Wśród metod analitycznych współczesnej muzykologii od kilkudziesięciu już lat poczesne miejsce zajmuje metoda kontrapunktyczno-harmonicznej hierarchizacji materiału muzycznego (materiału przede wszystkim muzyki tonalnej), zwana od nazwiska jej twórcy, Heinricha Schenkera, analizą schenkerowską. Mimo już dość długiego okresu jej stosowania i dużej popularności, jaką cieszy się w niektórych krajach, nie można powiedzieć, by była to metoda akceptowana powszechnie - miała ona i ma zarówno swoich zagorzałych zwolenników, jak i przeciwników. Jej pewne pozytywne aspekty, zwłaszcza pedagogiczny (uczy dostrzegać w różnorodnym i zawiłym fakturalnie materiale muzycznym procesy czysto muzycznej natury, które są strukturalną podstawą rozmaitych rozwiązań szczegółowych), a także wzrastająca rola i wszechobecność jej różnych odmian w tekstach analitycznych uzasadniają dostatecznie podjęcie trudu napisania tego pierwszego w języku polskim podręcznika wprowadzającego w podstawowe jej założenia. [Fragment wstępu książki]
Pliki cookies i pokrewne im technologie umożliwiają poprawne działanie strony i pomagają nam dostosować ofertę do Twoich potrzeb. Możesz zaakceptować wykorzystanie przez nas wszystkich tych plików i przejść do sklepu lub dostosować użycie plików do swoich preferencji, wybierając opcję "Dostosuj zgody".
W tym miejscu możesz określić swoje preferencje w zakresie wykorzystywania przez nas plików cookies.
Te pliki są niezbędne do działania naszej strony internetowej, dlatego też nie możesz ich wyłączyć.
Te pliki umożliwiają Ci korzystanie z pozostałych funkcji strony internetowej (innych niż niezbędne do jej działania). Ich włączenie da Ci dostęp do pełnej funkcjonalności strony.
Te pliki pozwalają nam na dokonanie analiz dotyczących naszego sklepu internetowego, co może przyczynić się do jego lepszego funkcjonowania i dostosowania do potrzeb Użytkowników.
Dane wykorzystywane przez dostawcę oprogramowania sklepu - Shoper S.A. Na ich podstawie dokonywane są analizy, związane z rozwojem oprogramowania, oraz mierzona jest skuteczność kampanii reklamowych. Nie są łączone z innymi informacjami, podawanymi podczas rejestracji i składania zamówienia. Więcej na ten temat przeczytasz w Polityce plików cookies Shoper.
Dzięki tym plikom możemy prowadzić działania marketingowe.