Menu
Newsletter
Podaj swój adres e-mail, jeżeli chcesz otrzymywać informacje o nowościach i promocjach.
Zaloguj się
Nie pamiętasz hasła? Zarejestruj się

INDEKS AUTORÓW / REDAKTORÓW

Jadwiga Paja-Stach: Twórczość Willema Pijpera w kontekście muzyki XX wieku

Jadwiga Paja-Stach: Twórczość Willema Pijpera w kontekście muzyki XX wieku
Jadwiga Paja-Stach: Twórczość Willema Pijpera w kontekście muzyki XX wieku
Niniejsza książka stanowi próbę zarysowania sylwetki Willema Pijpera i scharakteryzowania całokształtu jego twórczości muzycznej na tle trendów w muzyce europejskiej I połowy XX wieku. Charakterystyka muzyki Pijpera ukierunkowana została nie tyle na ...

Dostępność: na wyczerpaniu

Cena:

30,00 zł

szt.

Jadwiga Paja-Stach: Witold Lutosławski

Jadwiga Paja-Stach: Witold Lutosławski
Jadwiga Paja-Stach: Witold Lutosławski
Popularna monografia omawiająca w przystępny sposób koleje życia i spuściznę kompozytorską Witolda Lutosławskiego. Cennym uzupełnieniem książki jest spis nagród, odznaczeń, doktoratów honoris causa i członkostw honorowych oraz wykaz twórczości Lutosł...

Dostępność: brak towaru

Cena:

18,00 zł

Jadwiga Paja-Stach (ed.): Andrzej Panufnik's Music and its Reception

Jadwiga Paja-Stach (ed.): Andrzej Panufnik's Music and its Reception
Jadwiga Paja-Stach (ed.): Andrzej Panufnik's Music and its Reception

Panufnik's main artistic idea: achieving a balance between the richness of emotions and the intellectual tension in his musical work. The sound system of the composer was crystallized until the late sixties...

Główna idea artystyczna Andrzeja Panufnika: osiągnięcie w dziele muzycznym równowagi między bogactwem emocji i ładunkiem intelektualnym towarzyszyła mu w całej jego drodze twórczej. System dźwiękowy kompozytora skrystalizował się wprawdzie dopiero z ...

Dostępność: dostępny

Cena:

60,00 zł

szt.

Jadwiga Paja-Stach (red.): Witold Lutosławski i jego wkład do kultury muzycznej XX wieku

Jadwiga Paja-Stach (red.): Witold Lutosławski i jego wkład do kultury muzycznej XX wieku
Jadwiga Paja-Stach (red.): Witold Lutosławski i jego wkład do kultury muzycznej XX wieku
Zbiór referatów i refleksji wygłoszonych podczas sympozjum naukowego, zorganizowanego w Instytucie Muzykologii Uniwersytetu Jagiellońskiego, w 10. rocznicę śmierci kompozytora.

Dostępność: brak towaru

Cena:

35,00 zł

Aleksandra Patalas: W kościele, w komnacie i w teatrze. Marco Scacchi. Życie, muzyka, teoria

Aleksandra Patalas: W kościele, w komnacie i w teatrze. Marco Scacchi. Życie, muzyka, teoria
Aleksandra Patalas: W kościele, w komnacie i w teatrze. Marco Scacchi. Życie, muzyka, teoria

Książka, którą oddajemy do rąk czytelników, poświęcona jest sylwetce Marca Scacchiego (zm. 1662), skrzypka, kapelmistrza, kompozytora i teoretyka muzyki urodzonego w Rzymie, przez ćwierć wieku (1624-1649) związanego z dworem królewskim polskich Wazów...

Dostępność: brak towaru

Cena:

55,00 zł

Aleksandra Patalas (opr.): Katalog starodruków muzycznych ze zbiorów byłej Pruskiej Biblioteki Państwowej w Berlinie...

Aleksandra Patalas (opr.): Katalog starodruków muzycznych ze zbiorów byłej Pruskiej Biblioteki Państwowej w Berlinie...
Aleksandra Patalas (opr.): Katalog starodruków muzycznych ze zbiorów byłej Pruskiej Biblioteki Państwowej w Berlinie...

W Oddziale Zbiorów Muzycznych Biblioteki Jagiellońskiej w Krakowie przechowywana jest obecnie bogata kolekcja starodruków i rękopisów muzycznych pochodzących ze zbiorów dawnej Pruskiej Biblioteki Państwowej w Berlinie. Materiały te, znalezione po zak...

Dostępność: dostępny

Cena:

150,00 zł

szt.

