

Podaj swój adres e-mail, jeżeli chcesz otrzymywać informacje o nowościach i promocjach.

Musica Iagellonica Tom 2 (1997)

"Musica Iagellonica" to periodyk wydawany w językach kongresowych (z preferencją języka angielskiego) ukazujący się w zasadzie co dwa lata, którego założeniem jest pogłębianie badań nad związkami kultury muzycznej Europy Centralnej z kulturą muzyczną...
Dostępność: dostępny
Jakub Gołąbek: Msze trzygłosowe (The Masses for Three Voices)

Msze trzygłosowe Jakuba Gołąbka zostały zapewne skomponowane dla zespołu angelistów (lub ew. rorantystów), stąd wybór obsady a cappella (tenor I, tenor II, bas) oraz ascetycznego i zwięzłego ujęcia muzycznego. Nie znajdziemy tu jednak śladów stile antico czy nawiązań do polifonii renesansu. Kompozytor operuje językiem muzycznym typowym dla II połowy XVIII wieku, a opracowania mają charakter stosunkowo prostych harmonizacji, w których głównym czynnikiem porządkującym są zasady harmoniki funkcyjnej.
Dostępność: dostępny
Wysyłka w: 5 dni
Musica Iagellonica Tom 3 (2004)

"Musica Iagellonica" to periodyk wydawany w językach kongresowych (z preferencją języka angielskiego), którego założeniem jest pogłębianie badań nad związkami kultury muzycznej Europy Centralnej z kulturą muzyczną Europy Zachodniej. Komitet redakcyjny...
Dostępność: dostępny
Msze Dominicale i Feria tertia, Credo i odpowiedzi mszalne z rękopisu Kk I.1 / Dominicale and Feria tertia Masses, Credo, and Mass Responses from Manuscript Kk I.1. Opracował Mateusz Solarz

Dziewiąty tom serii «Musica in Ecclesia Cathedrali Cracoviensi Audita» zawiera dwa cykle ordinarium missae (Dominicale nr 55 i Feria tertia nr 56), Credo (11) oraz dwa opracowania Deo gratias (1 i 42) i trzy zestawy odpowiedzi mszalnych (58, 60 i 61).
Dostępność: dostępny
Wysyłka w: 5 dni
Musica Iagellonica Tom 4 (2007)

Musica Iagellonica" to periodyk wydawany w językach kongresowych (z preferencją języka angielskiego), którego założeniem jest pogłębianie badań nad związkami kultury muzycznej Europy Centralnej z kulturą muzyczną Europy Zachodniej. Komitet redakcyjny...
Dostępność: na wyczerpaniu
Musica Iagellonica Tom 5 (2011)

"Musica Iagellonica" to periodyk wydawany w językach kongresowych (z preferencją języka angielskiego), którego założeniem jest pogłębianie badań nad związkami kultury muzycznej Europy Centralnej z kulturą muzyczną Europy Zachodniej. Komitet redakcyjny tworzą: Aleksandra Patalas (sekretarz redakcji), Zygmunt M. Szweykowski (redaktor naczelny), Piotr Wilk i Andrzej Sitarz. Tom zawiera 7 artykułów o tematyce historycznej i analitycznej. Teksty w języku angielskim.
Dostępność: dostępny
Wysyłka w: 5 dni
Musica Iagellonica Tom 6 (2012)

"Musica Iagellonica" to periodyk wydawany w językach kongresowych (z preferencją języka angielskiego), którego założeniem jest pogłębianie badań nad związkami kultury muzycznej Europy Centralnej z kulturą muzyczną Europy Zachodniej. Komitet redakcyjny tworzą: Aleksandra Patalas (sekretarz redakcji), Zygmunt M. Szweykowski (redaktor naczelny), Piotr Wilk i Andrzej Sitarz. Tom zawiera 12 artykułów o tematyce historycznej i analitycznej. Teksty w języku angielskim.
Dostępność: dostępny
Wysyłka w: 5 dni
Propria mszalne i inne motety z rkp. Kk. I.1 / Mass propria and other Motets from Ms. Kk I.1. Opracował Mateusz Solarz

Jedenasty tom serii «Musica in Ecclesia Cathedrali Cracoviensi Audita» kończy edycję repertuaru z zespołu partesów roranckich Kk I.1. Źródło to zawiera muzykę polifoniczną przeznaczoną w przeważającej części do oprawy nabożeństw mszalnych sprawowanych w największe święta maryjne „in choro”, czyli przy wielkim ołtarzu katedry, a takie zaszczytne dodatkowe zadanie powierzono rorantystom na mocy aktu bpa Andrzeja Zebrzydowskiego z 10 grudnia 1552 roku. W tomach 1, 3, 5, 9, 10 serii opublikowano polifoniczne cykle ordinarium missae i odpowiedzi mszalnych, a tom niniejszy obejmuje głównie opracowania części proprium missae, które można określić mianem motetu w szerokim znaczeniu tego pojęcia.
Dostępność: dostępny
Wysyłka w: 5 dni
Młoda Muzykologia rocznik 2008

