Niniejsza książka stanowi zbiór analiz utworów oraz części utworów powstałych w początkach XX wieku (1909-1930). Analiza, często w odróżnieniu do teorii i tendencji tego okresu, chce dotrzeć do reguł i zasad stosowanych przez kompozytora. Pozwala nam zrozumieć proces komponowania. Przybliża nam ówczesne konwencje, a także zwraca uwagę na próby ich przełamywania. Omówione w tym zeszycie atonalność i dodekafonia stanowią techniki kluczowe dla rozwoju muzyki w XX wieku. Techniki te zrodziły się w konsekwencji wyczerpania możliwości dalszego rozwoju harmonii późnoromantycznej. Stały się punktem wyjścia dla młodych kompozytorów tworzących po II wojnie światowej. Książka jest podręcznikiem uczącym metody analizowania. Publikacja kierowana jest do nauczycieli szkół II stopnia i studentów akademii muzycznych. [Fragment wstępu książki]
Pliki cookies i pokrewne im technologie umożliwiają poprawne działanie strony i pomagają nam dostosować ofertę do Twoich potrzeb. Możesz zaakceptować wykorzystanie przez nas wszystkich tych plików i przejść do sklepu lub dostosować użycie plików do swoich preferencji, wybierając opcję "Dostosuj zgody".
W tym miejscu możesz określić swoje preferencje w zakresie wykorzystywania przez nas plików cookies.
Te pliki są niezbędne do działania naszej strony internetowej, dlatego też nie możesz ich wyłączyć.
Te pliki umożliwiają Ci korzystanie z pozostałych funkcji strony internetowej (innych niż niezbędne do jej działania). Ich włączenie da Ci dostęp do pełnej funkcjonalności strony.
Te pliki pozwalają nam na dokonanie analiz dotyczących naszego sklepu internetowego, co może przyczynić się do jego lepszego funkcjonowania i dostosowania do potrzeb Użytkowników.
Te pliki wykorzystywane są przez dostawcę oprogramowania, w ramach którego działa nasz sklep. Nie są one łączone z innymi danymi wprowadzanymi przez Ciebie w sklepie. Celem zbierania tych plików jest dokonywanie analiz, które przyczynią się do rozwoju oprogramowania. Więcej na ten temat przeczytasz w Polityce plików cookies Home.
Dzięki tym plikom możemy prowadzić działania marketingowe.