Małgorzata Perkowska-Waszek: Paderewski i jego twórczość. Dzieje utworów i rys osobowości kompozytora

Małgorzata Perkowska-Waszek: Paderewski i jego twórczość. Dzieje utworów i rys osobowości kompozytora
Małgorzata Perkowska-Waszek: Paderewski i jego twórczość. Dzieje utworów i rys osobowości kompozytora

Książka powstała w wyniku wieloletnich prac nad gromadzeniem i klasyfikacją danych dotyczących dorobku kompozytorskiego wybitnego polskiego pianisty i stanowi próbę pełnego zaprezentowania dotychczasowego stanu badań w tym zakresie. (…). Adresowana j...

Dostępność: brak towaru

Cena:

48,00 zł

Małgorzata Perkowska-Waszek (red.): Za kulisami wielkiej kariery. Paderewski w dziennikach i listach Sylwina i Anieli Strakaczów 1936-1937

Małgorzata Perkowska-Waszek (red.): Za kulisami wielkiej kariery. Paderewski w dziennikach i listach Sylwina i Anieli Strakaczów 1936-1937
Małgorzata Perkowska-Waszek (red.): Za kulisami wielkiej kariery. Paderewski w dziennikach i listach Sylwina i Anieli Strakaczów 1936-1937
Książka, którą oddajemy do rąk Czytelników, jest zbiorem dokumentów obejmujących lata 1936-37, które pochodzą z prywatnego archiwum Anieli, Sylwina i Anne Strakaczów, mieszkających od 1940 r. w USA. Cytowane są tu ich listy oraz notatki z dzienników ...

Dostępność: brak towaru

Cena:

22,00 zł

Anna G. Piotrowska: Ławutaris, czyli skrzypek. Śladami Stefana "Korora" Dymitera

Anna G. Piotrowska: Ławutaris, czyli skrzypek. Śladami Stefana "Korora" Dymitera
Anna G. Piotrowska: Ławutaris, czyli skrzypek. Śladami Stefana "Korora" Dymitera

Przechodząc ulicą Floriańską w Krakowie, nie sposób było ich nie zauważyć, stanowili bowiem jej charakterystyczny akcent – dosłownie i w przenośni, jako kapela grająca gdzieś na skrzyżowaniu z ulicą św. Marka. Odznaczali się wyglądem – jako Romowie, ale i zachowaniem, bo w latach siedemdziesiątych, osiemdziesiątych, a nawet na początku dziewięćdziesiątych XX wieku wciąż stosunkowo niewielu muzyków koncertowało na ulicach. A jeśli już się pojawiali, to raczej byli to soliści lub pieśniarze akompaniujący sobie na przykład na gitarze, przygrywający popularne piosenki. Ale to właśnie tamta kapela romska, zakotwiczona na ulicy Floriańskiej, stanowiła stały punkt odniesienia dla wszystkich mieszkańców miasta, ale także dla przyjezdnych przemierzających Floriańską w drodze na Rynek Główny. Romowie z kapeli wyróżniali się tym bardziej, że ich muzyczną podporą był niewielki wzrostem, a pod koniec życia poruszający się wyłącznie na wózku inwalidzkim, ociemniały skrzypek – Stefan Dymiter. Widywany był on w Krakowie od lat siedemdziesiątych, zrazu sporadycznie, a potem coraz częściej, jak – wraz ze swoją kapelą – grywał na ulicy Floriańskiej: już to bliżej samej Bramy Floriańskiej, już to bliżej Rynku Głównego.
Czasami kapela grała na płycie Rynku, a czasami zupełnie w innych miejscach – zawsze jednak w ścisłym centrum miasta. Przechodnie różnie reagowali: niektórzy przystawali z zaciekawieniem, by przysłuchać się lepiej, inni jak najdalej omijali muzyków, odwracając wzrok i  przyspieszając kroku, zapewne by uniknąć zrzutki pieniędzy do kapelusza czy w ogóle spotkania z Romami. Może trochę się Korora „bali”, obawiając się w zasadzie konfrontacji z własnymi reakcjami i uczuciami? Bo byli też i tacy, którzy sami aktywnie szukali kontaktu z kapelą, śmiało podchodzili i zaczynali rozmawiać z muzykami, najczęściej wyrażając swój podziw dla kunsztu Stefana Dymitera. A kiedy któregoś dnia zabrakło go na zawsze, muzyka z ulicy Floriańskiej przestała wybrzmiewać.
Powoli, począwszy od pierwszych lat XXI wieku, odchodził do lamusa świat takich ulicznych kapeli romskich, i chociaż nadal pojawiają się one w przestrzeni miasta, to jednak coraz rzadziej – przegrywają z innymi formami popularnej rozrywki, dostępnymi na zawołanie w licznych krakowskich kawiarniach, barach i pubach (często serwujących muzykę już nagraną). Ale wciąż tli się jednak pamięć o pewnym niezwykłym skrzypku z Floriańskiej, a wierne grono entuzjastów i przyjaciół Stefana Dymitera stara się nieustannie przypominać o jego fenomenie,
propagując wiedzę na temat legendarnego romskiego skrzypka, twierdząc, że pamięć o nim jest po prostu „wyrazem uznania i szacunku”.

