylko cygańska. Studium o rapsodii muzycznej
Czym jest rapsodia? Jak ją postrzegano, jak o niej pisano na przestrzeni dziejów? W jaki sposób ją definiowano? Czym się wyróżnia, co stanowi jej kwintesencję? I dlaczego wciąż warto o rapsodii mówić, badać meandry jej przeszłości, spekulować na temat jej przyszłości oraz zgłębiać tajniki jej niezaprzeczalnego czaru: uroku zaklętego w specyficznym ‘rapsodycznym’ – porównywalnym z ‘cygańskim’ – charakterze?
Dostępność: dostępny
Wysyłka w: 5 dni
Irena Poniatowska (ed.): Chopin and his Work in the Context of Culture. Vol. 1 & 2
The publication is a documentation of the Chopin Congress held in Warsaw on the 150th anniversary of the composer's death.
Publikacja stanowi dokumentację Kongresu Chopinowskiego, jaki odbył się w Warszawie w 150. rocznicę śmierci kompozytora.
Dostępność: dostępny
Marie-Paule Rambeau: Chopin w życiu i twórczości George Sand
Gdyby spytano mnie, dlaczego podjęłam tę pracę, odpowiedziałabym po prostu: raczej by naprawić krzywdę, niż wypełnić lukę . Od dawna przyjęto, że związki George Sand z Chopinem należą do historii ukazującej losy ludzi, a temat ten wydawał się wyczerpany przez obfitą bibliografię. […] Moment [wydania Korespondencji George Sand] wydał mi się sprzyjający projektowi, z jakim się nosiłam: propozycji analizy krytycznej - zarazem rzetelnej i pełnej - związków, jakie George Sand utrzymywała z Chopinem; chodziło o analizę w szerszej perspektywie rozwoju idei i tematów, które nadają kształt dziełom powieściopisarki […].
Niełatwo […] jeszcze dzisiaj mówić o George Sand i Chopinie. […] Historia tej słynnej pary wymaga od badacza, który pragnie zachować obiektywność, wielkiego poświęcenia i wypróbowanej cierpliwości. […] Czytelnik nie odnajdzie tutaj żadnej z sentymentalnych i urokliwych anegdot, lecz systematyczne odniesienie do źródeł, korespondencji lub dzieł, nawet jeśli ten aparat krytyczny może wydać się niekiedy uciążliwy […].
O ile bowiem mówiono wiele o miejscu Chopina w życiu uczuciowym George Sand, o tyle nie starano się w ogóle zbadać, jaki wpływ mogła wywrzeć na jej twórczość powieściową tak długa bliskość z genialnym muzykiem. Uznałam, że bardziej przejrzysty będzie plan, który ukaże znaczenie danych biograficznych przed zbadaniem ich literackiego przetworzenia. Pierwsza część niniejszego studium poświęcona jest więc listom i dziełom autobiograficznym George Sand […]. Celem drugiej części jest prześledzenie, w świetle wskazówek biograficznych, złożonych zależności między przeżytym doświadczeniem i inspirowaną nim kreacją artystyczną. [ze Słowa wstępnego Autorki]
Dostępność: dostępny
Małgorzata Sułek: Stanisław Moniuszko i inni kompozytorzy wobec poezji Adama Mickiewicza. Studium komparatystyczne
W książce podjęto problem muzycznej recepcji twórczości Adama Mickiewicza, rozpatrując ją na przykładzie kompozycji Stanisława Moniuszki napisanych do słów poety i skonfrontowanych z umuzycznieniami twórczości autora Pana Tadeusza powstałymi w XIX i XX stuleciu.
O wyborze Stanisława Moniuszki niejako na patrona muzycznej recepcji twórczości Adama Mickiewicza przesądziły trzy czynniki. Po pierwsze, utwory Moniuszki do słów Mickiewicza stanowią pokaźny wycinek jego dorobku kompozytorskiego; po drugie, autor Halki niejednokrotnie inicjował proces obecności konkretnych tekstów poety w repertuarze wokalnym; po trzecie wreszcie, udźwiękowienia wierszy Mickiewicza pióra Moniuszki są jednymi z najbardziej wartościowych pozycji w obfitej literaturze muzycznej powstałej na kanwie twórczości romantycznego wieszcza.
Dostępność: brak towaru
52,00 zł
Małgorzata Woźna-Stankiewicz: Muzyka francuska w Polsce w II połowie XIX wieku
Dostępność: dostępny
Anna G. Piotrowska i Andrzej Sitarz: Hommage a Roms. Album tańców dedykowany kulturze romskiej / Album of dances devoted to Romani culture
Muzyka i taniec wydają się immamentnie złączone z kulturą Romów, która – od stuleci – stanowi jednocześnie jeden z głównych impulsów do przemian i rozwoju muzyki artystycznej tworzonej przez profesjonalnych i półamatorskich kompozytorów. W Europie zależność ta zarysowała się szczególnie mocno, zwłaszcza w wieku XIX. Książka opisuje fenomen popularności romskich kapel muzycznych w Europie, szczególnie środkowej, oraz ich udział w popularyzacji najważniejszych w XIX wieku tańców. Szczególną uwagę autorzy książki poświęcają czardaszowi, walcowi, polce i marszowi. W książce opublikowane są po cztery kompozycje reprezentujące każdy z tych tańców i wskazujące w swych tytułach romskie inspiracje.
Dostępność: dostępny
Wysyłka w: 5 dni