W Instytucie Muzykologii Uniwersytetu Jagiellońskiego powstaje wiele cennych rozpraw doktorskich, prac magisterskich i licencjackich, które poświęcone są różnorodnej problematyce z zakresu muzykologii historycznej i teoretycznej, a także estetyki i...
Dostępność: dostępny
Młoda Muzykologia rocznik 2009

W Instytucie Muzykologii Uniwersytetu Jagiellońskiego powstaje wiele cennych rozpraw doktorskich, prac magisterskich i licencjackich, które poświęcone są różnorodnej problematyce z zakresu muzykologii historycznej i teoretycznej, a także estetyki i...
Dostępność: dostępny
Witold Lutosławski Studies 1

"Witold Lutosławski Studies" to periodyk wydawany w językach kongresowych (z preferencją języka angielskiego), którego założeniem jest pogłębianie badań nad twórczością i życiem Witolda Lutosławskiego. Komitet redakcyjny tworzą: Jadwiga Paja-Stach...
Dostępność: na wyczerpaniu
Witold Lutosławski Studies 2

"Witold Lutosławski Studies" to periodyk wydawany w językach kongresowych (z preferencją języka angielskiego), którego założeniem jest pogłębianie badań nad twórczością i życiem Witolda Lutosławskiego. Komitet redakcyjny tworzą: Jadwiga Paja-Stach...
Dostępność: dostępny
Witold Lutosławski Studies 3

"Witold Lutosławski Studies" to periodyk wydawany w językach kongresowych (z preferencją języka angielskiego), którego założeniem jest pogłębianie badań nad twórczością i życiem Witolda Lutosławskiego. Komitet redakcyjny tworzą: Jadwiga Paja-Stach...
Dostępność: dostępny
Eng - Śpiewnik staropolski.Zeszyt I: Pieśni Maryjne i o Świętych

Dostępność: dostępny
Giovanni Battista Riccio: Il primo libro delle divine lodi (Venezia, 1612). Edited by Chiara Comparin Introductory essays by Chiara Comparin, Marina Toffetti, Gabriele Taschetti

The present critical edition, realised with the contribution of the University of Padua and the Department of Cultural Heritage, is one of the results of a multi-year project devoted to the analysis, the critical edition and the reconstruction of incomplete polyphony, carried out by a research group of the Department of Cultural Heritage. It was born from the belief that musical analysis, which in turn represents the main prerequisite for the reconstruction of incomplete polyphony, should be grounded on a critically investigated musical text.
Il primo libro delle divine lodi contains a total of 35 compositions, of which 33 are vocal and 2 instrumental. Due to the loss of two pages of the cantus part-book of the only known copy, 5 vocal compositions come down to us incomplete.
Dostępność: dostępny
Wysyłka w: 5 dni
Giovanni Battista Riccio: Il secondo libro delle divine lodi (Venezia, 1614). Edited by Chiara Comparin and Gabriele Taschetti. Introductory essay by Marina Toffetti. On-line version

The book is available on-line free of charge. Click here to download it.
Il secondo libro delle divine lodi contains a total of 28 compositions, of which 21 are vocal and instrumental. Considering that among two-part compositions there is also a Mass, divided, as was customary, into five parts, this second volume is no less substantial than the previous one, and moreover has a greater variety of vocal and instrumental combinations: within it, in fact, we find a higher number of concertos for one and for three voices and continuo, as well as three four-voice motets and two instrumental compositions for four instruments.
Dostępność: dostępny
Wysyłka w: 5 dni
Życie muzyczne w klasztorach dominikańskich w dawnej Rzeczpospolitej. Studia pod redakcją Aleksandry Patalas

Centralną część książki zajmują rozważania dotyczące życia muzycznego klasztorów dominikańskich posiadających kapele: w Gidlach, Borku Starym, Dzikowie i Lwowie. Zaprezentowano jednak także sposób funkcjonowania muzyki (przede wszystkim wokalno-instrumentalnej) w konwentach nieutrzymujących własnych zespołów muzycznych, czego dokonano na wybranych, ale reprezentatywnych przykładach.
Dostępność: dostępny
Wysyłka w: 5 dni