(ze Wstępu Autorki)

Do książki dołączona jest płyta z filmem pod tytułem Ławutaris, czyli skrzypek. Krakowskim szlakiem Stefana "Korora" Dymitera.

Film jest też dostępny na YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=13jLuIy-rZc

 

Dostępność: dostępny

Wysyłka w: 5 dni

Cena:

36,00 zł

szt.

Anna G. Piotrowska: Muzyka w serialu telewizyjnym. Szkic teoretyczno-analityczny na przykładzie Dekalogu

Anna G. Piotrowska: Muzyka w serialu telewizyjnym. Szkic teoretyczno-analityczny na przykładzie Dekalogu
Anna G. Piotrowska: Muzyka w serialu telewizyjnym. Szkic teoretyczno-analityczny na przykładzie Dekalogu

Mówiący o uniwersalnych prawdach i wciąż aktualny Dekalog zawsze wart jest przypomnienia, a jednak nie był on dotychczas analizowany pod względem muzycznym. Podjęta w niniejszej pracy próba zrozumienia, w jaki sposób muzyka autorstwa Zbigniewa Preisnera została wykorzystana w Dekalogu (i co stanowi jej kwintesencję, jaką funkcję pełni itd.), wypełnia pewną lukę w badaniach nad spuścizną Kieślowskiego. Jest także przyczynkiem do szerszych studiów nad twórczością samego Preisnera, gdyż dorobek tego kompozytora nie doczekał się jeszcze całościowych opracowań.

Dostępność: dostępny

Wysyłka w: 5 dni

Cena:

35,00 zł

szt.

Anna G. Piotrowska: Nie tylko cygańska. Studium o rapsodii muzycznej

Anna G. Piotrowska: Nie tylko cygańska. Studium o rapsodii muzycznej
Anna G. Piotrowska: Nie tylko cygańska. Studium o rapsodii muzycznej

Czym jest rapsodia? Jak ją postrzegano, jak o niej pisano na przestrzeni dziejów? W jaki sposób ją definiowano? Czym się wyróżnia, co stanowi jej kwintesencję? I dlaczego wciąż warto o rapsodii mówić, badać meandry jej przeszłości, spekulować na temat jej przyszłości oraz zgłębiać tajniki jej niezaprzeczalnego czaru: uroku zaklętego w specyficznym ‘rapsodycznym’ – porównywalnym z ‘cygańskim’ – charakterze?

Dostępność: dostępny

Wysyłka w: 5 dni

Cena:

32,00 zł

szt.

Anna G. Piotrowska: O muzyce i filmie. Wprowadzenie do muzykologii filmowej

Anna G. Piotrowska: O muzyce i filmie. Wprowadzenie do muzykologii filmowej
Anna G. Piotrowska: O muzyce i filmie. Wprowadzenie do muzykologii filmowej

Książka Anny G. Piotrowskiej jest przedsięwzięciem jedynym w swoim rodzaju, bardzo śmiałym i ambitnym. Jest lapidarną, zwartą syntezą dotychczasowej wiedzy o muzyce filmowej, w pełni kompetentnym, dobrze sproblematyzowanym i dobrze napisanym kompendium. Wyróżniają ją walory merytoryczne, erudycja autorki, wszechstronne potraktowanie tematu.

 

Dostępność: dostępny

Cena:

52,00 zł

szt.

Anna G. Piotrowska: Romskie muzykalia w polskich współczesnych zbiorach prywatnych na przykładzie kolekcji Pawła Lechowskiego

Anna G. Piotrowska: Romskie muzykalia w polskich współczesnych zbiorach prywatnych na przykładzie kolekcji Pawła Lechowskiego
Anna G. Piotrowska: Romskie muzykalia w polskich współczesnych zbiorach prywatnych na przykładzie kolekcji Pawła Lechowskiego

(...) Kolekcje romskie są z reguły własnością podmiotów państwowych, ale także – choć już zdecydowanie rzadziej – znajdują się w rękach osób prywatnych. Obecnie w Polsce istnieją w zasadzie jedynie dwie znaczące kolekcje romologiczne będące własnością prywatnych kolekcjonerów: jedna z nich należy do Pawła Lechowskiego, a druga – do Andrzeja Grzymały-Kazłowskiego. Bogate zbiory, które udało im się zgromadzić, udostępniają oni przede wszystkim w Internecie, a niektóre eksponaty wypożyczają na użytek wystaw, wydawnictw naukowych, wydarzeń kulturalnych oraz na potrzeby teatru i filmu – jako rekwizyty czy elementy scenografii. Kolekcjonerzy ci stawiają sobie bowiem za cel nie tylko pomnażanie swoich zbiorów, ale także ich szerokie udostępnianie. (...)

