Podaj swój adres e-mail, jeżeli chcesz otrzymywać informacje o nowościach i promocjach.
Cena
-
od
do
Promocja
Franciszek Lilius: Opera omnia II: Motetti, Concerti, Aria e Toccata. SSS vol. XXVIII
W niniejszym zeszycie zaprezentowano wszystkie zachowane, w tym niekompletnie i szczątkowo, motety, pieśni, małogłosowe oraz wielkoobsadowe koncerty kościelne, a także utwory instrumentalne Franciszka Liliusa. Dodano również „Aneks” zawierający cztery teksty słowne utworów okolicznościowych, które Lilius najprawdopodobniej umuzycznił.
This volume presents all the preserved motets, hymns, small and large ensemble church concertos, as well as instrumental works by Franciszek Lilius, including those surviving in incomplete and vestigial form. We have also added an „Annex” containing four texts of occasional works which were most probably set to music by Lilius.
Dostępność: brak towaru
32,00 zł
Jacek Różycki: Opera omnia I: Concerti, Salmi e Magnificat. SSS Tom XXX
Niniejszy zeszyt zawiera wszystkie kompletnie (lub z niewielkimi ubytkami) zachowane wokalno-instrumentalne utwory Jacka Różyckiego, które w źródłach określono mianem motetów lub koncertów. Są to najciekawsze i historycznie najistotniejsze (przy obecnym stanie zachowania źródeł) dzieła tego twórcy.
Dostępność: dostępny
Wysyłka w: 5 dni
Christoph Werner: Es erhub sich ein Streit im Himmel. SSS vol. XXXII
Es erhub sich ein Streit im Himmel to utwór wyróżniający się na tle całego zachowanego dorobku kompozytorskiego Christopha Wernera, kantora kościoła św. Katarzyny w Gdańsku. Jest to, zgodnie z aktualnym stanem wiedzy, jedyna zachowana kompozycja wielkoobsadowa tego twórcy i utwór, w którym w najpełniejszy sposób zrealizowane zostały założenia barokowego stile concertato.
Dostępność: dostępny
Wysyłka w: 5 dni
Crato Bütner: Te Deum. SSS vol. XXXIII
Te Deum Bütnera przeznaczone jest na trzy chóry wokalne, zróżnicowane pod względem barwy i rejestru (CCAT CATB ATTB) oraz rozbudowany zespół instrumentalny, złożony z 2 kornetów, 2 trąbek, kotłów, 4 puzonów (w druku dodatkowo określonych jako Choro 4), 2 skrzypiec oraz instrumentów realizujących basso continuo (organy i instrumenty melodyczne – viola basowa i violone).
Dostępność: dostępny
Wysyłka w: 5 dni
Balthasar Erben: Domine Jesu Christe, O Domine Jesu Christe
Balthasar Erben (*1626 Gdańsk, †1686 tamże) należy do grona najwybitniejszych kompozytorów gdańskich II poł. XVII wieku. Pod względem artystycznym kompozycje wokalno-instrumentalne Balthasara Erbena nie odbiegają od dzieł znakomitych twórców działających na północy Niemiec, takich jak Franz Tunder, Matthias Weckmann, czy Dietrich Buxtehude. Inwencja melodyczna, bogactwo pomysłów harmonicznych oraz ścisła zależność muzyki od warstwy słownej tekstu to najważniejsze wyznaczniki jego warsztatu kompozytorskiego. Jak przystało na protestanckiego kapelmistrza, znaczące miejsce w jego twórczości zajmują koncerty chorałowe (w typie per omnes versus).
Dostępność: dostępny
Wysyłka w: 5 dni
Jacek Szczurowski: Missa ex D. SSS vol. XXXVII
Missa ex D publikowana po raz pierwszy w niniejszym zeszycie przynależy prawdopodobnie do późniejszej twórczości Szczurowskiego. Wskazuje na to zarówno nieobecność kompozycji w cytowanych inwentarzach jezuickich, jak i styl muzyczny typowy dla środkowoeuropejskiej muzyki religijnej powstającej od około połowy XVIII wieku aż do końca lat sześćdziesiątych. W utworze zwracają uwagę wyraźne cechy stylu galant, takie jak lekka melodyka o urozmaiconej warstwie rytmicznej uwzględniającej liczne synkopy i triole, spowolnienie toku harmonicznego połączone z zastosowaniem repetycji jednej nuty w partii basu (tzw. Trommelbass) czy dłuższe pauzy w partii basso continuo.
Dostępność: dostępny
Wysyłka w: 5 dni
Jacek Szczurowski: Litaniae in D. SSS vol. XXXVIII
Publikowana w niniejszym zeszycie Litania in D jest rozbudowanym ujęciem tekstu litanii loretańskiej, utrzymanym w formie kantatowej. Utwór liczy aż 755 taktów i składa się z dziewięciu odrębnych części skontrastowanych pod względem obsady i sposobu opracowania. Faktura odcinków tutti jest zróżnicowana – od jednolitej homorytmicznej deklamacji chóralnej z towarzyszeniem niezależnego tematycznie planu instrumentalnego (zwł. Kyrie), przez naprzemienność solo i tutti (Mater Jesu Christi, Regina Angelorum), aż po polifonię imitacyjną (Rosa mystica). Różnorodny jest też dobór obsady wokalnej i instrumentalnej w ustępach solowych (Pater de caeils, Virgo prudentissima, Speculum justitiae, Salus infirmorum).
Dostępność: dostępny
Wysyłka w: 5 dni
Szymon Ferdynand Lechleitner: Motetti. SSS vol. XXXIX
Pod względem stylistycznym motety Szymona Ferdynanda Lechleitnera stanowią reprezentatywne przykłady muzyki religijnej uprawianej w Rzeczpospolitej w pierwszych dekadach XVIII wieku. Są one dowodem talentu i sprawnego warsztatu kompozytorskiego kapelmistrza Lubomirskich.
Dostępność: brak towaru
25,00 zł
Andrea Caporale: Sonata for Cello and Piano
Andrea Caporale (zm. po 1757) - włoski wiolonczelista i kompozytor działający jako solista i muzyk orkiestrowy w Londynie (około 1735-1745) i Dublinie (1754-1757) wysoko ceniony za ekspresyjny styl gry. W 1746 r. jego sześć sonat wiolonczelowych zost...
Andrea Caporale (d. after 1757) - Italian cellist and composer active as a soloist and orchestra player in London (about 1735-45) and Dublin (1754-57), held in great esteem for his expressive style of performance. In 1746 his six cello sonatas were p...
Dostępność: dostępny
François Francoeur: Sonata for Cello and Piano
François Francoeur, zwany "le cadet" (1698-1787) - nadworny kompozytor Ludwika XV (1727-1756), członek królewskiego zespołu 24 Violons du Roi (1730-1756), a także maître de musique (1739-1743), inspektor (1743-1757) i dyrektor opery paryskiej (1757-1...
François Francoeur, "le cadet" (1698-1787) - composer of the French royal court of Ludwik XV (1727-56), member of the group "24 Violons du Roi" (1730-56), and also maitre de musique (1739-43) and director at the Paris Opera (1757-66). Besides stage w...
Dostępność: dostępny
Kotowicz: Passio ex D
Prezentowane tu pierwsze wydanie "Pasji" Kotowicza przygotowane zostało w oparciu o dwa źródła: (1) rękopis Biblioteki oo. Cystersów w Mogile, sygnatura 1024, oraz (2) rękopis Biblioteki Seminarium Duchownego w Sandomierzu, sygnatura 77/A II 17. W tr...
The first edition of Kotowicz's "Passio", presented here, was prepared on the basis of two sources: (1) a manuscript held by the Library of the Cistercian Fathers in Mogiła, call number 1024, as well as (2) a manuscript held by the Library of the The...
Dostępność: dostępny
Giovanni Battista Riccio Il secondo libro delle divine lodi (Venezia, 1614) Edited by Chiara Comparin and Gabriele Taschetti. Introductory essay by Marina Toffetti. On-line version
The book i available on-line free of charge. Click here to download it.
Il secondo libro delle divine lodi contains a total of 28 compositions, of which 21 are vocal and instrumental. Considering that among two-part compositions there is also a Mass, divided, as was customary, into five parts, this second volume is no less substantial than the previous one, and moreover has a greater variety of vocal and instrumental combinations: within it, in fact, we find a higher number of concertos for one and for three voices and continuo, as well as three four-voice motets and two instrumental compositions for four instruments.
Dostępność: dostępny
Wysyłka w: 5 dni