Podaj swój adres e-mail, jeżeli chcesz otrzymywać informacje o nowościach i promocjach.
Życie muzyczne w klasztorach dominikańskich w dawnej Rzeczpospolitej. Studia pod redakcją Aleksandry Patalas
Centralną część książki zajmują rozważania dotyczące życia muzycznego klasztorów dominikańskich posiadających kapele: w Gidlach, Borku Starym, Dzikowie i Lwowie. Zaprezentowano jednak także sposób funkcjonowania muzyki (przede wszystkim wokalno-instrumentalnej) w konwentach nieutrzymujących własnych zespołów muzycznych, czego dokonano na wybranych, ale reprezentatywnych przykładach.
Dostępność: dostępny
Wysyłka w: 5 dni
Zygmunt M. Szweykowski: Między kunsztem a ekspresją.Tom 1: Florencja
Dostępność: brak towaru
18,00 zł
Zygmunt M. Szweykowski: Między kunsztem a ekspresją. Tom 2: Rzym
Dostępność: dostępny
Zygmunt M. Szweykowski (red.): Marcin Mielczewski. Studia
Dostępność: brak towaru
18,00 zł
Zygmunt M. Szweykowski (red.): Historia muzyki XVII wieku. Muzyka we Włoszech (V.1) - Dramma per musica
Dostępność: brak towaru
75,00 zł
Zygmunt M. Szweykowski (red.): Historia muzyki XVII wieku. Muzyka we Włoszech (III) - Madrygał wielogłosowy
Dostępność: brak towaru
30,00 zł
Zygmunt M. Szweykowski (red.): Historia muzyki XVII wieku. Muzyka we Włoszech (II) - Technika polichóralna
Dostępność: brak towaru
20,00 zł
Zygmunt M. Szweykowski (red.): Historia muzyki XVII wieku. Muzyka we Włoszech (I) - Pierwsze zmiany
Dostępność: brak towaru
16,00 zł
Zofia Helman: Roman Palester. Twórca i dzieło
Dostępność: brak towaru
28,00 zł
Zofia Helman (red.): Pieśń w twórczości Karola Szymanowskiego i jemu współczesnych
Dostępność: brak towaru
40,00 zł
Zofia Dobrzańska-Fabiańska: Spór o rolę ‘modus’ i ‘tonalité’ w sztuce kompozycji XVI i początku XVII wieku
Zagadnienia techniki dźwiękowej w polifonii XVI i początku XVII w., jej istoty i stosunku do teorii modus i harmonii oraz przemian myśli teoretycznej i muzyki przedtonalnej należą do ważnych i skomplikowanych dziedzin refleksji muzykologicznej. Toteż, choć stanowią od kilku dziesięcioleci przedmiot badań specjalistycznych, uchylają się interpretacji jednolitej, wolnej od sprzeczności. Autorzy, przyjmując różne założenia metodologiczne, wyrażali w szczególności odmienne poglądy na temat roli zasad modalnych, formułowanych przez teoretyków renesansu, w komponowaniu ówczesnych utworów wielogłosowych, a także pojmowali rozmaicie modalność polifoniczną, częstokroć porównywaną do tonalności harmonicznej.(…)
Niniejsza książka poświęcona jest charakterystyce prac wyznaczających główne koncepcje interpretacyjne techniki dźwiękowej w polifonii renesansu. Pierwszą jej część stanowi szczegółowe omówienie monografii Bernharda Meiera – Die Tonarten der klassischen Vokalpolyphonie (Utrecht 1974), która odegrała przełomową rolę w badaniach nad modalnością w polifonii XVI w. W części drugiej zaprezentowana została problematyka przedtonalnej techniki dźwiękowej i jej teorii zawarta w rozprawie habilitacyjnej Carla Dahlhausa – Untersuchungen über die Entstehung der harmonische Tonalität (Kassel 1968). (…)
W trzeciej części pracy wreszcie przedstawiona została koncepcja Harolda S. Powersa i jego zapatrywania na temat dziejów teorii modi w polifonii i przeobrażeń języka muzycznego XVI w. (…) Dopełnienie omówienia najwybitniejszych prac dotyczących teorii i języka dźwiękowego muzyki przedtonalnej stanowią komentarze i uwagi odnoszące się do literatury przedmiotu zamieszczone w przypisach.
(ze Wstępu książki)
Dostępność: na wyczerpaniu
Wysyłka w: 5 dni
Zofia Dobrzańska-Fabiańska: Polifonia średniowiecza, wyd. I
Dostępność: brak towaru
24,00 zł
Zofia Dobrzańska-Fabiańska: Polifonia średniowiecza
Wydanie II poprawione i uzupełnione o przykłady nutowe
Niniejsze opracowanie powstało jako rezultat doświadczeń dydaktycznych: jest owocem kilku lat zajęć z zakresu powszechnej historii muzyki średniowiecza. Nie może być ono jednak traktowane jako oryginalny wkład autorski. Sama koncepcja opracowania pochodzi bowiem głównie z monografii Richarda H. Hoppina Medieval Music (Nowy Jork 1978), której warstwa informacyjna została uzupełniona lub zmodyfikowana na podstawie ustaleń zawartych w literaturze przedmiotu, a tylko w ograniczonym zakresie rezultatów badań własnych. Prezentowany podręcznik nie ma ponadto charakteru zamkniętego. Pomyślany on został przede wszystkim jako pomocniczy materiał dla studentów muzykologii, który winien stanowić punkt wyjścia do bardziej szczegółowych rozważań nad złożoną i różnorodną problematyką średniowiecznej polifonii. Podlegać więc będzie uzupełnieniom wraz z pogłębianiem analiz samych kompozycji oraz postępem badań nad samą dyscypliną. Przedstawiany materiał okazać się też może przydatny dla wszystkich tych, których interesuje muzyka średniowiecza: dla studentów akademii muzycznych, uczniów szkół średnich i melomanów. [ze wstępu autorki książki]
Dostępność: brak towaru
47,00 zł
Zofia Dobrzańska-Fabiańska: Modalność dzieł Claudia Monteverdiego. Związki z tradycją polifonii renesansu
Dostępność: brak towaru
24,00 zł
Zofia Chechlińska: Wariacje i technika wariacyjna w twórczości Chopina
Dostępność: brak towaru
18,00 zł
Zbigniew Skowron: Nowa muzyka amerykańska
Dodruk książki, która pierwotnie ukazała się w 1995 roku.
Niniejsza publikacja to obszerne studium ukazujące muzykę amerykańską XX wieku w jej kolejnych fazach rozwojowych począwszy od Charlesa Ivesa po postmodernizm i stylistykę lat 90-tych, teoria, praktyka kompozytorska, normy stylistyczne i ich realizacja u poszczególnych kompozytorów.
Dostępność: dostępny
Zbigniew Skowron (red.): Karol Szymanowski w perspektywie kultury muzycznej przeszłości i współczesności
Dostępność: brak towaru
80,00 zł
Zbigniew Skowron (red.): Estetyka i styl twórczości Witolda Lutosławskiego
Dostępność: brak towaru
47,00 zł