Niniejsza publikacja poświęcona jest prezentacji muzykaliów ze współczesnych polskich zbiorów romologicznych znajdujących się w prywatnym posiadaniu – na przykładzie kolekcji Pawła Lechowskiego. Rozdział pierwszy przybliża tradycje portretowania Romów jako muzyków, a także zawiera krótką prezentację najważniejszych dzieł o tematyce romskiej znajdujących się w muzeach i galeriach całego świata. Nacisk położono również na omówienie historii powstających od drugiej połowy wieku XX polskich zbiorów romologicznych. Zaproponowano typologię muzykaliów znajdujących się w tych zbiorach. Podział ten konsekwentnie wykorzystano w rozdziale drugim, o charakterze dokumentacyjnym, w którym opisano reprezentatywne obiekty związane z muzyką (artefakty i dzieła sztuki) pochodzące z kolekcji Pawła Lechowskiego, uwzględniając także obiekty pochodzące ze zbiorów Andrzeja Grzymały-Kazłowskiego.

(ze Wstępu Autorki)

Dostępność: dostępny

Wysyłka w: 5 dni

Cena:

56,00 zł

szt.

Anna G. Piotrowska, Andrzej Sitarz: Podręcznik do czytania partytur z elementami edytorstwa muzycznego

Anna G. Piotrowska, Andrzej Sitarz: Podręcznik  do czytania partytur  z elementami  edytorstwa muzycznego
Anna G. Piotrowska, Andrzej Sitarz: Podręcznik do czytania partytur z elementami edytorstwa muzycznego

Podręcznik do nauki czytania partytur z elementami edytorstwa muzycznego został zaprojektowany jako koherentna całość. Kierowany jest w pierwszej kolejności do studentów, ale także wykładowców, którzy będą mogli korzystać z niego podczas zajęć prowadzonych w instytucjach akademickich (np. w instytutach muzykologicznych i w akademiach muzycznych) czy w szkołach muzycznych. Podręcznik ten może być także polecany do pracy samodzielnej, prowadzi bowiem uczących się krok po kroku, przybliżając im podstawowe, a w dalszej kolejności coraz bardziej skomplikowane zagadnienia z zakresu edytorstwa muzycznego, by następnie w przystępny sposób zaznajomić ich z tajnikami odczytywania partytur.

Dostępność: brak towaru

Cena:

45,00 zł

Anna G. Piotrowska: Topos muzyki cygańskiej w kulturze europejskiej od końca XVIII do początku XX wieku

Anna G. Piotrowska: Topos muzyki cygańskiej w kulturze europejskiej od końca XVIII do początku XX wieku
Anna G. Piotrowska: Topos muzyki cygańskiej w kulturze europejskiej od końca XVIII do początku XX wieku

Topos muzyka cygańskiego — od schyłku XVIII wieku — budzi niesłabnące zainteresowanie, podobnie jak wyjątkowym powodzeniem cieszył się od czasów renesansu mit Orfeusza. W ramach kształtowanego w piśmiennictwie i dziełach muzycznych obrazu wyidealizowanej muzyki cygańskiej, postać muzyka cygańskiego uważano za uosobienie natchnionego twórcy... 

Dostępność: brak towaru

Cena:

55,00 zł

Irena Poniatowska: Historia i interpretacja muzyki. Z badań nad muzyką od XVII do XIX wieku

Irena Poniatowska: Historia i interpretacja muzyki. Z badań nad muzyką od XVII do XIX wieku
Irena Poniatowska: Historia i interpretacja muzyki. Z badań nad muzyką od XVII do XIX wieku
Zbiór 10 artykułów poświęconych różnym zagadnieniom z zakresu historii muzyki i pianistyki: muzyce włoskiej i jej promieniowaniu w Polsce, stylowi brillant i jego podstawom teoretycznym (Szymanowska, Hummel), wielkim artystom-wirtuozom XIX wieku (Cho...

Dostępność: brak towaru

Cena:

18,00 zł

Irena Poniatowska (ed.): Chopin and his Work in the Context of Culture. Vol. 1 & 2

Irena Poniatowska (ed.): Chopin and his Work in the Context of Culture. Vol. 1 & 2
Irena Poniatowska (ed.): Chopin and his Work in the Context of Culture. Vol. 1 & 2

The publication is a documentation of the Chopin Congress held in Warsaw on the 150th anniversary of the composer's death.

Publikacja stanowi dokumentację Kongresu Chopinowskiego, jaki odbył się w Warszawie w 150. rocznicę śmierci kompozytora.

Dostępność: dostępny

Cena:

140,00 zł

szt.
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl