

Podaj swój adres e-mail, jeżeli chcesz otrzymywać informacje o nowościach i promocjach.

Piotr Wilk: Wenecki koncert instrumentalny w epoce Vivaldiego
Opis
Wenecki koncert instrumentalny w epoce Vivaldiego jest pierwszą monografią, w której szeroko omówiono koncerty wszystkich kompozytorów aktywnych na tym polu w Republice Weneckiej w latach 1695-1740. Prócz dzieł tak znanych twórców, jak Albinoni, bracia Marcello, Locatelli, Tartini, Veracini i Vivaldi, książka ta omawia koncerty zapomnianych dziś autorów – de Castro, Facca, Gentilego, Gnocchiego, Marina, braci Tagliettich i Tessariniego. W epoce Vivaldiego państwo weneckie, z Wenecją, Padwą, Brescią i Bergamo, było najbardziej płodnym i inspirującym centrum twórczości koncertowej. Wenecki koncert cieszył się wówczas światową renomą, poza Italią popularyzowany był w drukach holenderskich, angielskich i francuskich wydawców oraz dzięki rozwinietej dystrybucji rękopisów. Wielu zagranicznych kompozytorów tworzyło pod wyraźnym wpływem twórców weneckich. Niniejsza książka daje całościowy pogląd na dzieje weneckiego koncertu barokowego. W nowym i szerokim kontekście ukazuje twórczość Vivaldiego, pozwalając lepiej zrozumieć jej wyjątkowy charakter.
Piotr Wilk jest muzykologiem, adiunktem w Instytucie Muzykologii Uniwersytetu Jagiellońskiego. Specjalizuje się w historii i teorii muzyki baroku ze szczególnym uwzględnieniem włoskiej muzyki instrumentalnej XVII i XVIII wieku. W tym zakresie opublikował pionierskie edycje krytyczne sonat Uccelliniego i Subissatiego oraz monografię Sonata na skrzypce solo w siedemnastowiecznych Włoszech (Wrocław 2005).
Pliki do pobrania:
Dane techniczne
Rok wydania | 2014 |
Liczba stron | 664 |
Format / Oprawa | B5 / miękka |
Seria | Acta Musicologica Universitatis Cracovirnsis tom XXVII |
ISBN | 978-83-7099-199-9 |
Język publikacji | polski (summary in English) |
Waga | 0,8 kg |